FIA: "Red Bull ar fi scăpat de excluderea din cursă dacă utiliza senzorul omologat, chiar dacă era defect"

Publicat marţi, 18.03.2014 13:04 de Daniel Popescu

FIA susţine că Daniel Ricciardo nu ar fi fost exclus din Marele Premiu al Australiei dacă utiliza senzorul omologat pentru verificarea debitului carburantului în motor, chiar dacă acesta arăta date eronate.

Decizia celor de la Red Bull Racing de a folosi propriul sistem de măsurare a debitului carburantului în rezervor în locul senzorului omologat de FIA a jucat un rol semnificativ în excluderea lui Daniel Ricciardo din Marele Premiu al Australiei.

Informaţia a fost dezvăluită de Charlie Whiting, directorul de curse al FIA, care afirmă că australianul şi-ar fi păstrat locul doi câştigat în cursă dacă echipa sa folosea senzorul omologat de forul mondial.

Whiting afirmă că Ricciardo nu ar fi fost exclus nici măcar dacă senzorul arăta că debitul carburantului depăşeşte limita maximă de 100 de kilograme pe oră impusă prin regulament, în contextul în care acelaşi senzor a furnizat date eronate în antrenamentele de vineri.

 Povestea completă a excluderii lui Ricciardo de la Melbourne

"I-am sfătuit de două ori după calificări şi la cinci tururi după startul cursei să adopte paşii necesari pentru a respecta regulamentul. Au ales să folosească propriile calcule pentru a demonstra că au respectat regulamentul. Dacă ar fi urmat sfatul nostru, nu am fi avut nicio problemă şi nu ar fi fost penalizaţi. Dacă senzorul era defect, atunci lucrurile ar fi fost diferite. Au avut posibilitatea să facă ceea ce era necesar pentru a respecta regulamentul", a precizat britanicul citat de postul de televiziune SkySports.

Red Bull Racing a refuzat pe parcursul cursei să reducă debitul carburantului în motor la solicitarea FIA pe motiv că datele forului mondial nu corespundeau cu realitatea. Red Bull a făcut apel la excluderea lui Ricciardo din cursă, însă presa internaţională susţine că acesta nu va fi judecat mai devreme de sfârşitul lunii aprilie.

Via SkySports

  • sorin666, marţi, 18.03.2014 14:42

    Sunt curios daca pe masina lui vettel era acelasi senzor sau unu de la FIA ? :)

  • rastafan2, marţi, 18.03.2014 19:51

    Pe masina lui vitzel au pus senzorul bun. De-aia n-a mers. Anul asta Renault au un motor consummator, care nu se incadreaza in tinta FIA. Redbull voia sa li se aprobe senzorul lor, pt ca altfel n-o sa prinda nici locuri in puncte.