Analiza testelor din Bahrain: Mercedes rămâne în frunte, problemele Red Bull continuă

Publicat luni, 24.02.2014 13:25 de Daniel Popescu

Sesiunea de teste din Bahrain a evidenţiat încă o dată superioritatea echipelor cu motoare Mercedes, în timp ce echipele Renault, inclusiv Red Bull, continuă să aibă defecţiuni tehnice.

După ce prima sesiune de teste de la Jerez a fost dedicată evaluării fiabilităţii noilor monoposturi în contextul numeroaselor schimbări de regulament, sesiunea desfăşurată pe circuitul din Bahrain la sfârşitul săptămânii trecute ar fi trebuit, cel puţin teoretic, să reprezinte prima ocazie pentru evaluarea performanţelor.

Cu toate acestea, numai câteva echipe, toate motorizate de Mercedes, au reuşit să-şi îndeplinească cel puţin parţial acest obiectiv, în timp ce echipele cu unităţi Renault au avut din nou de suferit. Undeva la jumătate s-a aflat Ferrari, care nici nu a impresionat prin timpi sau număr de tururi parcurse, dar nici nu a avut defecţiuni majore la monopost. 

Mercedes continuă marşul triumfal, dar nu este imună la probleme

După ce a impresionat prin viteză şi fiabilitate la Jerez, Mercedes a continuat aproape în aceeaşi manieră şi în Bahrain.

Chiar dacă în primele două zile nu a stabilit cei mai buni timpi, Mercedes a ridicat semnificativ ştacheta pe final, în special în utima zi, atunci când Nico Rosberg a stabilit un timp de 1:33.283, cu numai o secundă mai slab decât timpul de pole position de pe acelaşi circuit din 2013, pentru ca ulterior să efectueze o simulare de cursă. De altfel, aceasta a fost a doua simulare de cursă a celor de la Mercedes.

Totuşi, sesiunea nu a fost lipsită de incidente pentru echipa germană. Acelaşi Rosberg a provocat doua steaguri roşii în a doua zi după ce a oprit monopostul pe circuit, iar inginerii au avut nevoie de mult timp pentru a remedia defecţiunile. Aceste probleme confirmă practic ca nici măcar Mercedes nu este imună la probleme de fiabilitate generate de noul monopost.

Mercedes nu a fost lipsita de defectiuni tehnice in Bahrain

Williams şi McLaren, avantajate de noul motor Mercedes

Oarecum surprinzător, echipa care a parcurs cele mai multe tururi în Bahrain (323) a fost Williams, care a efectuat cu opt tururi mai multe decât Mercedes.

Britanicii nu au ieşit în evidenţă prin timpi, însă şi-au completat rapid programul şi a fost singura echipă care a efectuat o simulare de cursă alături de Mercedes. În plus, Williams a încheiat atât de devreme programul stabilit pentru Bahrain încât şi-a permis luxul de a dedica o dimineaţă întreagă pentru exersarea opririlor la boxe (43 de antrenamente) şi a starturilor de cursă (20). De asemenea, echipa i-a permis noului pilot de rezervă Felipe Nars să participe la test în ultima zi în locul piloţilor titulari.

La rândul lor, cei de la McLaren au avut parte de o sesiune bună atât din punct de vedere al fiabilităţii (locul 3 cu 296 de tururi), cât şi al timpilor: Jenson Button şi Kevin Magnussen au ocupat unul dintre primele patru locuri în fiecare zi de evaluare. 

Williams a parcurs cel mai mare numar de tururi in Bahrain

Probleme fără sfârşit pentru Red Bull şi Renault

Campioana mondială Red Bull Racing spera să aibă parte de o sesiune mult mai liniştită după calvarul de la Jerez, însă lucrurile nu au decurs conform planurilor.

Echipa a reuşit să parcurgă doar 116 tururi, de aproape trei ori mai puţine decât Mercedes şi Williams, însă de data aceasta nu a fost vorba doar despre motorul Renault, ci şi despre defecţiuni la frâne şi cu supraîncălzirea unor componente, semn că Adrian Newey nu a remediat încă amplasarea deficitare a componentelor în monopost.

În plus, şi Lotus şi Toro Rosso au suferit o serie de probleme cu nouă unitate Renault, în special la sistemul ERS pentru recuperarea energiei.

