Alonso, votat cel mai bun pilot din 2012 de şefii echipelor din Formula 1
Fernando Alonso a fost ales cel mai bun pilot din sezonul 2012 în urma voturilor anonime ale tuturor şefilor de echipă din Formula 1.
Publicaţia britanică Autosport organizează la finalul fiecărui an un sondaj de opinie în rândul tuturor şefilor de echipă, care sunt invitaţi să alcătuiască un top 10 al celor mai buni piloţi din sezonul recent încheiat pe baza preferinţelor personale.
Ulterior, piloţii sunt punctaţi conform grilei de punctare din Formula 1, cu 25 puncte acordate pentru primul loc şi un punct pentru locul 10.
În urma voturilor anonime exprimate în acest an, Fernando Alonso a fost ales cel mai bun pilot în sezonul 2012 în opinia şefilor de echipe, obţinând 269 de puncte. Sebastian Vettel, cel care a obţinut titlul mondial cu un avans de numai trei puncte în faţa lui Alonso, a ocupat doar locul doi în acest clasament cu 198 de puncte, la 71 de puncte în spatele spaniolului.
Cel mai probabil, Alonso a câştigat competiţia datorită performanţelor bune obţinute la volanul unui monopost Ferrari mai puţin competitiv decât cel pe care l-a avut la dispoziţie Vettel.
Aceeaşi strategie de vot ar putea explica şi clasarea lui Lewis Hamilton pe locul trei, care a obţinut patru victorii în acest an, însă nu a putut lupta pentru titlu din cauza numeroase probleme de fiabilitate ale monopostului McLaren.
Iată clasamentul complet al topului realizat de şefii echipelor din Formula 1:
1. Fernando Alonso 269 2. Sebastian Vettel 198 3. Lewis Hamilton 177 4. Kimi Raikkonen 176 5. Jenson Button 104 6. Mark Webber 66 7. Nico Hulkenberg 50 8. Nico Rosberg 30 9. Sergio Perez 30 10. Felipe Massa 27
-
modre, vineri, 14.12.2012 12:50
Eu v-am spus mai demult ca majoritatea sefilor (piloti, administratori, cei din conducere etc.) din formula 1 il considera pe Alonso cel mai bun, si poate de aceea nu inteleg unii de ce Alonso este mereu in centrul atentiei...ma rog. Fiecare tine cu favoritul lui si e normal ca sa-i acuze pe ceilalti piloti de anumite chestii...unele adevarate, altele nu.
-
Andronescu, vineri, 14.12.2012 12:58
Schumacher, Hamilton au spus acelasi lucru. Nu conteaza, titlurile mondiale sunt cele care raman, insa Vettel nu poate sa se simta prea confortabil dupa aceste voturi...In 2010, in 2012 la fel. Respectul il castigi pe circuit, iar Alonso asta a facut in toti anii de cand e in F1. Indiferent de masina pusa la dispozitie.
-
fgfg, vineri, 14.12.2012 13:01
am si eu o intrebare.de ce nu ar fi kimi care vine dupa 2 ani de absenta si ocupa locul 3 la general cu un monopost mai slab ca al lui alonso.de ce nu s ar pune problema si asa?
-
pablo256r, vineri, 14.12.2012 13:13
Lewis are 6 abandonuri in 2012 (5 oficiale + Valencia unde l-a parcat Maldonado pe tusa). Hai sa le luam in ordine: - in Valencia era pe locul 3. Daca nu era incidentul cu Maldonado (aici eu cred ca si Lewis are o parte de vina) termina pe locul 4, nu fara puncte. Locul patru aducea 12 puncte. - in Germania era pe locul 7 la start, probabil ca fara pana de cauciuc termina in puncte. Sa zicem 1 punct (locul 10) - Belgia, locul 7 pe grila fara Grosjean termina minim pe locul 10. Din nou doar un punct. - Singapore locul 1 pe grila, locul 1 in cursa pana i-a pocnit cutia de viteze. Probabil termina pe primul loc dar hai sa zicem ca daor pe podium. Locul 3, 15 puncte. - Abu Dhabi locul 1 pe grila in cursa tot locul 1 pana sa piarda presiunea la combustibil.Aici cu toate cele doua SC nu cred ca l-ar fi ajuns din urma Kimi. Sint convins sa lua lejer locul 1 (a dominat categoric antrenamente, calificari, cursa). Locul 1 primeste 25 de puncte - Brazilia locul 1 in calificari, mai jos de locul 3-4 nu cred ca ajungea