GENEVA 2012 - Am ajuns la destinaţie, via Munchen

Publicat luni, 05.03.2012 00:18 de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai

După 2174 de kilometri, echipa Automarket a ajuns la destinaţie. Drumul ne-a purtat astăzi prin Munchen şi apoi prin toată Elveţia.

Am deschis ochii în spatele unei perdele groase, care ascundea căldura unei dimineţi însorite în Sankt Polten. După o scurtă recapitulare a traseului am coborât repede pe străzile înguste ale oraşului austriac. Am luat cu noi şi Insignia ST, pe care am strecurat-o cu greu printre multele alei pietonale şi pe străduţe extrem de înguste. Totul a fost însă de partea noastră: Insignia a stat bine în cadru, Ciprian a focalizat bine şi am putut să luăm calea Germaniei destul de repede.

Înainte de a ieşi pe autostradă am considerat însă că break-ul nostru merită o baie. Am oprit la o spălătorie automată, unde periile au săpunit bine maşina. Ne-am înarmat din nou cu cafele şi energizate şi am urmat autostrada către Linz, pe lângă care am trecut destul de repede, având în vedere că anul trecut, în drumul său spre Frankfurt, Automarket a oprit şi în frumosul oraş austriac.

Tentaţiile din Munchen şi navigaţia inteligentă

Am dat pădurile de eoliene pe câmpurile de panouri solare ale Germaniei şi am fost atraşi ca un magnet de Munchen. Am trecut în viteză pe lângă Allianz Arena, mândria celor de la Bayern Munchen şi am curs uşor pe o centură ce ne-a aşezat fără să ne dăm seama fix în capitala landului bavarez. Insignia a început să se simtă ca acasă, mirosind parcă izul german al oamenilor, al străzilor şi al berăriilor care gemeau de clienţi. Cu greu am rezistat tentaţiei de a soarbe o licoare nefiltrată şi a savura un cârnat german.

Am ieşit din Munchen repede, pentru a nu cădea pradă tentaţiilor, şi ne-am îndreptat spre Lindau, pe o autostradă fără limită de viteză. Insignia a retrogradat rapid şi a urcat fără să obosească până la 210 km/h.

Vremea mohorâtă ne-a adus şi aşa numitul "Stau", cuvântul german pentru trafic în coloană. Sistemul de navigaţie al Insigniei ne-a anunţat din timp de eveniment. Da, nu vă miraţi. Află totul în timp real. Ba chiar îţi calculează rute ocolitoare.

După vreo câteva minute însă, călcam din nou acceleraţia la podea. Pe drum ne-am mai clătit ochii cu câteva exemplare de cai, întâlniţi din 10 în 10 minute, ferecaţi într-o rulotă specială. Nemţii iubesc călăria mai ceva ca berea.

Un apus helvetic şi un tunel de 7 kilometri

Apusul ne-a prins la graniţa cu Elveţia. Un control scurt al paşapoartelor şi Insignia mânca din nou kilometrii pe autostrăzile din Ţara Cantoanelor. Bucuria a fost scurtă, pentru că cei 220 de cai au trebuit să îşi tocească potcoavele într-o coloană infinită de stopuri roşii. Am mers bară la bară, vreme de 7 kilometri, printr-un tunel care s-ar întinde probabil de la Dristor până la Piaţa Leu. Noi aşa am estimat.

Am lăsat în spate Zurich şi mai apoi Berna pentru a ieşi de pe autostradă fix pe malul lacului Leman. Drumuri sinuoase, desenate printre munte. Perfect pentru setarea Sport a suspensiei. Direcţia a devenit precisă, ruliul s-a estompat şi cele patru roţi au aşternut în forţă puterea celor patru cilindri. Indicativul Turbo din denumirea generală s-a probat perfect, şuierând de multe ori în liniştea elveţiană.

Am trecut pe nesimţite în Franţa, bifând a patra ţară parcursă astăzi. Ne-am oprit la scurt timp în Evian les Bains. După cum v-o sugerează şi numele, exact locul unde se naşte celebra apă plată. În parcarea hotelului Insignia a răsuflat uşurată.

Destinaţie finală şi 2173 de kilometri de la plecarea din Bucureşti. Misiune îndeplinită. Cel puţin până mâine, când vă pregătim ceva informaţii la cald din Palexpo, locul unde Geneva prinde viaţă pe 6 martie, prima zi de presă.

  • SaabCuantic, luni, 05.03.2012 05:41
    Cine se scoala de dimineata...

    ...va felicita primul la rand :) Sunteti niste norocosi! Politicienii nostri se plimba si ei prin toata lumea, dar pe bani publici...Din partea mea, baieti, puteati sa ajungeti si la Proxima Centauri, nu numai la Geneva. Important va fi sa ne relatati cu lux de amanunte cam pe ce cai (inclusiv putere) sta actualmente lumea auto. A, sa nu uitati de...Koenigsegg, mulţam anticipat :)