FEATURE: Scheme inedite de culori utilizate pe monoposturile de Formula 1
Automarket vă prezintă cele mai interesante scheme de culori alese de echipele din Formula 1 pentru a marca un eveniment special.
Cele mai multe echipe din Formula 1 utilizează scheme de culori tradiţionale pentru monoposturile cu care concurează, acest lucru fiind valabil în special pentru cele care au o îndelungată istorie în acest sport.
Schimbări radicale apar o dată la câţiva ani şi au de regulă ca justificare semnarea unui contract de sponsorizare cu o companie ale cărei culori sunt fundamental diferite de cele ale echipei sau atunci când echipa îşi schimba proprietarul.
Există însă unele situaţii speciale în care o echipă decide să concureze cu o schemă inedită de culori pentru o singură etapă. Fie că este vorba despre o acţiune caritabilă, de promovarea unei companii sau de un conflict de natură economică, schimbarea atrage inevitabil privirile şi naşte de multe ori controverse, în special în cazul echipelor cu mulţi fani care schimbă foarte rar culorile.
Oricât ar părea de surprinzător, prin astfel de schimbări au trecut inclusiv două dintre cele mai titrate echipe din istorie, Ferrari şi McLaren, însă campioana ultimilor ani la acest capitol este Red Bull Racing, care şi-a respectat astfel brandul de băutură energizantă.
FERRARI - MARELE PREMIU AL ITALIEI DIN 2001
Una dintre puţinele ocazii în care Ferrari şi-a schimbat schema de culori a fost Marele Premiu al Italiei din 2011. Etapa a avut loc la numai cinci zile după atentatele teroriste de la World Trade Center, iar Scuderia a decis să aducă un omagiu pentru victime. Echipa a renunţat la orice fel de branding, inclusiv cel al sponsorilor, iar nasul monopostului a fost vopsit în negru în semn de doliu.
RED BULL RACING - MARELE PREMIU AL MARII BRITANII DIN 2007
Prin intermediul companiei-mamă, Red Bull Racing este implicată în numeroase proiecte în aproape toate domeniile. Printre acestea se numără şi fundaţia Wings For Life (Aripi Pentru Viaţă, aluzie la sloganul "Red Bull îţi dă aripi"), iar echipa austriacă a decis să iniţieze o campanie de strângere de fonduri cu ocazia cursei de la Silverstone din sezonul 2007. Fanii au avut oportunitatea inedită de a-şi pune o fotografie pe monopostul cu care Red Bull Racing a concurat la Silverstone, iar toate veniturile au fost donate fundaţiei. Chiar dacă din punct de vedere vizual rezultatul nu a fost impresionant, ideea de a implica fanii într-o acţiune caritabilă de proporţii este lăudabila.
SPYKER - TESTELE DINAINTE DE SEZON ÎN 2007
Constructorul olandez Spyker a cumpărat echipa Midland înaintea sezonului 2007, iar schema de culori a fost una dintre modificările majore pe care le-a efectuat. Echipa a mizat iniţial pe portocaliu, culoarea naţională în Olanda, însă efectul nu a fost cel scontat. Monopostul Spyker ieşea foarte uşor în evidenţă prin această culoare, însă nuanţa de portocaliu aleasă era atât de puternică, încât în momentul în care monopostul era fotografiat în lumină naturală prindea o tentă de roşu. Nu a durat mult până când Spyker a decis să renunţe la această schemă de culori în favoarea uneia mai "blânde".
RED BULL RACING - MARELE PREMIU AL STATULUI MONACO DIN 2006
Cu ocazia cursei de pe străzile din Monte Carlo din 2006, Red Bull Racing a decis să promoveze filmul "Superman Returns". Monopostul a fost vopsit în nuanţe de roşi şi albastru şi a avut pe nas celebrul "S", iar pe aripa spate inscripţia "Superman". Şi totuşi, cursa avea să rămână în istorie dintr-un motiv complet diferit: înainte de cursă, şeful Christian Horner a promis că se va arunca dezbrăcat în piscină în cazul în care Red Bull obţine primul podium din scurta sa prezenţă în Formula 1. David Coulthard a terminat în extremis pe locul trei, Horner s-a ţinut de promisiune, iar de atunci aruncatul în piscina de la Monte Carlo a devenit o tradiţie pentru Red Bull.
MCLAREN - MARELE PREMIU AL PORTUGALIEI DIN 1986
În anii '80, contractele de sponsorizare la produsele din tutun reprezentau cea mai mare parte a bugetului unei echipe de top din Formula 1. În 1986, McLaren era sponsorizată de Marlboro, iar producătorul a lansat în acel an brandul "Marlboro Lights". Acesta a fost promovat pe monopostul McLaren la Marele Premiu al Portugaliei, eveniment la care la albul clasic s-au adăugat câteva zone galbene.
FERRARI - MARELE PREMIU AL STATELOR UNITE DIN 1964
Pe lângă titlurile mondiale cucerite pe parcursul a şase decenii de istorie, Ferrari a fost implicată în numeroase controverse încă de la început, iar spre finalul sezonului 1964 a intrat într-un conflict aprins cu federaţia sporturilor cu motor din Italia. Enzo Ferrari a decis să protesteze într-un mod inedit: în cursa din Statele Unite, maşinile Ferrari au fost gestionate de o echipă locală, iar monoposturile au renunţat la tradiţionalul roşu în favoarea unei combinaţii de alb şi albastru. Motivul? Acestea sunt culorile regăsite pe steagul american. Ulterior, schema de culori a fost păstrată şi pentru cursa din Mexic.
RED BULL RACING - MARELE PREMIU AL STATULUI MONACO DIN 2005
Una dintre cele mai interesante modificări în schema de culori a unei echipe s-a petrecut la Marele Premiu al statului Monaco din 2005. Red Bull Racing a decis să promoveze lansarea ultimului film Star Wars într-un mod inedit: a inscripţionat logo-ul Star Wars pe părţile laterale ale caroseriei şi pe aripa spate. Dar asta nu este tot: mecanicii au fost echipaţi în costumele folosite de armata de clone a republicii din acelaşi film, marcând una dintre cele mai spectaculoase apariţii din Formula 1.
Excelent material!