Ferrari pregăteşte noi update-uri pentru cursa din India
Ferrari a efectuat un test în linie dreaptă la Iliada şi va introduce mai multe componente în India, pe lângă noul sistem de evacuare Coandă.
Presa internaţională a relatat recent că Ferrari a utilizat în Coreea de Sud un sistem de evacuare de tip Coandă pe monopostul lui Felipe Massa, care ar urma să fie folosit şi de Fernando Alonso în Marele Premiu al Indiei.
Totuşi, aceasta nu este singura noutate de ordin tehnic pentru cursa de la finalul acestei săptămâni, întrucât echipa italiană a expediat deja în India o serie de componente noi, printre care se numără o nouă aripă spate, frâne noi şi o modificare a plăcilor exterioare ale caroseriei.
Toate aceste componente au fost evaluate de Davide Rigon, unul dintre piloţii Academiei Ferrari, în cadrul unui test în linie dreaptă efectuat în 18 octombrie pe circuitul de la Iliada din Spania. Nikolas Tombazis, şeful de aerodinamică al Ferrari, a explicat că decizia de a face testul de la Iliada a venit în urma problemelor pe care echipa le-a avut cu tunelul de vânt de la Maranello.
"Când ai probleme cu corelarea între circuit şi tunelul de vânt, cel mai bun lucru este să verifici componentele pe circuit, ceea ce am făcut într-un test în linie dreaptă pe care l-am efectuat săptămâna trecută. Am obţinut câteva răspunsuri interesante şi câteva trenduri clare despre ce a fost greşit şi credem că am făcut câţiva paşi pentru a rcupera decalajul", a declarat grecul.
Noile componente au fost evaluate şi în tunelul de vânt de la Koln al celor de la Toyota. Ferrari susţine că va introduce update-uri în fiecare dintre ultimele patru curse cu scopul de a-l ajuta pe Alonso să recupereze cele şase puncte care îl separă de Sebastian Vettel în clasamentul general.
Via F1Technical
Nu inteleg cum o firma ca Ferrari nu a reusit in doi ani sa-si rezolve problema tunelului de vant. Probabil in felul acesta pot explica mai usor esecurile. Nu inteleg de ce aduc aceste imbunatatiri abea acum cand mai sunt patru curse, acum cand Alonso este la sase puncte in urma lui Vettel. Atunci cand Alonso avea peste 40 de puncte avans si cand spunea ca monopostul trebuie imbunatatit, Domenicali declara cu nonsalanta ca echipa nu-i poate oferi un monopost capabil cu care sa castige. Unii ma vor acuza din nou de teoria conspiratiei, dar prea nu se leaga lucrurile pentru unii iar pentru altii merg snur. In plus in oricare dintre cursele ramase, Alonso va fi scos din cursa daca va fi nevoie.