Notă discordantă a făcut Caterham, care a parcurs 253 de tururi, de peste două ori mai multe decât oricare altă echipă cu motorizare Renault. Există o posibilă explicaţie pentru această discrepanţă: Caterham este singura echipă cu motor Renault care nu utilizează o cutie de viteze construită de Red Bull Technology, componentă care s-a schimbat semnificativ în acest an, când include opt trepte de viteză. 

Red Bull a continuat sa aiba probleme cu noul monopost

Ferrari nu impresionează, dar nici nu dezamăgeşte

Pentru Ferrari, sesiunea de teste din Bahrain s-a desfăşurat în bună măsură după tiparul celei de la Jerez. Echipa nu a impresionat, dar nici nu a dezamăgit, la niciun capitol: Fernando Alonso şi Kimi Raikkonen s-au poziţionat pe locurile şase şi şapte într-un clasament general, în spatele a cinci piloţi cu motorizare Mercedes, iar cei doi au parcurs în total 287 de tururi, aproape de nivelul înregistrat de Williams şi Mercedes.

Echipa a avut parte de o defecţiune tehnică, iar Raikkonen a provocat un accident în finalul ultimei zile, însă în rest nu au existat incidente majore.

Ferrari are un parcurs decent in teste

Cifrele testului

Combined times: Pos Driver Team Time Gap
 1. Nico Rosberg         Mercedes                 1m33.283s
 2. Lewis Hamilton       Mercedes                 1m34.263s  +0.980s
 3. Kevin Magnussen      McLaren-Mercedes         1m34.910s  +1.627s
 4. Jenson Button        McLaren-Mercedes         1m34.957s  +1.674s
 5. Nico Hulkenberg      Force India-Mercedes     1m36.445s  +3.162s
 6. Fernando Alonso      Ferrari                  1m36.516s  +3.233s
 7. Kimi Raikkonen       Ferrari                  1m36.718s  +3.435s
 8. Felipe Massa         Williams-Mercedes        1m37.066s  +3.783s
 9. Esteban Gutierrez    Sauber-Ferrari           1m37.180s  +3.897s
10. Valtteri Bottas      Williams-Mercedes        1m37.328s  +4.045s
11. Sergio Perez         Force India-Mercedes     1m37.367s  +4.084s
12. Felipe Nasr          Williams-Mercedes        1m37.569s  +4.286s
13. Pastor Maldonado     Lotus-Renault            1m38.707s  +5.424s
14. Daniil Kvyat         Toro Rosso-Renault       1m38.974s  +5.691s
15. Daniel Ricciardo     Red Bull-Renault         1m39.837s  +6.554s
16. Kamui Kobayashi      Caterham-Renault         1m39.855s  +6.572s
17. Sebastian Vettel     Red Bull-Renault         1m40.224s  +6.941s
18. Adrian Sutil         Sauber-Ferrari           1m40.443s  +7.160s
19. Jean-Eric Vergne     Toro Rosso-Renault       1m40.472s  +7.189s
20. Romain Grosjean      Lotus-Renault            1m41.670s  +8.387s
21. Marcus Ericsson      Caterham-Renault         1m42.130s  +8.847s
22. Max Chilton          Marussia-Ferrari         1m42.511s  +9.228s
23. Robin Frijns         Caterham-Renault         1m42.534s  +9.251s
24. Jules Bianchi        Marussia-Ferrari         no time

Distance by driver Pos Driver Team Laps Km                            
 1. Nico Rosberg         Mercedes               174    941
 2. Valtteri Bottas      Williams-Mercedes      171    925
 3. Jenson Button        McLaren-Mercedes       169    914
 4. Fernando Alonso      Ferrari                161    871
 5. Esteban Gutierrez    Sauber-Ferrari         151    817
 6. Lewis Hamilton       Mercedes               141    763
 7. Nico Hulkenberg      Force India-Mercedes   137    741
 8. Kevin Magnussen      McLaren-Mercedes       127    687
 9. Kimi Raikkonen       Ferrari                126    681
10. Marcus Ericsson      Caterham-Renault       102    552
11. Adrian Sutil         Sauber-Ferrari         89     481
12. Felipe Nasr          Williams-Mercedes      87     470
13. Pastor Maldonado     Lotus-Renault          85     460
14. Kamui Kobayashi      Caterham-Renault       83     449
15. Jean-Eric Vergne     Toro Rosso-Renault     77     416
16. Sergio Perez         Force India-Mercedes   76     411
17. Sebastian Vettel     Red Bull-Renault       73     395
18. Robin Frijns         Caterham-Renault       68     368
19. Felipe Massa         Williams-Mercedes      65     351
20. Daniil Kvyat         Toro Rosso-Renault     62     335
21. Daniel Ricciardo     Red Bull-Renault       43     232
22. Romain Grosjean      Lotus-Renault          26     140
23. Max Chilton          Marussia-Ferrari       21     113
24. Jules Bianchi        Marussia-Ferrari       8      43

