Ferrari: "Noul monopost are un potenţial ridicat de dezvoltare pe parcursul sezonului"

Publicat marţi, 25.03.2014 12:56 de Daniel Popescu

Ferrari susţine că noul monopost F14 T are un potenţial de dezvoltare mai ridicat decât cele cu care a concurat în ultimii ani.

Şansele Scuderiei Ferrari la titlul mondial au fost afectate în ultimele sezoane de ineficienţa update-urilor introduse pe parcursul sezoanelor, mai ales că datele furnizate de tunelul de vânt nu se potriveau cu cele de pe circuite.

Totuşi, Simone Resta, designerul adjunct al echipei, afirmă că noul monopost F14 T oferă perspective semnificativ mai bune din acest punct de vedere, un element crucial în contextul introducerii noului regulament tehnic.

"Este evident că monopostul are un potenţial mai mare de dezvoltare decât monoposturile din sezoanele precedente, iar asta este o veste bună. Totuşi, pe parcursul unui weekend de cursă, putem să încercăm numai componentele pe care le avem pe circuit, iar în Malaysia şi Bahrain vom continua să mergem înainte pe acest drum", a precizat el.

Echipa a analizat comportamentul monopostul pe parcursul Marelui Premiu al Australiei şi a identificat ca avantaje fiabilitatea şi viteza în viraje.

"Fiabilitatea noastră a fost bună, aşa cum s-a întâmplat şi în cazul trenului de rulare, lucru valabil nu numai pentru Ferrari, ci şi pentru clienţii noştri (n.r - Sauber şi Marussia). Un alt aspect pozitiv care a apărut după Melbourne este că F14 T are performanţe bune în privinţa vitezei din viraje. Totuşi, am observat şi mici lacune în privinţa vitezei de top, motiv pentru care a fost dificil să depăşim alte monoposturi pe circuit", a adăugat el.

Via Ferrari

  • qwerty, marţi, 25.03.2014 13:40

    Pai toate monoposturile au potential foarte mare pentru ca sunt complet noi.

  • ytrewq, marţi, 25.03.2014 14:01

    monopostul are, dar fara motor.

  • ss76, marţi, 25.03.2014 14:28

    din pacate pentru ferrari si ceilalti vor veni cu apdeituri ,asa ca tot pe 5-6 or sa ramina ,au dat gherla cu motorul si sa speram ca va remedia problemele FORTZA ROSAAA

  • C Long, marţi, 25.03.2014 14:39

    De 4 ani de zile dau vina pe tunelul de vant ca nu le ofera date concludente, e un pic rusinos din partea lor. @qwerty are dreptate, toate echipele vor aduce imbunatatiri, depinde daca acestea vor oferi un plus. Sper sa vad Ferrari-ul macar peste Red Bull, pt ca momentan Mercedes si Williams par desprinse in favorite.

  • imbatjo, marţi, 25.03.2014 14:57

    asa sa fie. Dar deocamdata, cum arata si poza. williams sunt calare pe ei, doar eroarea lui bottas si nesansa lui massa au facut rezultatul de data trecuta. Si chiar zicea cineva toamna trecuta ca Massa o sa fie peste Alonso la Williams ... hihi

  • ferr1, marţi, 25.03.2014 15:13

    Sezonul e lung, nu e momentul sa-i ingropam pe cei de la Ferrari. Vor munci si probabil vor recupera in a doua parte a sezonului. Au multe necunoscute, multe inovatii si sper sa gaseasca modul perfect prin care sa le imbine si sa dea randament maxim. Forza Ferrari!

  • pablo256r, marţi, 25.03.2014 15:15

    C Long tunelul de vant de la Maranello e nou. De asta au si folosit in teste tot felul de sensori pe monopost. Nu as fi atat de sigur ca motorul Ferrari e atat de slab fata de celelalte doua. Mie mi s-a parut ca in prima cursa au vrut neaparat sa termine cursa, nu sa o castige. Au facut public ca ambele monoposturi au avut probleme in curse nu si ce anume. Ferrari stie sa faca motoare, stie sa faca masini rapide. Nu au o "cultura" a motoarelor puternice pe cilindree mica insa pot primi ajutor si de la Fiat. Sa vedem inca cateva curse si apoi putem trage concluzii.

