FIA oferă primele detalii despre noua procedură de reluare a curselor după Safety Car

Publicat marţi, 01.07.2014 16:31 de Daniel Popescu

FIA a oferit primele amănunte despre modul în care va fi implementată noua regulă pentru restartul cursei după ieşirea Safety Car-ului de pe circuit şi sugerează că piloţii nu vor putea schimba pneurile.

FIA a publicat în această săptămână o variantă preliminară a regulamentului sportiv pentru sezonul 2015 al Formulei 1, care include şi câteva amănunte interesante cu privire la procedura restartului, care va fi modificată.

Conform unei decizii publicate recent, începând de anul viitor piloţii vor pleca de pe loc de pe grila de start după ce maşina de siguranţă iese de pe circuit, iar forul mondial a explicat procedura.

Astfel, după ce Safety Car-ul revine în pitlane, piloţii vor parcurge încă un tur şi se vor alinia în ordine pe grila de start, după care se va aplica procedura obişnuită pentru un start.

Mai mulţi piloţi şi Pirelli au criticat această idee din cauza faptului că pneurile de pe monoposturi vor avea o temperatură prea mică la restart, iar producătorul italian de cauciucuri a solicitat chiar analize ample în această privinţă.

▶ Opinie: Îngroparea unei idei bune

Pe de altă parte, FIA menţionează în regulamentul sportiv că directorul de curse are dreptul de a renunţa la restartul cursei de pe grila de start în cazul în care consideră că nu exista condiţii prielnice pentru îndeplinirea acestuia. Într-o astfel de situaţie, piloţii vor relua cursa la fel ca şi până acum, urmând să ruleze la viteză maximă după ieşirea Safety Car-ului de pe circuit.

În plus, piloţii nu vor relua cursa de pe grila de start dacă Safety Car-ul a intrat pe circuit în primele două tururi sau dacă au mai rămas numai cinci tururi până la finalul Marelui Premiu. O altă regulă este că restartul cursei nu va avea loc de pe loc dacă Marele Premiu a început sub Safety Car.

Via FIA

  • ferr1, marţi, 01.07.2014 18:12

    Curse fragmentate... Cu siguranta va fi mult spectacol. Cum este si DRS, sau KERS, sau pneurile Pishareli.

  • X_Zone, marţi, 01.07.2014 19:01

    Misto ...sa se preocupe cu premeditare de inzestrarea circuitelor cu nocturne, la 3-4 SC-uri pe cursa cauzate tocmai din cauza restart-urilor o sa se termine cursele la miezul noptii ...sau de ce nu chiar luni!

  • jumbo1974ro, marţi, 01.07.2014 22:57

    Uite ca apar si detalii, desi pe mine nu m-a lamurit cu privire la acoperirea problemelor, ci mai degraba am mai multe intrebari fara raspuns decat inainte.

  • Sumi7, miercuri, 02.07.2014 07:54

    Sa vezi tu caramboluri de acum incolo. Se stie ca punctul cel mai vulnerabil la o cursa de F1 este startul, mai ales pe circuite cum sunt: Autodromo di Monza sau Spa-Francorchamps. Singurul lucru bun aici ar fi ca poate relansa o cursa insa in situatia data e putin probabil avand in vedere fiabilitatea celor de la MB.

  • JugaruGabi, miercuri, 02.07.2014 08:09

    Zici ca au aparut zeci de Dorel in F1 cu idei din astea tampite!

  • Sumi7, miercuri, 02.07.2014 09:01

    Nu Gabi, pur si simplu atat de bine mergea acest sport Formula 1 ca a trebuit sa-l strice.