Cosworth intenţionează să furnizeze motoare în F1 şi după 2013

Publicat luni, 03.09.2012 15:34 de Daniel Popescu

Cosworth a anunţat pentru prima oară că intenţionează să rămână ca furnizor de motoare în Formula 1 şi în 2014, anul în care vor fi introduse unităţile turbo V6 de 1.6 litri.

Presa internaţională a speculat recent că Formula 1 riscă să rămână cu numai trei furnizori de motoare începând din sezonul 2014 prin Ferrari, Mercedes şi Renault, ca urmare a faptului că britanicii de la Cosworth nu au oferit niciun fel de informaţie privind planurile de viitor.

Situaţia s-a clarificat într-o oarecare măsură cu ocazia Marelui Premiu al Belgiei, acolo unde Kim Spearman, managerul diviziei de Formula 1 al Cosworth, a anunţat pentru prima oară că producătorul îşi doreşte să construiască un astfel de motor.

"Suntem pregătiţi să furnizăm motoare pentru 2014. Am avut câteva discuţii iniţiale cu unii oameni şi cred că până la sfârşitul lunii septembrie vom dori să ştim unde suntem. Dar nu cred că trebuie să bifăm toate punctele până atunci. Poate dura ceva mai mult de atât", a precizat el pentru publicaţia britanică Autosport.

Totuşi, Cosworth nu a început încă dezvoltarea motoarelor V6 de 1.6 litri, în timp ce rivalii au efectuat deja primele teste. Deşi până la startul sezonului 2014 au mai rămas doar 18 luni, cei de la Cosworth susţin că timpul este suficient de lung.

"În mod obişnuit construim motoare de la zero în 10 luni. Putem şi am făcut asta pe parcursul anilor. Am vrea ceva mai mult timp pentru că este un motor complicat, însă mai avem mult timp la dispoziţie pentru a face unul. Nu suntem stresaţi", a adăugat el.

Situaţia este însă complicată de faptul că britanicii furnizează în prezent motoare doar pentru Marussia şi HRT. Contractul cu Marussia a fost prelungit pentru anul viitor, în timp ce negocierile cu HRT sunt aşteptate să fie finalizate până la sfârşitul acestei săptămâni. Totuşi, este puţin probabil ca una dintre echipele tradiţionale să fie interesate de motoarele Cosworth pentru 2014, chiar dacă acestea sunt semnificativ mai ieftine decât cele furnizate de Ferrari, Renault şi Mercedes.

Via Autosport