Cum s-a născut Mini-ul Automarket
Începând din luna septembrie, redacția Automarket va avea un nou membru: un Mini Cooper D cu trei uși vopsit în culoarea Albastru Electric.
De obicei, luna septembrie debutează cu o avalanșă de premiere așteptate la unul dintre cele două mari saloane europene ale sfârșitului de an: Frankfurt sau Paris.
Pentru redacția Automarket, prima lună de toamnă a venit însă cu o surpriză plăcută în garaj. După ce Mircea a experimentat din plin beneficiile unei mașini electrice pe termen lung și după ce Renault Kadjar a poposit și el vreme de o lună în redacție, acum a venit rândul noului Mini să ne fie alături. Și nu pentru lună sau două, ci pentru șase. Adică ne așteaptă o toamnă, o iarnă și, sperăm noi, o primăvară timpurie alături de popularul model britanic.
Cum s-a născut Mini-ul Automarket
Întâlnirea din septembrie a fost însă planificată cu câteva luni înainte, când toată redacția Automarket s-a strâns în jurul calculatorului și și-a imaginat cum va arăta noul musafir, promis în varianta cu trei uși. După ce ne-am jucat cu multe culori și posibilități de personalizare în Configuratorul Mini, ne-am oprit la câteva detalii esențiale.
Pentru că ne-am plănuit mulți kilometri, Mini-ul Automarket trebuia să fie diesel, așa că am ales un Cooper D, cu motor de 1.5 litri și 116 cai putere, gata să ne promită un consum mixt de numai 3.7 litri/100 de kilometri. Ne-am dat seama apoi și că trebuie să ne pregătim pentru un trafic infernal în această toamnă, așa că am ales și o cutie automată Steptronic, cu șase rapoarte, care scoate din buzunar nu mai puțin de 1800 de euro. Scump, dar sperăm să merite.
Știam și că Ciprian Mihai, fotograful nostru, urăște negrul și celelalte derivate ale acestuia. Deci culoarea trebuia să fie cât se poate de expresivă și de plăcută retinei: am ales nuanța Albastru Electric. Ce poate fi mai sugestiv de atât? A meritat cei 526 de euro adăugați la prețul final. Nu puteam să nu ne preocupăm și de jante. Așa că am descălțat mașina de jantele standard, pe care le-am înlocuit cu unele de 17 inch, botezate Cosmos Spoke, de culoare neagră, cu o etichetă destul de piperată: 1473 de euro.
Nu am uitat nici de acoperiș, care trebuia să fie într-o culoare contrastantă. Așa că ne-am lăsat duși de valul negru, spre disperarea fotografului nostru. Au apărut un acoperiș negru, oglinzi laterale negre și dungi negre pe capotă. Peste toate, am completat lista de dotări exterioare cu un pachet de elemente cromate și cu geamuri fumurii pentru cei de pe locurile din spate.
Interior configurat după nevoile redacției
Pentru interior ne-am oprit la o tapițerie mixtă, cu piele și stofă, care a costat 1010 euro și a oferit un aer vioi. Aici am căzut toți de acord. Ne-am încântat apoi ca niște copii când am văzut câte opțiuni ni se aștern în față.
Pentru că se imaginează mereu pe probele unui raliu de asfalt și vrea să se simtă implicat atunci când conduce (chiar dacă uneori este implicat și atunci când comandă la McDrive), lui Sebastian i-au sticlit ochii când a văzut volanul John Cooper Works, cu trei spițe, care a costat și puțin peste 100 de euro.
Mircea își dorește să fi mereu conectat la ce se întâmplă în jurul lui. Este și cel care va petrece cel mai mult timp în mașină. Prin urmare, el a fost primul care a bifat pachetul Wired. Acesta costă 2600 de euro, dar promite sistemul de navigație excelent al celor de la BMW și o mulțime de posibilități de conectivitate.
Ciprian, fotograful redacției, se simte deja un artist. Iar un artist nu poate lucra fără muzica preferată, care-l însoţeşte peste tot pe traseele noastre, în unele care spre disperarea celor care-l însoţesc. Totuşi, am ales pentru el un sistem de sunet Harman/Kardon de 840 de euro capabil să-i redea perfect versurile unor rapperi locali. Zilele acestea, căutând ceva pe sub scaunul șoferului, am descoperit o boxă chiar și în podea.
Dragoș urăște aerul condiționat și preferă aerisirea naturală a habitaclului. Așa că, moft sau nu, a ales fără prea mari ezitări un acoperiș panoramic trapă acționată electric. Simt că îi vom fi și noi recunoscători.
Bogdan și-a dorit câteva detalii care să-l motiveze în testele de consum alături de noul Mini, așa că a bifat în lista de opționale Mini Driving Modes, cu trei tipuri de temperament, dintre care unul Green. Fix pe placul lui. Și tot el a ales anvelopele runflat, pentru că are în palmares cele mai multe pene de cauciuc din redacție. În total, alți 400 de euro adăugați la prețul final.
Era să uităm. Pentru că până și jurnaliștii auto au momente de slăbiciune în parcare, am zis să evităm orice necaz cu o cameră petru mersul înapoi și un set de senzori de parcare față și spate. Ei ajută, mai ales că noua generație Mini a crescut în dimensiuni față de cea anterioară.
Socotelile finale și livrarea
Am tras linie și am totalizat fix 39.210 euro. Cam mult pentru o mașină premium din clasa mică de 116 cai, mai ales dacă stăm să ne gândim că am ales opționale de 16.546 de euro. Înainte ca unul dintre noi să apuce să renunțe la vreunul dintre opționale, configurația mergea deja către BMW. Am răsuflat uşuraţi când, la aterizarea pe teritoriu românesc, maşina a început să fie ochită în trafic de toată lumea. Semn că un Mini îşi merită banii dacă ceea ce vrei e atenţie.
Una peste alta, am trimis aluatul la dospit și am așteptat vreme de trei luni nașterea Mini-ului Automarket. La un interval de câteva săptămâni primeam notificări: mașina a intrat în producție, mașina pleacă spre România sau mașina a ajuns la vamă. A fost o așteptare lungă.
Ne-am dat seama că a meritat atunci când Mini-ul Automarket a clipit bucuros din luminile LED rotunde și a mormăit gutural atunci când am pornit dieselul de 1.5 litri. Bogdan a fost cel care a răsucit primul cheia în contact, deși este impropriu spus, având în vedere că Mini-ul beneficiază de acces și pornire fără cheie.
În lunile care vor urma, Mini-ul va trece pe la fiecare membru al redacției, încercând să se muleze pe nevoile noastre. Am plănuit mai multe escapade și teste speciale, pe care le vom coace la foc mic în lunile următoare.
Va invidiez !