Citroen se va retrage din WRC sau WTCC în 2017
Citroen a anunţat că va renunţa la participarea în Campionatul Mondial de Raliuri sau Campionatul Mondial de Turisme începând din sezonul 2017. Prezenţa Chinei în calendarele competiţionale va juca un rol esenţial în decizia finală.
Citroen a decis ca începând din sezonul 2017 să activeze sub acest brand într-o singură competiţie din lumea sporturilor cu motor.
Prin urmare, constructorul francez va trebui să aleagă între Campionatul Mondial de Raliuri (WRC) şi Campionatul Mondial de Turisme (WTCC), în care obţine performanţe diametral opuse. Informaţia a fost dezvăluită de CEO-ul Linda Jackson, care afirmă însă ca o decizie finală nu a fost încă luată.
"Pentru 2016 avem cele două discipline ale noastre: raliurile şi turismele. Pot să spun că pentru 2017 nu am decis nimic, dar am luat hotărârea ca Citroen să fie implicată oficial într-o singură disciplină", a declarat ea.
China, elementul central al deciziei
Decizia va fi influenţată de viitorul regulament tehnic care urmează să fie stabilit pentru sezonul 2017 din WRC, dar mai ales de structura calendarelor competiţionale. Citroen consideră esenţială prezenţa Chinei în calendarul competiţional, întrucât aceasta este cea mai mare piaţă din lume pentru grupul PSA Peugeot Citroen.
"Este important cu ce segment de maşină va merge FIA în WRC în 2017. În al doilea rând, căutăm acelaşi număr de curse, 12 sau 13, inclusiv China. Am vrea să fim prezenţi în China pentru că este principala piaţă pentru noi şi este foarte importantă pentru noi. Indiferent de disciplină, trebuie să ne asigurăm că putem lucra pentru acelaşi buget sau pentru unul mai mic", a adăugat ea.
Pe lângă competiţia pe care o va alege între WRC şi WTCC, Citroen va concura şi în Formula E cu brandul DS prin intermediul unui parteneriat cu echipa Virgin a miliardarului Richard Branson.
Opinia redacţiei: Citroen va alege WTCC
Citroen a înregistrat rezultate modeste în WRC după retragerea lui Sebastien Loeb şi intrarea în competiţie a constructorului german Volkswagen. În timp ce VW şi-a adjudecat doua tiluri la piloţi şi două la constructori începând din sezonul 2013, Citroen a înregistrat doar trei victorii în acelaşi interval. O schimbare radicală a regulamentului pentru 2017 ar echivala cu o creştere de costuri pentru dezvoltarea unui nou model, în timp ce China nu este încă prezentă în calendar, deşi există posibilitatea de a reveni începând de anul viitor.
În schimb, producătorul din Hexagon înregistrează performanţe semnificativ mai bune în WTCC: anul trecut a cucerit ambele titluri mondiale, iar în acest sezon ocupă prima poziţie în ambele clasamente generale. În plus, China este prezentă în calendarul WTCC începând din 2011.
Prin urmare, este foarte posibil ca Citroen să aleagă să continue participarea în WTCC în 2017 şi să renunţe astfel la Campionatul Mondial de Raliuri.
Via Autosport
Si vor merge si in Formula E prin DS alaturi de Virgin de anul viitor.