Ferrari: "Raikkonen va utiliza simulatorul echipei în 2014"
Luca di Montezemolo a dezvăluit că simulatorul Scuderiei Ferrari va fi utilizat din plin de Kimi Raikkonen, deşi finlandezul nu agreează acest instrument folosit pentru dezvoltarea monopostului.
Kimi Raikkonen este unul dintre puţinii piloţi care nu doresc să utilizeze simulatoarele ca parte a pregătirilor pentru cursele de Formula 1.
Chiar dacă acest instrument a devenit esenţial pentru dezvoltarea monoposturilor după interzicerea testelor în timpul sezonului în 2009, finlandezul a refuzat să folosească tehnologia la Lotus , echipă pentru care a concurat în 2012 şi 2013, sub pretextul că "nu pot învăţa nimic în simulator. Învăţ repede un circuit, fără simulator".
Totuşi, Ferrari a anunţat prin vocea preşedintelui Luca di Montezemolo că situaţia se va schimba radical în sezonul 2014, chiar dacă nici italianul nu este un fan al acestui instrument.
"De la începutul lunii ianuarie, Raikkonen va fi foarte ocupat să lucreze în această maşină ciudată care nu-mi place deloc, şi anume simulatorul. Este o glumă. Am fost forţaţi să investim sume uriaşe de bani în această maşină teribilă şi artificială în loc să testăm la Fiorano şi Mugello", a precizat el.
SIMULATORUL, UN INSTUMENT UTIL, DAR NU LIPSIT DE PROBLEME
Simulatorul nu este utilizat doar cu scopul de a ajuta piloţii să înveţe un nou circuit, aşa cum a sugerat Raikkonen în trecut. În condiţiile restricţiilor pentru testele pe circuit, simulatorul este unul dintre instrumentele cu ajutorul cărora echipele evaluează noi setări pentru monopost şi cu care analizează impactul schimbărilor generate de introducerea unor noi componente sau update-uri.
Pe de altă parte, Raikkonen nu este singurul pilot care nu apreciază simulatorul, întrucât unora dintre piloţi li se face rău când îl folosesc. Cel mai cunoscut exemplu este Michael Schumacher, care a avut rău de mişcare în simulatorul celor de la Mercedes la începutul sezonului 2011. La vremea respectivă, germanul afirma că a avut o problemă similară şi pe parcursul carierei de la Ferrari şi că puţine echipe dispun de simulatoare care nu generează deloc rău de mişcare pentru piloţi.
Via Reuters
-
mistoCaru, joi, 02.01.2014 21:08
daa, e pus pe treaba, carca ii mai trebuie numai
-
Stelian, vineri, 03.01.2014 02:46
In noua lume artificiala a F1 componenta umana este digitalizata, bagata pe simulatoare, jocuri si alte pacaleli si glumite bune pt handicapatii care stau toata ziua pe un calculator si nu vad lumina zilei. Pe vremuri erau barbati in F1, acum sunt doar niste operatori, subtirei la glas, care castiga trofee pe banda dar care nu au nici un sfert din valoarea celor cu "rau de miscare". Puneti fratilor niste roboti sa va conduca masinariile si terminati cu prostiile.
-
Tanase, vineri, 03.01.2014 12:57
si cu toate astea tehnologia actuala creata astfel bate de departe pe cea veche. Si asta cu toate aceste restrictii regulamentare care in trecut nu erau. Puteti sa traiti din amintiri depasiti de evenimente/tehnologie sau sa traiti acum si sa va bucurati de ce avem acum adica mult(e) peste ce era odata.
-
@Tanase, vineri, 03.01.2014 13:12
Tanase, tu ai 12 ani mananci fastfood si te crezi mare sofer ca stai pe playstation, buna glumita, pricepere zero. Ia vezi recordurile pe circuitele clasice cand sunt facute si cu ce tehnologie.
