Audi a câștigat pentru a 12-a oară cursa de 24 de ore de la Le Mans. Toyota, pe locul al doilea
Audi a câștigat astăzi la Le Mans cea de-a 81-a ediție a celei mai cunoscute curse de anduranță din lume. Victoria germanilor a fost însă umbrită de decesul pilotului danez Allan Simonsen (Aston Martin).
Audi a câștigat pentru a patra oară consecutiv Cursa de 24 de ore de la Le Mans. O ediție tristă din cauza decesului pilotului Aston Martin Allan Simonsen a fost câștigată de Audi, marca germană trecându-și în palmares a 12-a victorie în ultimii 15 ediții la care a participat. Șefii și piloții mărcii germane i-au dedicat victoria pilotului danez care și-a pierdut viața în chiar primele tururi ale cursei din acest weekend.
"MISTER LE MANS", LA A 9-A VICTORIE
Echipajul Audi de pe mașina cu numărul 2 (Tom Kristensen, Allan McNish, Loic Duval) a reușit să treacă primul linia de sosire după cele 24 de ore ale cursei, Kristensen aflându-se la al noua victorie în cea mai cunoscută cursă de anduranță a lumii. De origine daneză, la fel ca regretatul Simonsen, "Mister Le Mans" abia și-a stăpânit lacrimile pe podium: "E o victorie pe care i-o dedic lui Allan Simonsen. Un pilot fantastic. Acest trofeu e pentru el", a declarat Kristensen. Colegii săi de echipaj, Allan McNish și Loic Duval, s-au aflat la al treilea, respectiv la primul Le Mans câștigat în carieră.
Audi a reușit să-și adjudece și al treilea loc pe podium, prin echipajul de pe Audi-ul cu numărul 3 (Oliver Jarvis, Marc Gene și Lucas Di Grassi), între cele două mașini germane intercalându-se prototipul Toyota cu numărul 8 (Sebastien Buemi, Anthony Davidson, Stephane Sarrazin). Constructorul japonez a reușit să ajungă pe a doua poziție a clasamentului final în ciuda faptului că cele trei mașini Audi au pornit de pe primele poziții la start, profitând de viteza de top mai mare. Două dintre cele trei mașini germane s-au lovit însă de probleme tehnice în a șaptea oră a cursei, permițându-le celor de la Toyota sa urce pe podium. Japonezii au sperat chiar la mai mult decât atât, bazându-se pe consumul mult mai redus al prototipurilor sale, însă reprizele repetate de ploaie și cele 11 intrări ale Safety Car-ului au dat peste cap planurile Toyota. Audi și Toyota se vor duela la Le Mans anul viitor, când în categoria-regină LMP1 va reveni și Porsche, producătorul care deține recordul absolut de victorii în cursa franceză: 17.
Martin Plowman, Ricardo Gonzalez și Bertrand Baguette au terminat pe locul al șaptelea la general cu mașina Morgan-Nissan cu numărul 35, dar au câștigat categoria LMP2. În sfârșit, Porsche și-a adjudecat cele două categorii ale GT-urilor. Echipajul Marc Lieb, Richard Lietz și Romain Dumas (Porsche #92) și-au adjudecat vitcoria în clasa GTE-Pro , în timp ce Raymond Narac, Christophe Bourret și Jean-Karl Vernay au câștigat cu Porsche-ul cu numărul 76 categoria GTE-Am, dedicată piloților amatori.
ALLAN SIMONSEN, PRIMUL DECES LA LE MANS DUPĂ 1997
Accidentul în urma căruia Allan Simonsen și-a pierdut viața a avut loc la 10 minute de la startul cursei, după ce Aston Martin-ul cu numărul 95 pilotat de danezul de 34 de ani și care plecase din pole position în clasa sa a pierdut spatele în virajul Tertre Rouge și a percutat violent bariera metalică de pe marginea circuitului. Medicii au constatat decesul pilotului Aston Martin la spital.
După accidentul lui Simonsen, cursa a fost întreruptă 10 minute, însă echipa Aston Martin a continuat să alerge la Le Mans la cererea familiei pilotului decedat. Danezul este primul pilot care și-a pierdut viața la Le Mans în ultimii 14 ani, Sebastien Enjolras decedând într-un accident care a avut loc în pre-calificările cursei de la Le Mans din 1997. Ultimul pilot care a murit într-un accident în timpul cursei de la Le Mans fusese Jo Gartner, în 1986. Cel mai grav accident cu victime care a avut loc la Le Mans s-a întâmplat în cursa din 1955, când Mercedes-ul pilotat de Pierre Levegh a "zburat" în spectatorii aflați pe marginea circuitului, 80 de persoane pierzându-și atunci viața.
Adica Audi a castigat cursa asta cu un hybrid in fata celor de la Toyota ? Ah, the irony!