Avancronică Raliul Dakar 2014 - anduranţă în Deşertul Atacama şi Munţii Anzi cu două Renault Duster

Publicat sâmbătă, 04.01.2014 13:12 de Daniel Popescu

Raliul Dakar, cea mai dificilă competiţie de motorsport din lume, începe duminică în America de Sud, străbate Deşertul Atacama şi Munţii Anzi şi aliniază la start inclusiv două exemplare Duster care vor concura sub sigla Renault.

Raliul Dakar este una dintre cele mai reprezentative competiţii din lumea sporturilor cu motor, în primul rând datorită specificului de anduranţă de aproximativ două săptămâni şi a traseului dificil prin deşert.

După ce şi-a primit numele ca urmare a faptului că destinaţia finală era Dakar, capitala statului african Senegal, celebra competiţie

s-a refugiat în 2009 în America de Sud ca urmare a ameninţărilor teroriste care au condus la anularea ediţiei din 2008.

O parte din farmecul pierdut al Deşertului Sahara a fost însă înlocuit de Deşertul Atacama şi Munţii Anzi, care traversează toate cele trei ţări în care se va desfăşura ediţia din acest an: Argentina, Chile şi, în premieră, Bolivia.

Raliul Dakar 2014 va începe în 5 ianuarie din localitatea argentiniană Rosario, poziţionată în partea de nord-est a ţării, la câteva sute de kilometri de graniţa cu Uruguay. De acolo, concurenţii se vor îndrepta spre vestul ţării, unde vor pătrunde în Munţii Anzi şi vor înainta spre nord de-a lungul acestora.

După o zi de pauză în 11 ianuarie, concurenţii vor ajunge a doua zi în localitatea Uyuni din Bolivia, pentru ca în 13 ianuarie să pătrundă pe teritoriul statului Chile. De aici, urmează o deplasare spre sud prin Deşertul Atacama şi Munţii Anzi, punctul de sosire al raliului fiind localitatea chiliană Valparaiso.

În total, raliul numără 13 probe speciale desfăşurate pe o distanţă totală de 9.374 km (în cazul clasei auto), dintre care 5.522 km în regim cronometrat.

  • Dacia Plant, sâmbătă, 04.01.2014 20:36

    Si ce motoare vor avea ? 1.5dci sau 1.2tce ?

  • unckle, sâmbătă, 04.01.2014 20:42

    in afara de D U S T E R nu cred ca are ceva in comun ... asa ca sper ca nu se infierbanta fanii :) . Le urez totusi succes, este o zona unde renault nu a avut succese major si nu strica sa apara concurenti cu intentii serioase.

  • daniel.popescu, sâmbătă, 04.01.2014 20:45

    @Dacia Plant: Ambele exemplare sunt echipate cu un motor special pentru Raliul Dakar: V6 de 3.5 litri care genereaza 330 CP.

  • Alpine77, sâmbătă, 04.01.2014 21:04

    @unckle-este o competitie in care Renault nu s-a implicat prea mult si chiar asa are 3 victorii. Fara sa fiu subiectiv, Renault are pedigree-ul sa castige ORICE competitie in care se implica serios si isi propune sa o castige, ceea ce nu cred ca se poate spune despre prea multi constructori(si degetele de la o mana sunt prea mute). Si in aceasta situatie masina este pregatita ca si anul trecut de Renault Argentina si nu de uzina si mai exact de divizia sport din Dieppe. Iar in ceea ce priveste "entuziasmul" fanilor el este legitim...toate competitiile au la baza un model de serie FOARTE mult modificat. Deci poti sa sustii o echipa fara probleme asa cum si alte echipe au sustinatorii ei. Fara discutie ca acest Duster nu are multe in comun cu cel pe care il stim noi dar il reprezinta ca si nume si imagine...

  • mog, duminică, 05.01.2014 13:32

    hai ca esti funny alpine77, reno e cea mai tare

  • Dacia Plant, duminică, 05.01.2014 15:44

    @daniel.popescu: Eram putin ironic. Adica in afara de faruri si stopuri nu are nimic in comun cu modelul Duster, iar pe posesorii de Duster ii voi auzi pe strada cat de tari sunt masinile lor ca au participat la Dakar, ,,PENTRU CA DAKAR".

  • Alpine77, duminică, 05.01.2014 16:03

    @mog-nu stiu daca ar trebui sa-ti raspund tinanad cont de modul in care ai raspuns la opinia mea. Probabi ca nu ai facut niciodata o anaiiza a celor mai bune divizii sport consacrate de-a lungul utimelor 100 de ani. Doar pentru cunostinta ta in momentul de fata Renault (Reno poate e vreo cunostinta de-a ta) este SINGURUL producator care a castigat TOATE formele de motorsport desi multe nu sunt relevante pentru produsele lor de strada.Ei au castigat prima cursa auto din istorie, ei au inventat primul motor supraalimentat, ei au castigat primul campionat in WRC ei au introdus primul motor turbo in F1 , ei au fost pionierii primului v10 in f1, ei sunt inca SINGURA marca inca implicata in absolut toate formele de motorsport cel putin pana la un anumit nivel, plus implicarea lor in scolile de noi talente, si aici discutia doar incepe. Daca tu imi dai cel putin 2 exemple de divizii sport care doar sa se apropie de RenaultSport atunci iti dau dreptate chir daca m-ai abordat intr-un still mai tineresc si naiv.