-
Tanase, vineri, 03.01.2014 16:02
habar bu ai tu cati ani am eu si unde lucrez... soferule. Recordurile alea sunt tinute artificial asa. Aplica la regulamentul ala nerestrictiv tehnologia actuala si sa vezi unde ajungi si ce copilarii o sa ti se para recordurile alea. E un fapt de necontestat ca tehnologie mai buna inseamna performanta mai buna. Si astia de va dati barbati cu masini si i(Ceva) sa considerati cum si de cine a fost dezvoltata tehnologia aia. Poate ca de unii pe care ii desconsiderati, unii mai subtirei la glas, altii nu, asa cum gasesti in orice domeniu de fapt. Apropo, eu lucrez in IT si nu sunt deloc dupa tipicul inchipuit de tine, ba mai mult, nici colegii mei. Eu nu ma joc deloc pe pc, nici pe consola, dar am un coleg care a investit destul sa-si faca simulator si merge si la karting. Ce zici soferule, te bagi la o cursa legala pe circuit cu el? E convins ca pe simulator a invatat. Indiferent ce iti place sa crezi, un simulator e mult mai aproape de lumea curselor, de comportamentul unei masini de curse decat mergand cu masina personala pe circuit, sofand evident nu pilotand, pentru ca un pilot se descurca si pe sim fara nicio problema. Kimi nu le agreaza, dar se descurca pe ele fara probleme. Dar poate ca tu nu te descurci deloc pe simulator si de aici atitudinea asta. Pentru ca vine in contradictie cu aerele tale de pilot inchipuit. Nu, esti doar sofer. Daca pilotai nu era o problema simulatorul ci o unealta placuta.
-
Senna, vineri, 03.01.2014 16:37
Asa este sa puna roboti sa le conduca masinile doar ca , Kimi nu e robot e chiar pilot nu executant de comenzi !
-
Fangio, vineri, 03.01.2014 20:05
va place sau nu, realitatea actuala este simulator in F1. Si da, pana la roboti, si pe simulator si pe masina sunt piloti, chiar aceiasi piloti. Asa ca e exagerata asta cu robotii, era menita sa arunce intr-o lumina proasta simularea, dar nu mai mere cu ceausisme d'astea
-
chipicao, vineri, 03.01.2014 20:10
uite ca simulatorul are intaietate in dezvoltare. Puteau sa testeze pe masini de strada, puteau sa testeze pe masini de curse din alte formule. Dar se foloseste simulatorul, pentru ca e mai bun, mai potrivit sa simuleze o masina de F1 si decat o masina reala tot de curse, ce sa mai zic de masina normala de strada ...
-
ferr1, vineri, 03.01.2014 21:10
@Tanase Simulatorul n-o sa ofere niciodata aceleasi trairi pe care le ofera pilotajul. Niciodata. De ce? Pentru ca in simulator nu poti face diferenta intre viata si moarte. Te duci, dai doua tururi, intri in zid, te doare in basca. Fa asta pe circuit. Ori daca nu inveti asta, ca prima lectie, atunci degeaba inveti orice altceva in motorsport. Plus ca in simulator nici nu incepe inima sa-ti bubuie in piept cand esti aproape de zid, deoarece stii ca n-ai ce pati. Fa asta pe circuit si spune-ne si noua trairea personala. Oboseala din simulator nu se compara cu aia din monopost. In simulator stai linistit la 20 de grade, cu aer conditionat, nu ploaie, nu vant, nu soare in ochi. In realitate e groaznic sa conduci la 40 de grade cu soarele in ochi si cu o casca pe cap, infasurat in combinezon. La ce duce simulatorul? Poate la teribilism, gen Perez, Maldonado, Grosjean. E adevarat ca pe un monitor multi pot fi rapizi si priceputi. Ce-i pasa unui ghifuit cu McDonald's ca merge cu 300 de km/h pe langa zid? In realitate probabil ar fi vomitat. Diferenta