daca nu era incidentul cu Nico Hulkenberg. Locul 4 ar fi adus inca 12 puncte. Hai sa facem acum calculele: - Valencia 12 puncte - Germania 1 punct - Belgia 1 punct - Singapore 15 puncte - Abu Dhabi 25 puncte - Brazilia 12 puncte TOTAL: 66 de puncte Adaugam la cele 190 de puncte obtinute in restul curselor si rezulta 256 de puncte. Tot mai lipsesc 25 de puncte ca sa fie inaintea lui Vettel. Putea obtine si mai multe puncte in cele 6 curse, eu am pus cam la minim cat ar fi obtinut. Lewis a avut un an si cu urcusuri si cu cobarari (Bahrain si Spania-Barcelona doar locul 8 la care se adauga Corea doar locul 10). Pentru verificare http://www.formula1.com/results/driver/2012/828.html Lewis are 7 curse din 14 (am scazut cele 6 abandonuri) in care in cursa s-a clasat mai jos decit in calificari. Alonso a avut in 2012 doar 2 curse din 18 in care s-a clasat mai jos de locul din calificari (am exclus cele doua curse in care a fost scos in afara circuitului-Belgia si Japonia). http://www.formula1.com/results/driver/2012/30.html Vettel are 6 curse din 18 (am scazut Valencia si Italia unde a abandonat) in care s-a clasat mai jos de locul din calificari. http://www.formula1.com/results/driver/2012/822.html Votati si voi cine a fost cel mai bun :)
-
modre, vineri, 14.12.2012 13:17
@fgfg...Poate pentru ca Alonso si-a facut mai simitita prezenta, nu stiu...Intradevar Raikkonen ar cel mai de apreciat dintre toti pilotii din campionatul acesta. Daca nu ma insel,el este singurul pilot care nu a abandonat in nicio cursa...ceea ce e de apreciat. Bravo lui, bravo Lotus.
-
pablo256r, vineri, 14.12.2012 13:18
fgfg compara rezultatele din 2012 ale celor trei de care am scris mai sus cu rezultatele lui Kimi http://www.formula1.com/results/driver/2012/12.html Ti se par mai bune ? Da, a avut un an bun si Kimi dar putea fi si mult mai bun. Poti compara si cu rezultatele lui Romain, colegul de echipa: http://www.formula1.com/results/driver/2012/838.html
-
fgfg, vineri, 14.12.2012 13:59
este adevarat ,dar sa nu uitam ca vine dupa 2 ani de absenta ,timp in care au mai fost modificate anumite chestii.eu doar am pus altfel problema atata tot .eu doar consider ca vettel ,alonso sunt dintr o anumita categorie de piloti ,iar kimi si hamilton dintr o alta categorie de piloti.eu prefer de departe a 2 categorie de piloti.alonso a castigat 2 titluri la renault datorita unui monopost fff bun si fff mult noroc,aducetiva aminte problemele de fiabilitate de atunci si unde toata lumea datea vina pe kimi ,uit ca au existat si anul asta la mc laren sper ca nu tot kimi a fost de vina .iar de atunci alonso a fost aproape de titlu dar nu l a mai castigat .uite asa acumuleaza si el 3 ani la ferrari si fara un titlu, pe cand kimi l a castigat din primul an la ferrari fiind si ultimul an pt ferrari in care a castigat titlu.una peste alta nu l vad pe alonso un mare mare pilot sau unul peste kimi,dar asta nu inseamna ca nu e un pilot valoros
-
pinochio, vineri, 14.12.2012 14:37
e ca si cum i-ar da si lui alo o gonfabila pe cand fetel mere la gagici :)
-
mavrick, vineri, 14.12.2012 14:38
"de ce nu ar fi kimi care vine dupa 2 ani de absenta si ocupa locul 3 la general cu un monopost mai slab ca al lui alonso"-@fgfg, da-mi voie sa te contrazic aducandu-ti argumente clare: http://formula1.automarket.ro/stiri/mclaren-echipa-cu-cel-mai-rapid-monopost-in-2012-48411.html
-
pinochio, vineri, 14.12.2012 14:41
on topic e ff subiectiv, chiar daca sunt manageri de echipe. Si ei merg la risc destul de mult cand aduc un nou pilot. Si Montoya si Coulthard erau vazuti mai bine decat Kimi, dar acesta i-a batut pe amandoi. Sunt multe exemple din acestea. Realitatea s-ar vedea cu adevarat abia intr-un campionat monomarca.
