Formula 1, aproape să renunţe la schimbările care ar fi făcut monoposturile cu 5 secunde pe tur mai rapide
Echipele sunt aproape să accepte renunţarea la schimbările de regulament pentru 2017 care ar fi îmbunătăţit viteza monoposturilor cu 5 secunde pe tur, din raţiuni de costuri şi securitate.
Să se modifice, dar să nu se schimbe nimic. Aceasta pare să fie ideea celor mai multe echipe din Formula 1, dar mai ales a celor patru constructori prezenţi în competiţie.
2017 era considerat un an al revoluţiei regulamentului pentru a transforma Formula 1 într-o competiţie echilibrată şi spectaculoasă, însă în cele din urmă planurile sunt pe punctul de a fi abandonate.
Una dintre noutăţile majore ar fi fost introducerea unui motor independent aspirat V8 de 2.2 litri care să fie utilizat de echipele mici în paralel cu motoarele actuale V6 turbo de 1.6 litri. Ferrari, Mercedes, Renault şi Honda s-au opus vehement acestui proiect, iar FIA a solicitat reducerea preţurilor şi îmbunatăţirea sunetului pentru a renunţa la idee.
Iar constructorii s-au conformat: aceştia sunt pregătiţi să accepte un preţ de numai 12 milioane de euro pe an pentru furnizarea motoarelor, de aproape două ori mai mic decât în prezent.
Pe de altă parte, echipele au renunţat în cele din urmă la adoptarea unor schimbări care ar fi îmbunătăţit forţa de apăsare aerodinamică şi care ar fi ajutat monoposturile să fie cu 5 secunde mai rapide decât în prezent. Cu excepţia Red Bull şi a altor două echipe, toate celelalte au refuzat schimbarea ca urmare a analizelor realizate de Mercedes şi Pirelli, care au prezentat o serie de riscuri de securitate în cazul implementării ideilor iniţiale.
Prin urmare, vor rămâne valabile doar creşterea lăţimii pneurilor faţă şi spate şi a aripii faţă, care vor conduce oricum la o scădere a timpilor pe tur cu circa 3 secunde.
Bernie Ecclestone şi Jean Todt vor veni însă cu propriile propuneri pentru regulament până în 31 ianuarie. Până atunci, următoarea întâlnire a Grupului de Strategie, în care se va discuta din nou despre regulament, va avea loc luni, 18 ianuarie.
Via SkySports, Motorsport
O sursa demna de incredere de la dolce sport (nu poate fi dezvaluita) a anuntat ca anul acesta nu se vor mai face investitii in drepturi tv. Probabil ca F1 va ramane in portofoliu doar intr-un parteneriat cu Digi (iti dau F1, imi dai CL). F1 poate urma doua cai - Digi sau Eurosport (dar si aici este haos dupa preluarea Discovery, iar prioritar ar trebui sa fie Premier League)