dintre pilot si sofer pentru tine e ca un pilot se descurca si pe simulator? :)) Cine te-a mintit? Exista si piloti de avioane care nu se descurca pe simulatoarele militare sau civile. In realitate sunt niste genii ale cerului. In fond nu exista nicio diferenta intre sofer si pilot, doar voi inventati pe aici diferente ca sa va dati interesanti. Sa nu mai aducem in discutie faptul ca pilot se foloseste doar in cazul celor care conduc aeronave/avioane. Pilot de F1 e un termen inventat de mass-media, probabil, ca sa atraga atentia. Dar F1 incearca sa fie din ce in ce mai accesibila. Inainte doar aia nebuni aveau curaj sa conduca, astazi toti gamerii se cred piloti, invata acasa si pe urma ii vezi pe circuit cum se sperie cand te apropii de ei, ca deh, in simulator nu se apropia nimeni de ei. Apoi nu va dati seama de penibilitatea asta sa testezi componente pe simulator??? Ce mai urmeaza? Sa-ti testezi nevasta cu ajutorul unui program ca sa vezi daca stie sa faca mancare, sex, curat, cati prieteni a avut etc?
-
caragiale, sâmbătă, 04.01.2014 01:10
Tanase tu esti un pilot aitist meserias, am auzit de tine :))), folosesc simulatoare pt ca nu a voie sa testeze monoposturile alea bre. Probabil ca Tanase foloseste gonflabila si bea redbull in exces, de-acolo i se trage aplombu. Hai pa ca esti obositor cu toate postarile tale.
-
Cristian Russ, sâmbătă, 04.01.2014 01:59
@ferr, ai palavragit multe, dar ia spune tu ce trairi ai in a pilota o masina de curse. De curse. Ia spune tu ce trairi ai in a pilota in simulator. Ham? Exact, habar nu ai nici de una nici de cealalta, dar esti un "fin cunoscator" al diferentelor dintre ele. Tu esti ridicol prin asta. Spre zid poti sa te indrepti si fara sa cunosti sa conduci macar un atv, cu trairi intense. NU despre asta e vorba aici. Si oare de ce sunt tot mai dese cazurile in care testezi un pilot mai intai in simulator si apoi in functie de asta ii dai si masina? De ce sunt tot mai dese cazurile de piloti care au inceput pe simulator? Uite la asta: http://www.youtube.com/watch?v=0p_sCrM1CcI Dap, a vomitat. Dar asta nu l-a impiedicat sa piloteze, sa fie cu doar trei sec peste timpul de referinta de la prima urcare intr-o masina pe care o cunostea de pe simulator. Tu pleci cu pluta rau, creezi diversiune. Vorbesti de voma, de trairi spre zid, bla bla, dar astea sunt marginale pilotajului, pot avea loc, dar nu tin efectiv de pilotaj, nu te impiedica sa cunosti pilotajul, nu te impiedica sa pilotezi. Si Webber a stat in voma proprie in cursa... Tu esti exact vulpea care nu ajunge la struguri... Trezirea! Lumea merge inainte, cu sau fara voi.
-
Ilies&cu, sâmbătă, 04.01.2014 11:24
Imi aduca aminte de un miniserial pe eurosport in care echipa Williams a luat din oamenii de rand invatacei in ale pilotajului. Au inceput pe kart, apoi o formula de newbie, treptat un monopost mai rapid. Pe masura ce avansau ramaneau tot mai putini, aceia care prinsesera mai bine pilotajul. In fine, acum urmeaza cireasa de pe tort: au mai ramas 3. Care a fost proba finala de triere inaintea urcarii in monopostul williams? Da, simulatorul. Pentru ca numai simulatorul reda vitezele unei masini de F1, grip-ul specific, zonele de franare, etc. Nu a fost simulatorul prima proba ci ultima, l-au plasat intre invatarea pe formulele inferioare si urcarea in monopost. Si au procedat astfel oameni cu vasta experienta in F1.
