Analiza testelor din Bahrain: Mercedes rămâne în frunte, problemele Red Bull continuă
Sesiunea de teste din Bahrain a evidenţiat încă o dată superioritatea echipelor cu motoare Mercedes, în timp ce echipele Renault, inclusiv Red Bull, continuă să aibă defecţiuni tehnice.
După ce prima sesiune de teste de la Jerez a fost dedicată evaluării fiabilităţii noilor monoposturi în contextul numeroaselor schimbări de regulament, sesiunea desfăşurată pe circuitul din Bahrain la sfârşitul săptămânii trecute ar fi trebuit, cel puţin teoretic, să reprezinte prima ocazie pentru evaluarea performanţelor.
Cu toate acestea, numai câteva echipe, toate motorizate de Mercedes, au reuşit să-şi îndeplinească cel puţin parţial acest obiectiv, în timp ce echipele cu unităţi Renault au avut din nou de suferit. Undeva la jumătate s-a aflat Ferrari, care nici nu a impresionat prin timpi sau număr de tururi parcurse, dar nici nu a avut defecţiuni majore la monopost.
Mercedes continuă marşul triumfal, dar nu este imună la probleme
După ce a impresionat prin viteză şi fiabilitate la Jerez, Mercedes a continuat aproape în aceeaşi manieră şi în Bahrain.
Chiar dacă în primele două zile nu a stabilit cei mai buni timpi, Mercedes a ridicat semnificativ ştacheta pe final, în special în utima zi, atunci când Nico Rosberg a stabilit un timp de 1:33.283, cu numai o secundă mai slab decât timpul de pole position de pe acelaşi circuit din 2013, pentru ca ulterior să efectueze o simulare de cursă. De altfel, aceasta a fost a doua simulare de cursă a celor de la Mercedes.
Totuşi, sesiunea nu a fost lipsită de incidente pentru echipa germană. Acelaşi Rosberg a provocat doua steaguri roşii în a doua zi după ce a oprit monopostul pe circuit, iar inginerii au avut nevoie de mult timp pentru a remedia defecţiunile. Aceste probleme confirmă practic ca nici măcar Mercedes nu este imună la probleme de fiabilitate generate de noul monopost.
Williams şi McLaren, avantajate de noul motor Mercedes
Oarecum surprinzător, echipa care a parcurs cele mai multe tururi în Bahrain (323) a fost Williams, care a efectuat cu opt tururi mai multe decât Mercedes.
Britanicii nu au ieşit în evidenţă prin timpi, însă şi-au completat rapid programul şi a fost singura echipă care a efectuat o simulare de cursă alături de Mercedes. În plus, Williams a încheiat atât de devreme programul stabilit pentru Bahrain încât şi-a permis luxul de a dedica o dimineaţă întreagă pentru exersarea opririlor la boxe (43 de antrenamente) şi a starturilor de cursă (20). De asemenea, echipa i-a permis noului pilot de rezervă Felipe Nars să participe la test în ultima zi în locul piloţilor titulari.
La rândul lor, cei de la McLaren au avut parte de o sesiune bună atât din punct de vedere al fiabilităţii (locul 3 cu 296 de tururi), cât şi al timpilor: Jenson Button şi Kevin Magnussen au ocupat unul dintre primele patru locuri în fiecare zi de evaluare.
Probleme fără sfârşit pentru Red Bull şi Renault
Campioana mondială Red Bull Racing spera să aibă parte de o sesiune mult mai liniştită după calvarul de la Jerez, însă lucrurile nu au decurs conform planurilor.
Echipa a reuşit să parcurgă doar 116 tururi, de aproape trei ori mai puţine decât Mercedes şi Williams, însă de data aceasta nu a fost vorba doar despre motorul Renault, ci şi despre defecţiuni la frâne şi cu supraîncălzirea unor componente, semn că Adrian Newey nu a remediat încă amplasarea deficitare a componentelor în monopost.
În plus, şi Lotus şi Toro Rosso au suferit o serie de probleme cu nouă unitate Renault, în special la sistemul ERS pentru recuperarea energiei.
Notă discordantă a făcut Caterham, care a parcurs 253 de tururi, de peste două ori mai multe decât oricare altă echipă cu motorizare Renault. Există o posibilă explicaţie pentru această discrepanţă: Caterham este singura echipă cu motor Renault care nu utilizează o cutie de viteze construită de Red Bull Technology, componentă care s-a schimbat semnificativ în acest an, când include opt trepte de viteză.
