Echipele au respins planurile pentru schimbarea regulamentului în 2016
Comisia F1 a respins prin vot planurile pentru introducerea unor monoposturi şi pneuri mai late începând din sezonul 2016. Soluţiile ar putea fi însă adoptate în 2017, concomitent cu creşterea puterii motoarelor la 1000 de cai putere.
Echipele din Formula 1 s-au reunit marţi la Geneva sub umbrela Comisiei F1 pentru a vota propunerile cu privire la regulamentul tehnic al Formulei 1 pentru sezonul 2016.
Printre schimbările propuse se numărau introducerea unor monoposturi mai late, cu pneuri mai mari, precum şi modificări ale plăcilor exterioare ale caroseriei.
Pentru a putea fi adoptate, schimbările ar fi trebuit să fie votate cu majoritate simplă, însă publicaţia britanică Autosport susţine că mai multe echipe s-au împotrivit acestui plan.
În acest context, este puţin probabil ca regulamentul tehnic să mai poată fi modificat pentru sezonul 2016. Conform noului statut FIA, modificările de regulament trebuie aprobate cu majoritate simplă până cel târziu în ziua de 1 martie a anului anterior şi în unanimitate după această dată, însă este greu de crezut că toate echipele vor fi de acord cu propunerile.
Mai multe echipe au votat împotrivă deoarece doresc că modificările să fie adoptate în 2017, simultan cu planurile pentru creşterea puterii motoarelor la 1000 de cai putere. Totuşi, nici această soluţie nu este văzută favorabil de toţi cei implicaţi în Formula 1, după ce Renault şi-a exprimat îngrijorarea cu privire la costurile pe care le presupune modificarea motoarelor.
Ferrari a prezentat marţi propria viziune asupra modului în care ar trebui să arate monoposturile de Formula 1 fără o schimbare radicală a regulamentului tehnic.
▶ Ferrari F1 Concept: viziunea Ferrari pentru monoposturile de Formula 1
Via Autosport
Noi tot dam vina pe ernie si FIA dar nici echipele nu sunt departe de acestia. Pana la urma ce este interesant pentru ele este sa gaseasca anumite avantaje fata de concurenta, sa pastreze cat mai mult avantajul si sa castige curse. Restul tine de PR...