-
GrosJan, sâmbătă, 04.01.2014 11:36
mda, vad ca se dezbate aprins. Chiar acum ma duc sa dau cateva ture in sim (iRacing). Awesome
-
kodiak, sâmbătă, 04.01.2014 16:25
simarii se bucura de respect din partea pilotilor adevarati (bine, multi sunt in ambele tabere). Carcotelile vin din partea unora care nu sunt nici simari nici piloti.
-
@kodiak, sâmbătă, 04.01.2014 21:47
Schumacher si Raikkonen deci nu sunt piloti
-
Nepoate, sâmbătă, 04.01.2014 22:34
Ideea e ca un simulatorul nu va reda experienta fizica pe care o da un monopost. Simulatorul e pentru a verifica anumite componente, sa te obisnuiesti cu volanul si circuitele, nimic mai mult. Intr-un simulator, sau in fata calculatorului, nu ai cum sa slabesti cateva kg in cateva zeci de minute.
-
marian0904, duminică, 05.01.2014 01:00
Montezemolo a spus ca nu intelege de ce se limiteaza testele pe masini reale pentru a se micsora cheltuielile, dar, in schimb, se folosesc simulatoare care costa milioane de euroi. Nu inteleg parerea cf careia un simulator arata mai bine calitatile pilotului. Un simulator este un sistem mecanic dublat de un model matematic care cauta sa imite comportarea masinii reale in cursa. Acest sistem are limitarile sale, mai ales in a simula suprasarcinile care apar pe durate mai lungi. Cat despre formulari ca "numai simulatorul reda vitezele unei masini de F1, grip-ul specific, zonele de franare, etc" ma fac sa ma gandesc la faptul ca respectivul considera o joaca sa conduci pe un circuit cu viteza medie de 200-250 km/h..Oricum, MP se disputa, inca, pe circuite reale nu pe computere.
-
maria, duminică, 05.01.2014 01:31
da mariane, e mai aproape de un monopost simulatorul decat sa zicem formula renault cand vine vorba de puncte de franare (sa te inveti un circuit tine si de asta), viteza in apex si inainte de franare. Se deruleaza altfel "filmul" pe "repede inainte". Intr-un monopost inferior f1 e mai lent decat in simulatorul de f1, normal. Si pilotii afirma ca este mai greu sa stapanesti masina din simulator cand vine vorba de grip... Normal ca nu patesti nimic pe sim daca intri in parapeti pe simulator, dar e greu sa nu intri si acolo si sunt simari care nu intra ore in continuu. asa cum se intampla si in realitate. Normal ca simulatorul mai are multe de imbunatatit, dar uite ca e suficient de bun sa fie folosit in lipsa testelor. Ca nu e bun de nimic e suna bine celor care nu stapanesc simulatorul si nu vor sa accepte ca asta e un test esential ... vor sa se minta frumos in continuare, au anumite trairi reale ... cand se duc cu masina la piata sa ia cartofi
-
kodiak, duminică, 05.01.2014 11:22
http://www.youtube.com/watch?v=bThQYHiEcYw cei mai in masura sa-si dea cu parerea sunt evident cei care le-au incercat pe ambele, dar in general acestia sunt multumiti si impresionati de cat de bine se prezinta un simulator din ziua de azi.
-
ricu, duminică, 05.01.2014 11:30
Raikkonen nu avea o problema cu simulatorul ci cu timpul considerat pierdut de el in simulator. Mai bine beau... da, da, sariti cu voturile negative, cand a plecat de la Ferrari spuneati voi asta, acum ca se intoarce e iar bun. Imi aduc aminte de Danciulescu cum tot facea rocada, cand la Dinamo, cand la Steaua iar fanii il huleau sau dimpotriva in conformitate, era bun sau rau in functie de asta
-
Bogdan, luni, 06.01.2014 18:33
Bai nene, astia nu vorbesc de simulator pentru noi soferii. Vorbesc de simulator pentru pilotii de f1, care dezvolta pe simulator si traiesc si simt si le bubuie inimile si ce vreti voi in cursa..