-
popicul, vineri, 14.12.2012 14:46
Dupa parerea unora prestatia slaba a lui Alonso in calificari se datoreaza faptului ca nu aveau un DRS suficient de eficient. Cum la anu si in calificari DRS-ul va fi operational numai in zonele pentru cursa, are Alonso sanse sa plece mai din fata. Si cum in F1 e greu sa depasesti, pe unele circuite cam imposibil, Vettel va avea de munca pentru a lua un al 4-lea titlu. Ma tem ca la anu nu vor fi altii sa se bage in acest meci ( Hamilton a si declarat ca la anu nu spera sa castige o cursa!, Kimi, are totusi un Lotus iar Butonul e Buton)
-
Nicu, vineri, 14.12.2012 14:48
HAhahahahahaha!!! Femeile de serviciu din F1 l-au votat si cel mai frumos, cel mai potrivit de inaltime, cel mai fluent vorbitor de limba spaniola, chiparosul, ochiosul. La cat mai multe titluri fictive. Vettel se multumeste cu cele reale. Cel mai tanar triplu campion mondial. And counting...
-
popicule, vineri, 14.12.2012 14:50
inca nu te-ai convins ca vettel stie sa depaseasca?
-
Nina78, vineri, 14.12.2012 14:56
@popicul Vettel va pleca numai din poll asa ca nu va trebui sa depaseasca pe nimeni. Se va bate la titlu cu Lotus si Mclaren, Ferrari este o echipa de amatori, locul 5 maxim. Poate ajunge mai sus doar daca au probleme tehnice toti in fata lor. Pe meritul masiinii nu au nici o sansa.
-
popicul, vineri, 14.12.2012 15:32
da vetel depaseste bine mai ales piloti de la STR
-
pablo, vineri, 14.12.2012 16:20
esti dus cu pluta bai baiatule.daca tot esti un statiscian asa bun de ce nu socotesti si pomenile facute milogului de echipa si ai sa vezi pe ce loc s-ar clasa.terminati dreaq cu petarda voastra.in 2005 a luat titlul pe problemele de fiabilitate ale mclaren-ului,iar in 2006 pe problemele de adaptare ale ferrari-urilor cu pneurile.daca adaugam la asta pomenile pe care le primea milogul si atunci din partea echipei ai sa vezi ce mare pilot este alfonso al tau.te-ai intrebat vreodata de ce nu l-a vrut niciodata jean todt pe milog la ferrari?sau de ce era atat de disperat sa castige si el o cursa in 2009 la singapore.dute ba si trateaza-te ca se vede de la o posta ca ai probleme.
-
pablo256r, vineri, 14.12.2012 17:53
Multi bolnavi mai sint pe netul din Romania. Mult prea multi au voie sa posteze desi pot fi lejer incadrati la "port ilegal de creier". Nu pot sa inteleg de ce anume poate cineva sa voteze negativ postul meu de la a 14.12.2012, 13:13 . E o insiruire de statistica a rezultatelor catorva piloti de top din anul competitional 2012. Nu am scris niciunde ca ar fi meritat unul sau altul sa castige, nu l-am scris ca sa tin partea cuiva. pablo la 14.12.2012, 16:20 Daca ai avea un picut de bun simt nu ai mai balacari aiurea pe aici. De unde basca mea ai vazut tu ca l-as sustine pe Alonso aici ? Iar apelative de "milog" sau "petarda" te rog sa nu o mai folosesti decit acasa sau "pe dupa blocuri" ! Eu nu am venit cu pluta si nici nu sint dus cu pluta undeva. Pe mine m-a adus barza si cine o sa ma duca cu ce si unde,inca nu am aflat ! :))
-
GrosJan, vineri, 14.12.2012 18:15
hamilton-abandon pe locul trei?!!! inaintea lui Raikkonen?!!! probabil ca alcoolul si-a spus cuvantul in acest caz !!!!!
-
pablo256r, vineri, 14.12.2012 18:20
da, am o problemuţă, se numeste Alonso si imi face numai necazuri ...
-
Marian, vineri, 14.12.2012 18:37
@Pablo256R Titlul obtinut de Alonso este un fel de Miss (nu e o greseala) Popularitate (adica tipa aia urata dar care avea pile ca era taticul cineva influent, trebuia sa plece si ea cu un premiu acasa). Atit. Nu are nici o valoare. E penibil sa scrii un articol despre asa ceva. Statistica facuta de tine dovedeste doar rabdare si pasiune de aceea am dat si vot pozitiv. In rest sunt doar supozitii de genul nu ar fi iesit mai jos de locul "X". Nu se poate stii ce se intampla pe parcursul cursei chiar daca pilotul "y" nu iesea cand a iesit. Singurul lucru care ramane este rezultatul final. 3 ani de dominatie Red Bull si Vettel. Ne place nu ne place asta este. Schumacher a stat 2 ani pe sec la Ferrari dupa care a castigat 5 titluri consecutive. Alonso poate face acealsi lucru. Pe de alta parte si Vettel pare favorit sa castige si al patrulea titlu. De aceea ne uitam la F1. Care este farmecul unui sezon ca in 2011?
