Ferrari: "Suntem foarte, foarte competitivi în Coreea de Sud"

Publicat vineri, 12.10.2012 16:15 de Daniel Popescu

Ferrari susţine că este "foarte, foarte competitivă" pe circuitul Yeongham din Coreea de Sud, motiv pentru care anticipează performanţe majore în cursa de duminică.

Fernando Alonso a terminat pe locurile doi şi trei cele două sesiuni de antrenamente libere de vineri din cadrul Marelui Premiu al Coreei de Sud, spaniolul fiind învins de Lewis Hamilton şi, respectiv, Sebastian Vettel.

Cu toate acestea, Scuderia a anunţat prin vocea directorului sportiv Massimo Rivola că monopostul F2012 este foarte competitiv în regim de cursă, motiv pentru care anticipează performanţe majore.

"A fost o zi foarte bună, formă de cursă pare foarte bună pe pneurile soft, dar am fost buni şi pe pneurile supersoft. Evident, au existat probleme cu pneurile în termeni de degradare, iar deteriorarea acestora poate reprezenta o problemă aici, dar cred că situaţia este aceeaşi pentru toată lumea. Se pare că, cu pneurile soft, suntem foarte, foarte competitivi", a declarat el.

Ferrari a fost în mod regulat competitivă în curse, însă principala problemă a echipei a fost prestaţia slabă din sesiunile de calificări. Pentru Ferrari, situaţia este complicată de apropierea lui Sebastian Vettel la numai patru puncte de Alonso în clasamentul general, însă Rivola susţine că echipa nu a schimbat modul în care abordează Marile Premii.

"Abordarea nu se schimbă, situaţia este în continuare aceeaşi în încercarea de a obţine maximum din partea monopostului şi de a forţa victoria. Nu trebuie să reacţionăm şi să ne panicăm, Alonso este în continuare lider. Ştim că monopostul nu este cel mai rapid, dar este competitiv şi, dacă nu am fi avut cele două accidente campionatul ar fi fost diferit, am fid avut aproximativ 40 de puncte în faţă, dar astfel de lucruri se pot întâmpla şi altora", a mai precizat el.

Via SportingLife

  • x_zone, vineri, 12.10.2012 16:43

    si daca vettel si hamilton nu ar fi avut 3 repectiv 4 abandonuri anul asta cate puncte ai mai fi avut in fata bai Massimo Rivola?

  • mobius, vineri, 12.10.2012 16:44

    Din pacate, dupa parerea mea, daca va fi nevoie lucrurile rele se vor intampla tot lui Alonso. Daca in continuare nu va reusi in calificari o clasare in prima linie, mai jos in pluton va fi foarte usor de acrosat, fiind in acelasi timp greu degasit un vinovat si chiar daca va fi gasit, nu va mai avea importanta. De cateva curse si in continuare, ideea multora este ca Alonso sa nu mai ia puncte. Chiar si Domenicali a declarat ca echipa nu-i poate oferi o masina suficient de competitiva. Nu credea nimeni ca Alonso cu masina pe care o are poate ajunge la un avans atat de mare. Am mai spus-o, avansul de 40 de puncte pe care l-a avut in mod normal nu putea fi anulat in cursele ramase. Lumea s-a alarmat brusc si a fost nevoie de doua interventii brutale, la risc pentru a-l stopa. Acum este evident ca este dorit la titlu o anume persoana, pe care nici n-o mai numesc, asa ca declaratiile directorului sportiv, chiar daca ar fi adevarate nu mai au nicio relevanta.

  • altair19, vineri, 12.10.2012 18:02

    @mobius permite-mi sa nu fiu de acord cu tine in 2 privinte si anume: 1. problema cu avansul de 40 de puncte pe care il avea alonso. Diferenta aceasta de puncte nu mai putea fi recuperata in 6 curse doar daca Alonso ar fi castigat cam toate cursele ramase, ceea ce e putin mai greu de realizat. 2.ce spui tu acolo ca singura modalitate de a recupera punctele a fost sa il scoata din "joc"....teoria cosnpiratiei!!!? Fi rezonabil si ramai cu picioarele pe pamant;Daca ar fi ca tine, atunci de ce a mai abandonat vettel in italia, hamilton in singapore? Plus ca Raikkonen nu ar intra intr-un asemenea joc murdar sa isi scoata adversarul din cursa (Este mult prea integru si cred ca esti de acord cu mine.) Vina a fost a lui alonso, s-a plimbat de pe stanga pe dreapta dupa propria placere.

  • @x-zone, vineri, 12.10.2012 19:46

    Una este sa abandonezi ca te loveste ca Alonso sau ca se defecteaza masina ca Vettel si Hamilton.

  • atm, vineri, 12.10.2012 20:19

    Teoretic asa e, una-i defectiunea si alta carambolul, dar de-aici pana a zice ca Alonso e vanat intentionat, e cam mult. In marele accident de la Spa, sa nu uitam ca Grosjean l-a facut pilaf prima data pe Hamilton, si Hamilton s-a dus gramada catre Alonso, care a picat, daca nu ma-nsel de-abia al 3-lea sau al 4-lea in carambol...Hamilton putea sa ia o trasa diferita, aleatoare si sa nu dea-n Alonso, putea sa intre in zid, nu poti sti niciodata cum o ia masina dintr-o lovitura. cine voia sa-l scoata din cursa pe Alonso, dadea direct in el, nu in altul... Cursa trecuta...hm, hai sa zici ca Raikkonen a dat direct in Alonso, dar oare se preteaza Raikkonen intentionat la asa ceva? din cate stiu, e destul de sportiv de fel...zau nu cred ca e o teorie a conspiratiei, pur si simplu asa a fost sa fie.

  • GrosJan, vineri, 12.10.2012 21:28

    cred ca pilotul are o vina mai mica (aproape deloc) atunci cand este vb de un abandon tehnic decat atunci cand e vb de un acrosaj. Sunt piloti pe care nu-i muti nici cu tancul de pa trasa care considera ca "e a lor" sau nu dau importanta cuvenita pentru ceea ce "se intampla" in oglinzi. Conteaza si in ce te bagi, cum iti asezi masina, prudenta exagerata e de ajutor dar se pierde din viteza, se pierd oportunitati. De exemplu Alonso putea sa cedeze in duelul cu Kimi si sa depaseasca in siguranta pe drs. Chiar daca abordarea asta nu garanteaza ca nu te agata alt grabit, e mai prudenta. Kimi putea alege sa nu-i permita lui Ham sa-l depaseasca. Dar s-a ferit si a cedat o pozitie.

  • @x_zone, vineri, 12.10.2012 21:45

    Care Vettel 3 abandonuri? A avut doua: Valencia si Italia. Alonso 2 abandonuri. Hamilton 4 abandonuri. Ferrari merge bine in cursa. Poate castiga cursa daca isi vor alege si o strategie potrivita.