-
nicafarafrica, joi, 09.01.2014 11:35
uite ce face un sofer in simulator: http://www.youtube.com/watch?v=IVlLX7qMPBQ Simulatorul de F1 foloseste ACELASI soft disponibil si soferului de rand cand vine vorba de simulare a comportamentului masinii. A dat cineva mai sus un exemplu rFactor Pro. Au in plus chestiii de testat piese care nu au legatura cu pilotajul. Pilotajul e acelasi daca te referi la ceea ce faci cu volanul si pedalele. Simularea fortelor G etc. pot exista si pe un simulator comercial daca ai banii... Dar repet, volanul si pedalele, softul de simulare a pilotajului, grafica sunt la fel, ceea ce face din simulatorul comercial un bun test pentru un sofer cu aspiratii vise umede de pilot.
-
nicafarafrica, joi, 09.01.2014 11:37
un simaracer de top bate timpii pilotului de F1 in simulatorul de F1.
Citeste si
-
FORMULA 1 | sâmbătă, 23 noiembrieF1: General Motors, aproape de acceptul pentru un loc pe grilă din 2026Producătorul american de automobile General Motors este pe cale să își asigure intrarea în Formula 1 ca proprietar de echipă începând din anul 2026. Citeste tot
-
FORMULA 1 | marţi, 19 decembrie(P) Predicția lui Lewis Hamilton pentru Formula 1 2024: britanicul nu este deloc optimistBritanicul Lewis Hamilton nu este tocmai optimist înaintea noului sezon din Formula 1. El este convins că circuitul va fi dominat în continuare de Red Bull, după ce Max Verstappen și-a apărat fără emoții titlul în stagiunea precedentă. Citeste tot
-
FORMULA 1 | duminică, 2 aprilieFormula 1 Australia: Max Verstappen câștigă după o cursă fragmentată. Hamilton pe 2, iar Alonso pe 3Max Verstappen și-a trecut în palmares prima victorie în Marele Premiu al Australiei, după o cursă fragmentată, în care steagul roșu s-a fluturat des, din cauza accidentelor. Citeste tot
-
FORMULA 1 | vineri, 11 martieMercedes-AMG GT Black Series este noul Safety Car în Formula 1Noul Mercedes-AMG GT Black Series va fi noul Safety Car în Campionatul Mondial de Formula 1. Modelul îl înlocuiește pe vechiul AMG GT R și, la fel ca în 2021, va alterna rolul său cu Aston Martin Vantage. Citeste tot
-
FORMULA 1 | sâmbătă, 26 februarieFormula 1: Marele Premiu de la Soci, anulat temporar de către FIAOficialii de la FIA au decis, la sfârșitul săptămânii, anularea Marelui Premiu de la Soci, din Rusia, în urma declanșării războiului din Ucraina. Decizia nu pare, însă, definitivă. Citeste tot
Raikkonen se fuduleste ca invata repede (si e adevarat ca invata repede nu zic nu). Iar simulatorul daca nu era folositor nu se mai investea in directia asta. Si ca sa le raspund si celor care cred ca simulatoarele de larg consum nu sunt nici pe departe precum cele folosite de echipele de F1, aflati ca echipele de F1 au apelat la firme din lumea gaming-ului (care existau cu mult inainte de interzicerea testarii in f1) pentru a-si crea simulatoarele. ISI e un exemplu si cu ea lucreaza si cea mai buna echipa RBR. E adevarat ca in plus se testeaza componente, nu se rezuma la simularea comportamentului masinii. rFactor Pro e folosit de williams si disponibil si muritorului de rand, scule sa aibe sa puna simulatorul la treaba mai trebuie.