Dakar 2025: Dacia urcă pe locul 2 în prima parte a probei de 48 de ore. Probleme tehnice pentru Loeb
Echipa Dacia Sandriders se află pe locul 2 la jumătatea probei speciale de 48 de ore. Nasser Al-Attiyah este în luptă pentru victorie, în timp ce Sebastien Loeb a avut parte de probleme tehnice.
A doua probă specială a Raliului Dakar este și una dintre cele mai dificile din întreg raliul. Asta pentru că este o probă de 48 de ore, în care toți concurenții vor trebui să se oprească la jumătatea acesteia în mijlocul deșertului, pentru ca apoi să ajungă la sosire în ziua următoare.
După o primă probă jucată tactic de piloții Dacia Sandriders, toate cele 3 echipaje au tras tare pe a doua probă a raliului. Dintre cei 967 de kilometri contra cronometru, piloții Dacia Sandriders au parcurs 618 kilometri și urmează să se odihnească în tabăra E, așa cum este numită. Conform regulamentului etapei de 48 de ore, toți concurenții sunt obligați să-și oprească motoarele odată ce ceasul atinge ora 17:00, ora locală.
AL-ATTIYAH, PE PODIUM LA JUMĂTATEA PROBEI
În fruntea probei de astăzi, deoarece aceasta se va termina abia mâine, se află provizoriu Yazeed Al-Rajhi, la bordul unei Toyota Hilux. Cu această performanță, pilotul saudit urcă și pe primul loc în clasamentul general provizoriu.
Pe locul 2 în prima jumătate a probei de 48 de ore a terminat Nasser Al-Attiyah. Qatarezul a fost lider în probă de la kilometrul 231. Pilotul Dacia a fost depășit de Al-Rajhi la kilometrul 373. În momentul în care piloții au ajuns în tabere, Nasser Al-Attiyah era la peste 1 minut în spatele liderului.
PROBLEME PENTRU LOEB
Cel de-al doilea echipaj Dacia Sandriders, cu Sebastien Loeb la volan, a avut parte de un parcurs cu probleme. Proba a început bine pentru francez, după ce a urcat până pe locul 2 după primii 325 de kilometri. Însă, probleme electrice la mașina de concurs l-au forțat pe Loeb să meargă într-un ritm forțat mai lent de la kilometrul 409.
Pe proba de 48 de ore, echipele nu au voie să fie în contact cu piloții, ceea ce înseamnă că Loeb și navigatorul său, Fabian Lurquin, vor trebui să încerce să repare singuri mașina. Din fericire, echipajul a ajuns în aceeași tabără cu Nasser Al-Attiyah. La jumătatea probei, Loeb este pe locul 15, la peste 30 de minute în spatele lui Al-Rajhi.
STOP TACTIC PENTRU GUTIERREZ
Cât despre cel de-al treilea echipaj, format din Cristina Gutierrez și Pablo Moreno, acesta a primit ordin de echipă să stea mai mult timp oprit la pitstop-ul de la kilometrul 168. Scopul era acela de a le permite celorlalți doi piloți ai echipei să vină din urmă pentru a rula mai aproape unii față de ceilalți până la oprirea în tabără.
RĂSTURNARE PENTRU CARLOS SAINZ
Cât despre ceilalți concurenți, Carlos Sainz Sr, pilot al echipei Ford M-Sport, a avut parte de un accident. El Matador s-a răsturnat cu mașina la kilometrul 327 și a aterizat pe plafon. Din fericire, nici el și nici navigatorul Lucas Cruz nu au fost răniți. Cei doi au așteptat până la venirea coechipierului Mitch Guthrie pentru a-i ajuta să pună mașina înapoi pe roți. Sainz Sr a ajuns în tabără și se alfă acum în afara primilor 20, la peste o oră față de liderul provizoriu.
Clasamentul provizoriu din top 10 la categoria auto arată astfel:
- 1. Yazeed Al-Rajhi (Toyota Hilux);
- 2. Nasser Al-Attiyah (Dacia Sandrider, +1 minut și 19 secunde);
- 3. Henk Lategan (Toyota Hilux, +2 minute și 12 secunde);
- 4. Mattias Ekstrom (Ford Raptor, +3 minute și 44 secunde);
- 5. Guy Botterill (Toyota Hilux, +8 minute și 7 secunde);
- 6. Toby Price (Toyota Hilux, +9 minute și 5 secunde);
- 7. Nani Roma (Ford Raptor, +14 minute și 29 secunde);
- 8. Guillaume de Mevius (Mini X-Raid, +17 minute și 40 secunde);
- 9. Giniel de Villiers (Toyota Hilux, +17 minute și 45 secunde);
- 10. Brian Baragwanath (Century Buggy, +20 minute și 45 secunde).
PROBA SE VA TERMINA MÂINE
A doua probă specială a raliului se va termina mâine. Toți piloții Dacia Sandriders și ceilalți rivali din clasa Ultimate vor mai avea de parcurs încă 341 de kilometri contra cronometru înainte să se întoarcă la bivuacurile din localitatea Bisha.
via Dakar, Dacia Sandriders
Ford Raptor: Ne-am rasturnat, am rupt caroseria si am plecat mai departe. Dacia Sandriders: Avem 3 ventilatoare. Doua s-au oprit. Motorul s-a incins. Am mers mai incet sa se raceasca :)