Dacia Sandriders va lua startul în Raliul Portugaliei cu 3 echipaje

Publicat miercuri, 17.09.2025 15:42 de Tiberiu Safta

Dacia Sandriders revine în Campionatul Mondial de Rally-Raid pentru Raliul Portugaliei, penultima etapă a campionatului din acest sezon. Pentru această cursă, care va traversa și granița cu Spania, echipa românească va avea la start toate cele 3 echipaje, cu Nasser Al-Attiyah, Sebastien Loeb și Cristina Gutierrez.

După 4 luni de pauză, Campionatul Mondial de Rally-Raid (W2RC) revine în Portugalia, pentru penultima etapă din acest sezon. La Raliul Portugaliei va lua startul și Dacia Sandriders, de această dată cu toate cele 3 echipaje ale sale. În ultimele două etape, cele din Abu Dhabi și din Africa de Sud, Dacia Sandriders a participat cu două echipaje.

Astfel, Nasser Al-Attiyah, Sebastien Loeb și Cristina Gutierrez vor participa în acest raliu, care va avea o distanță totală cronometrată de 1433 kilometri. Câteva dintre probele speciale se vor desfășura și de cealaltă parte a graniței, în Spania.

Înaintea acestui raliu au avut loc câteva modificări în interiorul echipajelor. Sebastien Loeb și Nasser Al-Attiyah vor face schimb de navigatori pentru etapele rămase din acest sezon în W2RC, dar și pentru Raliul Dakar din 2026. Astfel, Fabian Lurquin, navigatorul lui Loeb, va fi alături de Al-Attiyah, în timp ce Loeb îl va avea în dreapta sa pe Edouard Boulanger, până recent navigatorul qatarezului. Echipajul format din Cristina Gutierrez și Pablo Moreno va fi neschimbat.

Raliul Portugaliei va începe în 23 septembrie cu o probă prolog. Prima probă specială care va conta pentru clasamentul final se va desfășura în 24 septembrie. Ultima probă specială va avea loc în 28 septembrie.

Cu două etape rămase în calendar, Dacia Sandriders se află pe locul 2 în clasamentul echipelor. Nasser Al-Attiyah este lider în clasamentul piloților.

via Dacia Sandriders

  • nsrei, joi, 18.09.2025 06:44

    Oh iară știri despre Dacia De data asta sanRider care de fapt nu e Dacia pe sub caroseria cu sigla dacia. Probabilitatea sa fie 99,9999 Renault și doar siglă de Dacia. A numi mașină aia dacia este un afront publicitar înșelător care ar putea fi numit chair practici comerciale înșelătoare. Ce suspensie are aceasta pseudo Dacia și ce suspensie are o Dacie destinata publicului prost dar larg. Cat despre domnișoara sau doamna pilot intre piloți, cred că locul ei este undeva prin bucătărie pregătind mâncare daca o ști să o facă și pe asta.

  • Jian de la Calafat, joi, 18.09.2025 17:28

    @nsrei Extrem de pertinent comment-ul tau. De fapt, Prodrive are toate meritele pentru acest prototip. Nici Renault nu exceleaza la capitolul rally-raid, avand rezultate meteorice de-a lungul vremii, tocmai de aceea toate meritele revin companiei britanice. Doar ca, daca Renault vrea sa transmita faptul ca Dacia este un brand compatibil cu aventura, atunci se impune sa procedeze in consecinta cu modelele de serie predispuse pentru aceasta atractiva abordare(Duster / Bigster). Renault sa se lepede de marketingul ridicol si sa treaca la fapte ! dCi este motorizarea optima pentru off-road si aventura in general. Motorul Diesel poseda acele atribute care nu-s regasite nici la motoarele Otto in destule situatii/momente, tocmai de aceea exista si o vorba intre pasionatii de aventura pe patru roti: Cifra cetanică iti este cel mai bun prieten, de restul se ocupa magistrala inventie a lui Rudolf Diesel ! Implementarea neintarziata a motorizarilor dCi pe gama Dacia nu trebuie sa fie perceputa ca un lux, ci exclusiv ca o incontestabila necesitate.