Ferrari nu anticipează diferenţe mari între motoarele sezonului 2014

Publicat vineri, 06.12.2013 16:51 de Daniel Popescu

Ferrari consideră că cei trei furnizori de motoare vor avea unităţi aproximativ egale ca performanţe în sezonul 2014, în ciuda speculaţiilor potrivit cărora Mercedes va avea un avans semnificativ.

Introducerea noilor motoare turbo V6 de 1.6 litri în sezonul 2014 deschide posibilitatea ca unul dintre producători să dezvolte o unitate semnificativ mai puternică decât a celorlalţi doi, iar presa internaţională a relatat recent că Mercedes ar putea deţine un motor cu aproximativ 100 de cai putere mai puternic decât Ferrari şi Renault.

Ipoteza este însă minimalizată de Pat Fry, directorul tehnic al Scuderiei Ferrari, care anticipează că cele trei motoare vor avea performanţe aproximativ egale.

"Anul viitor, aerodinamica va fi la fel de importantă precum în ultimii 15 ani. Diferenţele dintre motoare vor fi determinate în primul rând de fiabilitate. Tehnologia este atât de complexă încât cinci unităţi pe an sunt foarte puţine. Nu cred că vor apărea diferenţe mari din punct de vedere al performanţei, poate doar în curse, când consumul de carburant determină puterea", a declarat el pentru publicaţia germană Auto Motor und Sport.

Pe de altă parte, Fry nu exclude posibilitatea ca noul regulament tehnic să permită apariţia unor inovaţii în Formula 1 din partea uneia sau mai multor echipe, care vor avea capacitatea de a exploata la maxim litera regulamentului.

"Regulamentul aerodinamic este destul de clar, dar am observat câteva moduri de a interpreta diferit lucrurile. Vor exista soluţii pe care nu le-am mai văzut anterior", a adăugat el.

Via Motorsport

  • azmodan, sâmbătă, 07.12.2013 10:57

    daca ferrari au casit cateva moduri de interpretare a regulamentului aerodinamic..red bull au cel putin 2-3 elemente in zona "gri"

  • marian0904, sâmbătă, 07.12.2013 19:21

    RB a aratat ca poate castiga cu motoare mai "slabe" ca si putere nominala. Important este sa controlezi tot lantul de fenomene ce apar la ansamblul masinii si sa imbunatatesti randamentele. Daca Mercedes are un motor cu mult mai puternic, pentru mine e clar ca vor avea probleme de consum. Oricum, faptul ca exista si noul sistem ERS va micsora importanta plusului de putere al motorului principal. Ma bucur ca este un om (Pat Fry) pentru care un regulament este clar. Pana in vara lui 2014 o sa-si dea sema ca nu este asa.