Defecţiunea lui Rosberg generează temeri cu privire la interzicerea comunicaţiilor radio
Mercedes şi Red Bull se tem că interzicerea comunicaţiilor radio despre performanţele monopostului va avea efecte negative asupra securităţii piloţilor, cel mai bun exemplu fiind reprezentat de problemele lui Nico Rosberg din Singapore.
Nico Rosberg a fost nevoit să abandoneze în Marele Premiu al statului Singapore din cauza unei ample defecţiuni tehnice în urma căreia nu a mai putut controla de pe volan schimbarea treptelor de viteză, sistemul DRS şi sistemul ERS.
În această situaţie, germanul a fost ajutat de inginerul său, însă acest lucru nu va mai fi posibil de anul viitor, când comunicaţiile radio cu privire la performanţele monopostului
vor fi interzise.Toto Wolff, directorul de motorsport al Mercedes, trage un semnal de alarmă în această privinţă şi crede că interzicerea comunicaţiilor va avea un impact semnificativ asupra siguranţei.
"A fost un coşmar! Vă puteţi imagina ce s-ar fi întâmplat dacă nu puteam trimite mesaje pilotului? Este o îngrijorare şi pentru siguranţă. Cum să nu vrei să comunici cu un pilot al cărui volan nu mai arata nimic? Poate că Singapore ar trebui să indice direcţia viitoare pentru mesajele radio", a declarat austriacul.
Poziţia lui Wolff este susţinută şi de Christian Horner, şeful Red Bull Racing, care consideră necesare comunicaţiile radio din cauza complexităţii noilor unităţi de propulsie.
"Sprijin interzicerea comunicaţiilor în ajutorul piloţilor, pentru că nu este treaba inginerilor să le spună unde să frânare mai târziu. Dar unităţile de propulsie sunt atât de complicate din punct de vedere al fiabilităţii, însă gestionarea lor este importantă. Şi cred că este bine pentru spectacol să vorbim despre asta. Cel puţin le putem spune că frânele s-au încălzit", a precizat el.
Via Autosport
Sa le piloteze de la boxe, da-le dreak de monoposturi. Pe timpuri pilotii aveau 3 spite la volan iar astia de acum pot face si videochat din cockpit.