FIA aprobă noile reguli pentru motoare şi schimbarea sistemului de licenţiere
FIA a acceptat propunerile pentru acordarea unui motor suplimentar pentru noii constructori, eliminarea penalizărilor în timpul curselor pentru piloţii care schimbă motorul, precum şi schimbarea grilei de punctare pentru acordarea superlicentei.
Consiliul Mondial al FIA a aprobat câteva schimbări importante pentru regulamentul motoarelor care vor fi aplicate începând cu Marele Premiu al Ungariei din 26 iulie, după ce acestea au fost propuse iniţial de Grupul de Strategie.
Astfel, fiecare nou constructor va putea folosi un motor suplimentar fără a suferi penalizări, iar regula se aplică retroactiv inclusiv în cazul Honda. Decizia este una importantă pentru constructorul japonez, care anterior şi-a manifestat dorinţa de a introduce un update semnificativ pentru motor cu ocazia Marelui Premiu al Ungariei, în cazul în care această regulă va fi oficializată de forul mondial.
În plus, FIA a modificat şi regulamentul pedepselor pentru utilizarea motoarelor suplimentare, pe lângă cele patru permise de regulament. Astfel, pedeapsa maximă va fi retrogradarea pe ultima poziţie a grilei de start, fără ca piloţii să mai suporte penalizări în cursă. Schimbarea vine după ce Jenson Button şi Fernando Alonso au suferit penalizări de câte 25 de poziţii în Marele Premiu al Austriei plus alte penalizări în cursă.
Nou sistem de punctare pentru superlicenţă
FIA a decis să schimbe şi sistemul de punctare pentru acordarea superlicenţei de pilot necesară pentru a concura în Formula 1. Astfel, viitoarea competiţie Formula 2 a devenit egală cu GP2, Formula 3 Europa, clasa de prototipuri LMP1 din Campionatul Mondial de Anduranţă şi IndyCar: campanii acestor competiţii vor primi 40 de puncte, exact necesarul pentru a concura în Formula 1.
De asemenea, campionul din Formula Renault 3.5 va primi 35 de puncte, în timp ce pilotul care va triumfa în GP3 va obţine 30 de puncte. Pe listă au fost incluse şi Campionatul German de Turisme (DTM) şi Campionatul Mondial de Turisme (WTCC), pentru care campionul va primi 15 puncte.
Nu în ultimul rând, campionul Formulei E va primi automat superlicenţa pentru Formula 1, chiar dacă competiţia nu a fost inclusă oficial în grila de punctare.
Sistem de punctare pentru superlicenţă
1st 2nd 3rd 4nd 5th 6th 7th 8th 9th 10th Future FIA F2 40 40 40 30 20 10 8 6 4 3 GP2 40 40 30 20 10 8 6 4 3 2 F3 European 40 30 20 10 8 6 4 3 2 1 WEC LMP1 40 30 20 10 8 6 4 3 2 1 IndyCar 40 30 20 10 8 6 4 3 2 1 FR3.5 35 25 20 15 10 7 5 3 2 1 GP3 30 20 15 10 7 5 3 2 1 0 Super Formula 25 20 15 10 7 5 3 2 1 0 WTCC 15 12 10 7 5 3 2 1 0 0 DTM 15 12 10 7 5 3 2 1 0 0 Indy Lights 15 12 10 7 5 3 2 1 0 0 National FIA F4 12 10 7 5 3 2 1 0 0 0 National F3 10 7 5 3 1 0 0 0 0 0 FR2.0 10 7 5 3 1 0 0 0 0 0 CIK-FIA Senior 5 3 2 1 0 0 0 0 0 0
Via FIA
"iar regula se aplică retroactiv inclusiv în cazul Honda" hai, nu sar alonsistii de fund in sus ca rbr e favorizata? Eccle tot mai vrea sa scoata un titlu cu Alonso dar mai degraba traieste el 200 de ani decat sa se mai intample asta