Avancronică F1 2014: McLaren - sezonul tranziţiei
Sezonul 2014 este unul de tranziţie pentru McLaren înainte de refacerea partneriatului tehnic cu Honda, iar echipa încearcă să-şi definitiveze conducerea tehnică pentru viiitor.
2013 a fost un an de uitat pentru McLaren: primul sezon după 2006 fără nicio victorie şi primul campionat după 1980 fără niciun podium. Echipa a reuşit să câştige puncte în 17 dintre cele 19 curse, însă de cele mai multe ori a fost vorba despre clasări la periferia topului 10.
Locurile cinci şi patru ocupate de Jenson Button în China şi Brazilia nu au putut estoma amarului unui sezon în care decizia de a schimba radical designului monopostului chiar dacă regulamentul tehnic era în mare parte acelaşi s-a dovedit una complet neinspirată.
Totuşi, au existat şi semne încurajatoare: echipa a anunţat că va utiliza motoare Honda începând din sezonul 2015, iar Ron Dennis a revenit la conducerea McLaren Group şi pregăteşte o serie de schimbări majore în departamentul tehnic.
Obiectiv pentru 2014: revenirea în lupta pentru victorii
Prin prisma revenirii la motoare Honda în 2015, echipa va traversa în acest an un sezon de tranziţie. De aceea, pentru britanici este esenţial să obţină rezultate cât mai bune şi să revină în lupta pentru victorii pentru a căpăta încredere înaintea sezonului 2015.
Obiectivul este unul aparent realizabil în condiţiile în care rezultatele din testele desfăşurate până în prezent la Jerez şi în Bahrain au fost convingătoare mai ales prin prisma unui motor Mercedes fiabil.
Button şi Magnussen, experienţă şi tinereţe
Jenson Button rămâne la McLaren pentru al cincilea sezon consecutiv şi a devenit deja pilotul de bază al echipei după plecarea lui Lewis Hamilton la Mercedes. Britanicul are de partea sa avantajul experienţei acumulate de-a lungul unei cariere în care a reuşit să-şi adjudece titlul mondial în 2009 şi speră să revină pe podiumul de premiere după un an în care nu s-a remarcat decât prin locul cinci de la Shanghai din debutul sezonului şi poziţia a patra pe care a încheiat ultima cursă de la Interlagos.
Vasta experienţă a lui Button va ajuta echipa să treacă mai bine peste numeroasele schimbări de regulament, iar feedback-ul acestuia va fi important pentru a trasa o linie de dezvoltare a monopostului pentru sezonul următor.
Schimbări în conducerea tehnică
Pe lângă anticipata schimbare a furnizorului de motoare şi aducerea lui Magnussen, McLaren a adoptat numeroase schimbări şi în departamentul tehnic. Principala noutate este îndepărtarea şefului Martin Whitmarsh şi aducerea lui Eric Boullier de la Lotus în rolul de director de curse. Potrivit propriilor sale declaraţii, Boullier va acţiona însă mai mult ca un şef de echipă, urmând să răspundă în faţa unui CEO al McLaren Racing care nu a fost încă anunţat.
Mutările fac parte din strategia lui Ron Dennis de restructurare a departamentului tehnic după preluarea funcţiei de CEO la McLaren Group. În plus, britanicii au anunţat anterior revenirea la echipă în 2015 a lui Peter Prodromou, în prezent şeful departamentului de aerodinamică de la Red Bull Racing. În ultima perioadă au apărut însă informaţii potrivit cărora Prodromou a renunţat la plecarea de la Red Bull. Chiar şi aşa, McLaren afirmă că există peste 12 ingineri de top pe care echipa i-a recrutat de la rivali pentru sezonul 2015, numele acestora urmând să fie dezvăluite la momentul potrivit.
Puncte forte:
▶ motor Mercedes puternic şi fiabil;
▶ inovaţie cu potenţial la suspensia spate;
▶ experienţa lui Button.
Puncte slabe:
▶ Mercedes va ascunde informaţii importante despre motor;
▶ numeroase schimbări în departamentul de conducere;
▶ lipsa de experienţă a lui Magnussen
Avancronică F1 2014:
Avancronica sezonului 2014 al Formulei 1 continuă joi, 27 februarie, cu prezentarea echipei Lotus.
sper sa vina pe 4 dupa redpull, merc si pe 1, ferrari..