
ANALIZĂ: Hamilton, pilotul-kamikaze sau garantul spectacolului?
Lewis Hamilton a fost implicat în şase incidente majore pe parcursul sezonului 2011. A meritat însă britanicul să fie pedepsit permanent de comisari sau sancţiunile au fost prea drastice?
Penalizarea de trei poziţii pe grila de start pe care o va suferi Lewis Hamilton în Marele Premiu al Indiei reprezintă doar ultimul episod dintr-un lung serial de incidente în care a fost implicat britanicul pe parcursul acestui sezon.
Deciziile dure dictate de comisarii de cursă, printre care s-a numărat permanent şi un fost pilot din lumea sporturilor cu motor, au împărţit fanii Formulei 1 în două tabere distincte: unii dintre fani consideră că stilul agresiv al lui Hamilton este periculos, în timp ce alţii cred că acesta se apropie cel mai mult de modul în care obişnuia să piloteze regretatul Ayrton Senna.
Faptul că Hamilton este singurul pilot penalizat în mod constant de comisari sugerează că adevărata problema este în curtea lui Hamilton, însă cât de corecte au fost acceste penalizări? Şi, în cazul în care au fost dictate conform regulamentului sportiv, nu este posibil că tocmai aceste reguli să fie prea aspre şi să împiedice piloţii să lupte pentru un rezultat mai bun?
Automarket încearcă să răspundă obiectiv la aceste întrebări prin analizarea celor mai importante incidente în care a fost implicat Hamilton pe parcursul sezonului 2011.
MALAEZIA - PENALIZARE DE TIP DRIVE THROUGH
Pentru Hamilton, problemele au început chiar în a doua cursă a sezonului, desfăşurată pe circuitul de la Sepang. Pilotul echipei McLaren a fost penalizat cu 20 de secunde în clasamentul final al cursei pe motiv că a schimbat de două ori traiectoria în timpul unui duel cu Fernando Alonso pe linia dreaptă de start-sosire.
INDIA - PENALIZARE PENTRU STEAGURI GALBENE
Ultima "ispravă" a lui Hamilton s-a petrecut chiar vineri, când britanicul a fost penalizat cu trei poziţii pe grila de start pentru că nu a încetinit în condiţiile în care steaguri galbene erau fluturate pe circuit. Penalizarea respecta regulamentul în vigoare, însă pe de altă parte pare prea aspră în condiţiile în care incidentul s-a petrecut în antrenamente.
CONCLUZII
Hamilton este pilotul care a ieşit cel mai mult în evidenţă în acest an când vine vorba despre incidentele de cursă. Una dintre posibilele explicaţii este că, frustrat de faptul că a ajuns la cel de-al treilea sezon consecutiv când nu poate lupta constant pentru victorii, încearcă să dea mai mult şi să recupereze într-un fel decalajul faţă de Red Bull. Într-un fel, este o atitudine de înţeles din partea unui pilot care a luptat pentru titlu în primii doi ani ai carierei, însă pe de altă parte britanicul a exagerat frecvent. De cele mai multe ori, a fost penalizat pe bună dreptate pentru incidentele de cursă, iar în unele cazuri a scăpat basca curată în ciuda faptului că rivalii săi au avut de suferit.
Pe de altă parte, limitele impuse de regulamentul sportiv pentru duelurile dintre piloţi devin atât de stricte încât au tendinţa să omoare spectacolul. Penalizările pentru schimbarea repetată a direcţiei de mers par absurde în contextul în care astfel de dueluri roată la roată au făcut deliciul fanilor în anii '80 şi '90, iar cele pentru provocarea incidentelor par de asemenea dublate, mai ales dacă pilotul respectiv abandonează său intră la boxe pentru remedierea defecţiunilor.
De aceea, nu puţini sunt cei care apreciază stilul agresiv de pilotaj al lui Hamilton. Singura problemă este ca britanicul este implicat prea des în acroşaje, ceea ce creează inevitabil frustrări printre rivalii săi. Raliurile reprezintă un sport în care două maşini nu pot crea accidente, însă încercarea de a transfera această stare de fapt în Formula 1 este exagerată şi nu are nicio şansă de reuşită.
A devenit o obsesie si pentru voi (redactorii) Lewis Hamilton. Unul din trei articole este despre el,acum ii faceti aici o analiza de bilant iar pe blog va legati de casca lui. Probabil va plac injuriile dintre fani cand apare un astfel de subiect. Eu in locul vostru as evita cat mai mult subiectul tocmai din acest motiv. P.S: cum au remarcat si comentatorii DigiSport de dimineata, steagurile galbene in India nu sunt vizibile decat la TV si in dreptul liniei de Start-Sosire.