Echipele ar putea folosi compoziţii diferite de pneuri pe punţile faţă şi spate
Pirelli a renunţat la ideea de a mari diametrul pneurilor spate în 2014, însă ar putea permite echipelelor să folosească pneuri de compoziţie diferită pe punţile faţă şi spate.
Pirelli a anunţat recent că analizează posibilitatea de a mări diametrul pneurilor de pe puntea spate pentru sezonul 2014 ca urmare a introducerii noilor motoare turbo V6 de 1.6 litri şi a datelor preliminare primite din partea echipelor cu privire la specificaţiile monoposturilor.
Aparent, Mercedes a fost echipa care a insistat cel mai mult pentru această schimbare, alimentată şi de zvonurile potrivit cărora noul motor al germanilor va fi
cu 100 de cai putere mai puternic decât cele dezvoltate de Ferrari şi Renault.În cele din urmă, Pirelli a decis să renunţe la planurile pentru mărirea diametrului cauciucurilor spate, cel mai probabil în urma presiunilor făcute de Ferrari şi Renault, dar şi a necesităţii de a schimba configuraţiile suspensiilor şi ale cutiilor de viteze.
Nu este însă exclus ca producătorul italian să recurgă la un compromis şi să permită echipelor să folosească pneuri de compoziţii diferite pe punţile faţă şi spate. De exemplu, un monopost ar putea fi echipat cu pneuri soft pe puntea faţă şi hard pe puntea spate pentru ca acestea să reziste mai bine la presiunile suplimentare exercitate în această zonă.
"Pe baza informaţiilor pe care le-am primit de la cele mai multe echipe, am decis să menţinem aceleaşi dimensiuni pentru pneuri. Totuşi, întrucât monoposturile de anul viitor vor avea solicitări foarte diferite pentru pneuri, am propus ca regulamentul să fie modificat pentru ca echipele să poată utiliza compoziţii diferite de pneuri pentru faţă şi spate, dacă acest lucru va fi necesar", a declarat Paul Hembery, directorul departamentului de motorsport al Pirelli.
Propunerea Pirelli nu a fost încă aprobată de FIA, care ar avea nevoie de acordul unanim al echipelor pentru a putea fi inclusă în regulament.
Via Motorsport
eu consider ca trebuie sa fie mai multi prducatori de pneuri si atunci calitatea va fi mai buna ca si rezultatele