Ferrari nu impresionează, dar nici nu dezamăgeşte
Pentru Ferrari, sesiunea de teste din Bahrain s-a desfăşurat în bună măsură după tiparul celei de la Jerez. Echipa nu a impresionat, dar nici nu a dezamăgit, la niciun capitol: Fernando Alonso şi Kimi Raikkonen s-au poziţionat pe locurile şase şi şapte într-un clasament general, în spatele a cinci piloţi cu motorizare Mercedes, iar cei doi au parcurs în total 287 de tururi, aproape de nivelul înregistrat de Williams şi Mercedes.
Echipa a avut parte de o defecţiune tehnică, iar Raikkonen a provocat un accident în finalul ultimei zile, însă în rest nu au existat incidente majore.
Cifrele testului
Combined times: Pos Driver Team Time Gap 1. Nico Rosberg Mercedes 1m33.283s 2. Lewis Hamilton Mercedes 1m34.263s +0.980s 3. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m34.910s +1.627s 4. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m34.957s +1.674s 5. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m36.445s +3.162s 6. Fernando Alonso Ferrari 1m36.516s +3.233s 7. Kimi Raikkonen Ferrari 1m36.718s +3.435s 8. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m37.066s +3.783s 9. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m37.180s +3.897s 10. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m37.328s +4.045s 11. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m37.367s +4.084s 12. Felipe Nasr Williams-Mercedes 1m37.569s +4.286s 13. Pastor Maldonado Lotus-Renault 1m38.707s +5.424s 14. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m38.974s +5.691s 15. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m39.837s +6.554s 16. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1m39.855s +6.572s 17. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m40.224s +6.941s 18. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m40.443s +7.160s 19. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m40.472s +7.189s 20. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m41.670s +8.387s 21. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m42.130s +8.847s 22. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m42.511s +9.228s 23. Robin Frijns Caterham-Renault 1m42.534s +9.251s 24. Jules Bianchi Marussia-Ferrari no time Distance by driver Pos Driver Team Laps Km 1. Nico Rosberg Mercedes 174 941 2. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 171 925 3. Jenson Button McLaren-Mercedes 169 914 4. Fernando Alonso Ferrari 161 871 5. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 151 817 6. Lewis Hamilton Mercedes 141 763 7. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 137 741 8. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 127 687 9. Kimi Raikkonen Ferrari 126 681 10. Marcus Ericsson Caterham-Renault 102 552 11. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 89 481 12. Felipe Nasr Williams-Mercedes 87 470 13. Pastor Maldonado Lotus-Renault 85 460 14. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 83 449 15. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 77 416 16. Sergio Perez Force India-Mercedes 76 411 17. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 73 395 18. Robin Frijns Caterham-Renault 68 368 19. Felipe Massa Williams-Mercedes 65 351 20. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 62 335 21. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 43 232 22. Romain Grosjean Lotus-Renault 26 140 23. Max Chilton Marussia-Ferrari 21 113 24. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 8 43 Distance by team Pos Team Laps Km 1. Williams 323 1748 2. Mercedes 315 1704 3. McLaren 296 1601 4. Ferrari 287 1553 5. Caterham 253 1369 6. Sauber 240 1298 7. Force India 213 1152 8. Toro Rosso 139 752 9. Red Bull 116 627 10. Lotus 111 600 11. Marussia 29 156 Distance by engine manufacturer Laps Km 1. Mercedes 1147 6207 2. Renault 619 3350 3. Ferrari 556 3009
Echipele mai au la dispoziţie numai patru zile de teste înaintea debutului noului sezon, programat în Australia în 16 martie. Acestea se vor desfăşura tot pe circuitul din Bahrain în perioada 27 februarie - 2 martie.
V-as contrazice un pic (de fapt nu eu ci ... Kimi) referitor la faptul ca "Ferrari nu impresionează, dar nici nu dezamăgeşte" "We are not interested at the moment in chasing performance, rather we are looking for reliability to ensure we finish the opening races without any problems. Even the laps we did on the softer tyres were not aimed at performance, but at evaluating what set-up to use for this type of tyre. I'm not concerned about the long runs the others did, as we are working on our own programme and we plan to do long runs next week." sursa: http://www.pitpass.com/50937/Raikkonen-We-are-working-on-our-own-programme Mai spune inca cineva de la Ferrari cam la fel: With pre-season testing at the two-thirds stage, Ferrari's Technical Director, James Allison believes all is going to plan for his team. http://gptoday.com/full_story/view/479081/Allison_says_all_is_going_to_plan_at_Ferrari/ Rezultatele pe un singur tur in teste nu sint relevante. Din cate se vede cel putin Ferrari nu a fost interesata sa parcurga tururi rapide ci sa faca cat mai multi km. Si asta au si facut.