Citroen sugerează promovarea lui Kubica în WRC în 2014
Citroen a dezvăluit că intenţionează să-l promoveze pe Robert Kubica în clasa principală din Campionatul Mondial de Raliuri în 2014, dacă va obţine rezultate bune în acest sezon.
La doi ani după accidentul suferit într-un raliu din Italia, Robert Kubica are un program consistent în sporturile cu motor în acest sezon: patru etape în Campionatul Mondial de Raliuri la clasa WRC2 şi alte şapte runde în Campionatul European de Raliuri.
Polonezul concurează cu un Citroen DS3 RRC, iar constructorul francezul a dezvăluit prin vocea şefului Yves Matton că intenţionează să-l promoveze pe acesta la clasa regină în sezonul următor.
"Ideea este să facă un an cu acest program. Următoarea idee este să-l aducem la nivelul de top. Îl vom urmări raliu după raliu şi apoi vom lua o decizie la finalul anului", a declarat el pentru publicaţia Autosport.
Kubica a reuşit să impresioneze încă de la primul raliu în ERC, după ce a câştigat toate cele opt probe speciale ale primei zile din Raliul Insulelor Canare. Chiar dacă ulterior a abandonat, el este în continuare privit cu admiraţie de cei de la Citroen, însă polonezul nu vrea să se gândească încă la o campanie în WRC pentru 2014.
"Nu mă gândesc la campionatul mondial. Mă gândesc la prezent, la ceea ce fac astăzi şi la ceea ce fac în acest an. Asta este important", a precizat el.
Chiar dacă este puţin probabil să fie promovat la echipa de uzină a celor de la Citroen, Kubica ar avea loc la cea de-a doua echipă, finanţată de arabii din Abu Dhabi.
Kubica a dezvăluit şi unul dintre motivele pentru care s-a adaptat imediat la lumea raliurilor: a împrumutat o serie de setări din Formula 1.
"Am utilizat o parte din experienţa acumulată în Formula 1 pentru a face câteva schimbări. Nu vă voi spune ce setări am schimbat, dar echipa nu a mai făcut astfel de lucruri până acum. Este ceva la care lucram foarte mult în Formula 1 şi, aparent, în raliuri nu se obişnuieşte să se facă astfel de lucruri, dar cred că este o direcţie bună", a mai precizat el.
Via Autosport Magazine