Distance by team Pos Team Laps Km 
 1. Williams             323      1748
 2. Mercedes             315      1704
 3. McLaren              296      1601
 4. Ferrari              287      1553
 5. Caterham             253      1369
 6. Sauber               240      1298
 7. Force India          213      1152
 8. Toro Rosso           139      752
 9. Red Bull             116      627
10. Lotus                111      600
11. Marussia             29       156

Distance by engine manufacturer Laps Km 
 1. Mercedes             1147     6207
 2. Renault              619      3350
 3. Ferrari              556      3009

Echipele mai au la dispoziţie numai patru zile de teste înaintea debutului noului sezon, programat în Australia în 16 martie. Acestea se vor desfăşura tot pe circuitul din Bahrain în perioada 27 februarie - 2 martie. 

  • pablo256r, luni, 24.02.2014 15:02

    V-as contrazice un pic (de fapt nu eu ci ... Kimi) referitor la faptul ca "Ferrari nu impresionează, dar nici nu dezamăgeşte" "We are not interested at the moment in chasing performance, rather we are looking for reliability to ensure we finish the opening races without any problems. Even the laps we did on the softer tyres were not aimed at performance, but at evaluating what set-up to use for this type of tyre. I'm not concerned about the long runs the others did, as we are working on our own programme and we plan to do long runs next week." sursa: http://www.pitpass.com/50937/Raikkonen-We-are-working-on-our-own-programme Mai spune inca cineva de la Ferrari cam la fel: With pre-season testing at the two-thirds stage, Ferrari's Technical Director, James Allison believes all is going to plan for his team. http://gptoday.com/full_story/view/479081/Allison_says_all_is_going_to_plan_at_Ferrari/ Rezultatele pe un singur tur in teste nu sint relevante. Din cate se vede cel putin Ferrari nu a fost interesata sa parcurga tururi rapide ci sa faca cat mai multi km. Si asta au si facut.

  • Soxy, luni, 24.02.2014 18:08

    este adevarat ca pana la Melbourne se pot schimba multe dar cateva lucruri sunt certe, eu totusi tind sa cred ca cei care pana acuma si-au indeplinit programul, vor avea performate fara mari emotii si la ultimul test, respectiv in primele 4-5 curse ale sezonului risc sa trag si eu o concluzie 1. MB si Ferrari pare sa aiba sansa de a domina cel putin prima parte a sezonului 2. Planurile celor 2 favoriti pot fi perturbate de 2 surpize, si anume McLaren si Williams - cele 2 echipe de traditie pare ca au gasit drumul care duce inapoi spre frunte (am inclus si Williams fiindca am urmarit reportajele de pe skyF1 unde Pat Symonds a dezvaluti cate ceva in paddock) 3. RBR va incepe lupta dupa primele 5 curse, va interesant de vazut pana unde reuseste sa urce, ziaristii l-au cam luat peste picior pe Vettel ca pana la urma el si RBR vor beneficia de punctele duble de la ultima cursa ... :))))) 4. Lotus se va pierde in pluton, pacat pentru Grosjean, nu si pentru Maldonado 5. Hulkenberg si Checo probabil vor reusi sa culeaga cateva podiumuri pentru Forece India in prima parte a sezonului, luptand cot la cot cu pilotii de la Sauber 6. Torro Rosso va inchide clasamentele impreuna cu cei de la Caterham si Marussia, dintre cei 3 Caterham pare sa aiba forta de a se pozitiona in fata celorlalti aceste "predictii" sunt pentru maxim cele 5 curse de la inceputul sezonului, mai departe vom vedea fiecare cum reuseste sa-si imbunataeasca performantele monopostului vedem ce va fi ... abia astept cursa de la Melbourne :)))) FORZA ROSSA!!!! AVANTI AVANTI !!!