  • ZZZ, marţi, 25.03.2014 15:22

    Cand citesc fraza care da titlul articolului imi aduc aminte de declaratiile lui whitmarsh de la inceputul sezonului 2013 .. oricum campionatul de F1 se joaca

  • mamaomida, marţi, 25.03.2014 15:50

    In Malaesia Ferrari se va bate pt victorie, veti fi usor surprinsi ;)

  • ion, marţi, 25.03.2014 15:59

    :)))) bun mama omida, am pariat pe ce spui, sper sa fie asa, de nu, trimit ciorile sa te ciuguleasca.. sper sa fie asa cum zice simone resta, ne am tot amagit cu bla bla- uri din astea ieftine, saracu alonso o fi si el plictisit de atatea promisiuni..mai am rabdare...

  • joker, marţi, 25.03.2014 17:13

    sunt fan ferrari dar cand ai diferenta pe un tur de 2 secunde, e ceva foarte grav, Mercedes, RBR, MCLAREN, WILLIAMS, au fata de ferrari intre 2 si 0.5 secunde performanta pura pe un tur, asa ca treaba e una clara locurile 1,2,3 cred ca nu pot fi atinse de ferrari din pacate anul acesta. Siau taiat singuri performanta prin eliminarea fortata din echipa a celor trei JT, RB, MS. bafta ferrari

  • bernie, marţi, 25.03.2014 18:33

    Bai fratilor.asta e nebun.pai ei au probleme tocmai cu trenul de rulare cum a fost cazul lui KImi in australia si cu viteza peste tot.adica in virajele lente si pe liniille drepte.inca nu sunt convins de viteza in virajele rapide.ferrari au mari probleme cu aerodinamica si puterea notorului.puneti va pe treaba bai baieti si lasati palavrageala ca altfel o beliti si anul asta.pilotii n au nici o vina.faceti le masini bune si dupa aia sa corbiti.1

  • bernie, marţi, 25.03.2014 18:37

    Scuze.sa vorbiti.

  • ProfiBv, marţi, 25.03.2014 21:44

    Sincer nu-mi este frica de revenirea tehnica a lui Ferrari , ci de duelul dintre coechipieri Kimi-Alonso. Pana acum Alonso avea un coechipier clar inferior(cu tot respectul pentru ce a facut Masa pentru echipa),acum are unul cu singe rece si cu talent inascut de nordic.Sper sa nu se repete ce sa intamplat anul trecut la Redbul intre colegi.

  • ferr1, miercuri, 26.03.2014 00:15

    @joker Unde e Mercedes mai rapida cu 2 sec/tur? Daca era asa, Rosberg trebuia sa-i dea lui Alonso un tur, ori diferenta a fost de 30 de sec, ceea ce inseamna ca nu e nici macar 1 sec/tur, poate undeva pe la 0,7-0,8 sec/tur. McLaren si Ferrari sunt aproape, trebuie Ferrari sa mai recupereze putin si le ia fata. Red Bull mai intai sa aiba monopost care sa reziste. La Mercedes e o problema. Williams nu cred ca au fonduri sa dezvolte tot sezonul monopostul. Poate ca nici McLaren nu vor avea. Ramane de vazut daca Mercedes va reusi sa-si imbunatateasca masina sau cu asta vor ramane tot anul, caci daca vor ramane cu asta risca foarte mult. E loc de imbunatatiri, oamenii potriviti sa aiba Ferrari. JT, RB, MS sunt istorie. Nu i-a eliminat nimeni fortat, stai calm. Si astia au avut o perioada in care n-au fost in top. Nimeni nu ramane vesnic in top.

  • imbatjo`, miercuri, 26.03.2014 00:19

    atunci daca e vb numai de 0.7 sec diferenta poate foarte bine sa fie vorba de mana pilotului, si daca ma gandesc la valoarea pilotilor mercedes (the best) e foarte posibil

  • C Long, miercuri, 26.03.2014 11:01

    @ferr1 - Ce rost avea sa lea dea la toti o tura... Sa forteze motorul si restul componentelor ? Gandeste-te ca Rosberg a stabilit cel mai rapid tur al cursei in turul 20... asta inseamna ceva,

  • bernie, miercuri, 26.03.2014 21:37

    Bai ferr iar debitezi tampenii.joker are dreptate cu diferenta pe tur.Daca ai fi putin lucid ar trebui sa socotesti si diferenta pana la intrarea SF.Si in plus Rosberg nu a mai fortat pe final de cursa.Asadar esti din nou in eroare bai baiatule.socoteala lui joker este una realista ptr ce s a intamplat in Australia.Ramane de vazut ce va fi in urmatoarele curse.