  • Pana, luni, 06.01.2014 00:14

    "Fara sa fiu subiectiv, Renault are pedigree-ul sa castige ORICE competitie in care se implica serios si isi propune sa o castige, ceea ce nu cred ca se poate spune despre prea multi constructori(si degetele de la o mana sunt prea mute)" Cu alte cuvinte, daca Renault nu va face mare lucru (si fara sa fiu subiectiv cred ca asta se va intampla in acest raliu) explicatia ar fi ca nu si-a dorit. Adica daca vroiau, puteau. Dar au zis sa fie si ei prezenti, asa... ca fapt divers si sa nu-i faca de ras pe ceilalti. Mai Carlos, mai... la multi ani! Si apropo de pedigree, cel putin in Dakar BMW si VW au inceput sa castie inca din primii ani de cand au participat. Si nu participa de asa multi. La fel cum s-a intamplat si cu Audi la LeMans care la fel, a castigat din primii ani si se cam bat singuri. Pentru ca nici Peugeot si nici Toyota nu prea le-a facut fata. Si exemplele pot continua. Sau poate ai uitat sau nu vrei sa ne spui ce s-a intamplat cu Renault in WRC acum aprox 15 ani cand concurau cu Megane Coupe s-au retras din WRC dupa ce Subaru si Mitsubishi cam faceau legea. Dar ai dreptate, Renault nu a vrut sa-i faca de ras pe cei de la Mitsubishi si Subaru.

  • Misha, luni, 06.01.2014 14:47

    @Alpine77 Ai perfecta dreptate. La cele spuse de tine la care subscriu intrutotul as mai adauga faptul ca o participare la Dakar cu motorizari de uzina ar echivala cu "performanta" celor doua Aro care in anii '80 nu au reusit sa termine nici una dintre cele doua editii la care au participat. @Pana Mie imi place mult Subaru, insa, sa fim seriosi, au facut doar niste masini de raliu exceptionale. Nu pot fi comparati cu Renault care s-au implicat asa, cum bine specifica Apline77, in toate segmentele motor-sportului. Da stiu, a existat si o participare la Dakar, a unui Forester, insa nu cu o echipa de uzina.

  • Alpine77, luni, 06.01.2014 17:41

    @pana-daca teuiti a ce masini restaurez si detin o sa vezi ca am respect si admir multe marci si modele nu numai Renault. Subaru este o marca fantastica ce a facut istorie in WRC la un moment dat. Si masinile lor de strada , desi insipide si incolore sunt demne de respect. Au o filozofie simpla si clara ceea ce place multora. Sa revenim acum la motorsport...fara sa te superi pe mine le-ai cam amestecat rau de tot. In primul rand Renault a participat de putine ori cu echipa de uzina- adica cei din Franta de la Renault Sport si in 3 randuri au castigat-odata cu R20 si de doua ori ajutandu-l pe Schlesser. Ceea ce vezi tu acum ete al doilea an in care RENAULT ARGENTINA participa la raliu-adica un fel de sucursala care nu are nici pe departe resursele si creierele de la Renault sport. Sa nu intelegi gresit, este o incercare decenta, dar nu este nimic mai mult decat o incercare de marketing pentru Renault Argentina. Tot asa ar putea participa si Renault Romania cu o masina facuta la Pitesti facuta de romani dar asta n-ar reprezenta potentialul Renault .In ceea ce priveste WRC iar le-ai incurcat. Megane-ul acela cupe a castigat multe raliuri, dar la grupa 2 roti motriceJWRC sau Super 1600, . Aceea masina nu era concurent direct pentru Impreza sau Celica(AWD cars) sau alte masini pe care le vezi la televizor castigand. Sunt mai multe clase in WRC in care poti sa castigi fara a fi atat de popuar.. Si in prezent Renault are titluri europene si nationale in grupele IN CARE CONCUREAZA. Si apropo, Renault nu s-a retras niciodata din WRC si cam au rezultate de exceptie acolo unde concureaza. Iar BMW are destula experienta sa aiba rezultate de exceptie un de concureaza de asemenea, asa ca este normal sa aiba rezultate cand se apuca serios de o treaba. Acum ceea ce iara trebuie sa intelegi este si motivul pentru multe marci de a se implica in motorsport. Daca pentru Ferrari sau Mercedes sau BMW ori Porsche este evident motivul, vanzand masini sport sau cu tenta sportiva iar parte din tehnologia dezvoltata cu bani grei se transfera la modelele de strada mai usor, in cazul ator marci este mai dificil sa justifice cheltuiala daca nu castiga. Si acolo este unde intra si Renault. Ei vor fi intr-o ramura sportiva atata timp cat vor avea destui de multi bani alocati sa castige sau cel putin sa fie unul dintre numele mari pentru a-si justifica imaginea de marketing. Ar fi fost contraproductiva de exemplu , producerea unui v10 sau v8 pentru F1 atata timp cand ei nu folosesc asa ceva pentru "afacerea" Renault. Si exemplele pot continua. Iar Audi castiga an de an a Lemans pentru ca sunt cei mai buni din competitie in ultimii ani(si nu putini) chiar daca nu au avut in fiecare an o concurenta pe masura. Mereu se confunda capacitatea unei firme de masini sport sa faca o masina de competitie buna in cazul in care fac masini sport de strada bune Invers mege dar nu in primul caz. Asa ca avand Aston Martin(superbe masini) sau Lamborghini(de asemenea) implicate in sport nu ar reprezenta neaparat mare lucru in afara de imagine. Si daca iti place Subaru foarte mult o s ate dezamagesc- ultimele doua WRX STI au cam dezamagit, si aici iti spun din proprie experienta. Nu ca ar fi masini rele, dar nici atat de bune cat generatiile trecute.