-
gogu, vineri, 14.12.2012 20:04
unii care posteaza aici sunt pur si simplu retardati si ma tot mir cum de li se permite sa mai posteze.descreieratul care il face pe alonso "petarda" si "milog"ar trebui sa se uite ce valoare are el inainte de a jigni totusi un campion mondial.ei ce sa mai zici,nivelul de cultura si educatia sunt de vina.
-
vai de el, vineri, 14.12.2012 21:05
In sfarsit a castigat ceva si Alfonso in acest an :)))))))
-
pablo256r, sâmbătă, 15.12.2012 12:07
Cum pisici pot da mesaje unii de pe nikul meu ? Ce logica are asta ? Marian nu am facut nici o statistica. Pur si simplu am tot vazut expresia "daca McLaren ar fi fost mai fiabila Lewis facea ...." si am incercat sa vad daca chiar este adevarat. Trebuie sa specific ca Lewis este unul dintre pilotii care-mi plac din F1. Mai sint si altii, unul singur nu-mi place (nu dau nume). Eu am ajuns la concluzia ca Lewis nu prea putea sa se bata la titlu chiar daca McLaren ar fi fost mai fiabila. Da, ai dreptate putea sa obtina si mai multe puncte in cele 6 curse in care a abandonat dar diferenta de 25 de puncte de care ar mai fi avut nevoie este totusi cam mare.
-
nando, sâmbătă, 15.12.2012 13:23
Va rog, locul ca locul, dar nu uitati diferenta: 71 de puncte. Ceea ce, zic eu, e imens, mai ales ca Vettel a luat titlul mondial si declara ca se simte ca Senna. Of, Senna se agita in mormant cand il vede pe neamt cum ii pateaza numele legendar. Probabil ca Vettel va intra in istorie ca pilotul cu cele mai multe titluri, dar Alonso va fi pilotul cel mai bun. Eu le urez succes celor doi. Insa cat sa-l mai tina norocul pe Vettel? Si vorba aceea, tare dulce va fi victoria pentru Alonso, si tare dureroasa va fi infrangerea pentru Vettel.
-
nando, sâmbătă, 15.12.2012 13:47
of, fetel va avea cele mai multe titluri dar tot alo e mai bun. Of of, alo o fi la ferrari dar tot perez e mai bun. In spiritul acestei "logici" (e in ghilimele pentru ca nu e de fapt nicio logica ci doar pareri de fan) o fi perez la mclaren dar tot kova e mai bun. samd
-
minglo, sâmbătă, 15.12.2012 13:55
@pablo256r te-ai obosit de pomana cu garla aia de statistica. Pentru ca eviti sa iei in calcul si ce a lasat massa pentru alonso ... Spui ca esti impartial dar nu faci decat sa tragi de par sa iasa cum vrei. Si in 6 curse nu recupera Ham 25 de puncte? Pai atat ia la o singura victorie si au abandonat si ceilalti .... Unde mai pui ca acolo unde ar fi castigat Ham ceilati ar fi luat mai putine puncte decat au luat, deci inca un motiv sa se reduca diferenta ... Dar ce faci tu nu este dacat o ... statistica trista (am vrut sa zic altfel)
-
Senna, sâmbătă, 15.12.2012 15:23
Sunt mandru ca Vettel a batut recordul meu. Ar fi fost culmea sa fie oparitul ala de Fernando care are nevoie de ordine de echipa ca sa bata un compatriot de al meu. Pe vremea mea Ferrari era o echipa de duzina in schimb Red Bull beam cu placere.
-
Alonso, sâmbătă, 15.12.2012 15:37
"I was pleased to be chosen by the team principals as the best driver of 2012," Alonso told Ferrari's official website. "I think it will be very difficult to repeat what was almost a perfect season this year, but we will try...Of course, next year I would prefer to win the title, happy to leave this prestigious yet idealistic award to one of my peers.
-
Matei, sâmbătă, 15.12.2012 19:13
Cu acest vot al celor ce conduc echipe se vede adevarul si acela este ca ALONSO este cel mai bun nu trebuie sa mai spunem sau sa mai comentam pentru ca nu ete necesar, din cele 12 echipe 8 au votat cu Alonso daca eliminam red bul si ferrari raman 7 din 11 deci toaote rautatile si comentariile nu asi au rostul
-
Matei, sâmbătă, 15.12.2012 19:20
pentru NELSON PIQUET Jr,trebuie sa-ti amintesc cum a castigat domnul Vettel primul sau titlu?se pare ca da deci domnule primul titlu la castigat pentru ca asa a vrut echipa sabotandul si dandui ordine lui webber forte clare .Webber find mult peste Vettel asa ca comentariile tale nu asi au rostul,asta doar daca nu sti poate nu ai vazut acel sezon .
-
Matei, sâmbătă, 15.12.2012 19:23
Pentru Senna .cred ca urmaresti formula 1 de putin ani daca spui ca ferrari a fost echipa de duzina ,au fost tot timpul an top 3 cea ce rbs nu areusit
-
@marian, sâmbătă, 15.12.2012 19:43
@Mariane-Schumacher a stat 4 ani pe sec la Ferrari.(1996, 1997, 1998, 1999)
-
GrosJan, sâmbătă, 15.12.2012 23:51
.. eu am zis mereu ca e un pilot de duzina, dar e cu aere, pretentii si se impune in echipa. A avut mare bafta doi ani ... mai sunt si alti campioni - piloti de duzina care au puscat unu, doua titluri cu mare bafta, nimic extraordinar. Sper sa mai ramana in F1 sa se prinda mai multi cum sta treaba cu el de fapt. Altii au vazut mai din timp, nu au avut nevoie sa vada trei rateuri la ferrari, dar de, nu sunt toti vizionari :)
-
Matei, luni, 17.12.2012 10:11
eu propun sa se decida titlul dupa ultima cursa si numai prin votul managerilor de echipe, luand in calcul impresia artistica. Ce ziceti?
-
NELSON PIQUET Jr, luni, 17.12.2012 23:11
@Matei Nu l-a pus nimeni pe Webber sa faca un accident sa intre safety car sa il ajute pe Vettel. Cu Alonso asa s-a intamplat.
-
Senna, luni, 17.12.2012 23:12
Pe vremea mea era o echipa de duzina. Ma alergam cu Prost pe acolo ei erau jaloane.
Citeste si
-
FORMULA 1 | sâmbătă, 23 noiembrieF1: General Motors, aproape de acceptul pentru un loc pe grilă din 2026Producătorul american de automobile General Motors este pe cale să își asigure intrarea în Formula 1 ca proprietar de echipă începând din anul 2026. Citeste tot
-
FORMULA 1 | marţi, 19 decembrie(P) Predicția lui Lewis Hamilton pentru Formula 1 2024: britanicul nu este deloc optimistBritanicul Lewis Hamilton nu este tocmai optimist înaintea noului sezon din Formula 1. El este convins că circuitul va fi dominat în continuare de Red Bull, după ce Max Verstappen și-a apărat fără emoții titlul în stagiunea precedentă. Citeste tot
-
FORMULA 1 | duminică, 2 aprilieFormula 1 Australia: Max Verstappen câștigă după o cursă fragmentată. Hamilton pe 2, iar Alonso pe 3Max Verstappen și-a trecut în palmares prima victorie în Marele Premiu al Australiei, după o cursă fragmentată, în care steagul roșu s-a fluturat des, din cauza accidentelor. Citeste tot
-
FORMULA 1 | vineri, 11 martieMercedes-AMG GT Black Series este noul Safety Car în Formula 1Noul Mercedes-AMG GT Black Series va fi noul Safety Car în Campionatul Mondial de Formula 1. Modelul îl înlocuiește pe vechiul AMG GT R și, la fel ca în 2021, va alterna rolul său cu Aston Martin Vantage. Citeste tot
-
FORMULA 1 | sâmbătă, 26 februarieFormula 1: Marele Premiu de la Soci, anulat temporar de către FIAOficialii de la FIA au decis, la sfârșitul săptămânii, anularea Marelui Premiu de la Soci, din Rusia, în urma declanșării războiului din Ucraina. Decizia nu pare, însă, definitivă. Citeste tot
si acum urmeaza expertii nostri care sunt mult mai tari decat sefii echipelor si spun, nu doar ca alonso nu ar trebui sa ocupe primul loc, ci ca el se claseaza pe undeva in spatele celor 10. Aveti dreptate....ce stiu cei care lucreaza in acest domeniu...voi sunteti mai tari :)) Succes lui Alonso pe viitor.