VW Golf GTI Cabrio: cel mai puternic Golf decapotabil din toate timpurile

Publicat miercuri, 29.02.2012 10:36 de Mircea Meșter

Salonul de la Geneva va fi gazda lansării primei versiuni GTI din istoria lui Golf Cabrio. Modelul se încadrează în familia GTI prin câteva elemente estetice caracteristice şi prin motorul de 211 CP.

Volkswagen a ridicat astăzi cearşaful de pe principala noutate pe care marca germană o va prezenta în cadrul Salonului Auto de la Geneva. Este vorba de Volkswagen Golf GTI Cabrio, prima iterare în versiune descoperită din istoria lui Golf GTi şi, în acelaşi timp, cel mai puternic Golf cabriolet din toate timpurile.

Nu avem nicio surpriză la nivel tehnic. VW Golf GTI reprezintă un amestec fericit între versiunea cabriolet şi versiunea GTI a lui Golf, astfel că datele tehnice sunt şi ele un melanj de cifre deja cunoscute. Sub capotă, noul Golf GTI Cabrio vine cu un motor de 2.0 litri cuplat la o manuală cu şase trepte sau, opţional, la un DSG de asemenea cu şase trepte. Puterea maximă a motorului de pe GTI Cabrio este de 211 CP (atinsă la 5300 rpm), iar cuplul maxim de 280 Nm (de la 1700 rpm). Conform fişei tehnice prezentate de Volkswagen, Golf GTI prestează 0-100 km/h în 7.3 secunde, iar viteza maximă este de 237 de kilometri pe oră.

La fel ca fratele GTI în versiune acoperită, Golf GTI Cabrio dispune de avantajul unor diferenţiale blocabile EDS şi XDS (longitudinal şi transversal), de un sistem care protejează pasagerii în caz de răsturnare care dublează armata de airbag-uri standard (implicit cel de genunchi vine în versiunea de bază).

La nivel estetic, Golf GTI cabrio arată că face parte din familia GTI de la Volkswagen prin grila radiatorului cu textură de tip fagure şi cu margini roşii, extensiile de caroserie din zona pragurilor, ţevile duble de evacuare cromate, blocurile optice fumurii cu LED-uri şi nu în ultimul rând prin jantele de 17 inch şi prin siglele GTI. La interior, clienţii vor putea alege între piele Jacara sau Vienna, ambele asezonate de cusături roşii contrastante. 

  • adi, miercuri, 29.02.2012 11:01

    e frumos dar paca tot v70 ma atrage mai mult!

  • ian, miercuri, 29.02.2012 11:17

    au tot stors....nu mai stiu ce sa stoarca...da sa apara in puii mei odata g7!...ca de asta s-au saturat si fanii....e ca si cu s-ar canta la un concert o melodie mixata de 700 de ori...clar ar fi huiduiti pana la urma...deci cam asta-i si cu golfu asta.tot pun si iar pun motoare pe aceeasi caroserie banala...SI CAND APARE UN HYUNDAI SAU KIA NOU SAR TOTI CA FRIPTI CA SEAMANA CU AIA BA NU, CU AILALTA....HAI SA FIM SERIOSI!

  • bvvv, miercuri, 29.02.2012 11:22
    corect ian!

    bine mai zici..asa e dupa unii fani ar trebui ca toti sa faca precum wv,unii mai si gandesc si au si imaginatie nu mixeaza de 700 de ori cum a zis ian! dar nah fanii atat stiu sa zica k seamna ca e copiata ca e chinezarie arumente de copil trepanat!

  • tzenu_bmw, miercuri, 29.02.2012 12:15
    golf GTI G7

    ar trebui sa aibe un motyor mai hotarat actualu focus Rs are deja 300 de cai deci se joaca.........cu GOLF GTI chiar daca sunt in acelasi segment........fordu e peste cu mult..........

  • Vasilica, miercuri, 29.02.2012 12:41
    ROMANIAN STYLE!!

    Pai daca nu va convine functionati pe principiu telecomanda!Schimbati canalul recte nu mai cititi stirea.Nu vad legatura intre golful asta si fanii.Sunt sigur ca vw are o strategie si se pare ca este destul de buna dar cum in romania totul se face pe genunchi si ti se pare anormal sa fi organizat de aceea suntem primitivi si vazuti prost.Oricum romanismele, o sa ne mai tina pe loc mult timp din evolutie!!Nu suspectez multi utilizatori inteligenti care viziteaza siteul

  • vw ...golfeos ..?, miercuri, 29.02.2012 13:40

    asta e noul eos ? aaa e golf cabrio ? pai si eos mai e pe piata ? imi cer scuze ca nu am observat diferenta inexistenta dintre ele. a ca una are carpa si una tabla .mda e ceva .

  • Catalin, miercuri, 29.02.2012 16:02
    "s-au saturat fanii"?

    @ian, bvw, cum adica s-au saturat si fanii? Pe langa faptul ca nu are legatura articolul cu comentariile voastre (cum zicea si Vasilica), vreau sa va spun ca trecerea de la G6 la G7 este perioada cea mai mica din istoria VW Golf. G1 s-a fabricat 9 ani (1974-1983), G2 - 8 ani (1983-1991), G3 - 6 ani (1991-1997), G4 - 6 ani (1997-2003), G5 - 5 ani (2003-2008) iar G6 - 4 ani (2008-2012). Deci...? Si nu mai vorbi in numele tuturor fanilor...

  • ramstein93, miercuri, 29.02.2012 16:34
    golf cabrio

    Golful Mk6 Cabrio este de fapt un audi A3 much cheaper !!!

  • Porcusorul, miercuri, 29.02.2012 19:57
    golf

    defapt A3 e un golf 5 mult mai scump, si golf 6 e golf 5 facelift. apropo de GTIul asta. Inainte sa apara golf 6 gti, aveau in oferta golf 6 2.0 TSI 200 de cai. L-au scos din oferta, i-au pus inca 11 cai si l-au numit GTI :)). LAME!!! ma rog, asta e parerea mea de manelist imputit. oinc oinc.

  • @tzenu BMW, miercuri, 29.02.2012 21:59

    Vezi ca GTI nu e in clasa cu Ford RS. Exista Golf R care sa concureze cu plasticareala aia de Ford si o face foarte bine.

  • lorinczi.thomas, joi, 01.03.2012 07:56
    Draga Automarket:

    In trecut am avut 3 machete, care ghiciti cum se numeau: VW Golf 4 ''GTI'', ala cu bara de rasturnare, toate trei!!! Cum va explicati? Este doar o smecherie a producatorilor de masinute ca sa atraga, sau e real?

  • ian, joi, 01.03.2012 12:11

    catalin, nu mai inteles ...un model de masina nu cred ca tre sa-l tot futizezi cu face-uri sau adttion-uri....fie si-ntr-o perioada scurta de timp o masina buna-i omasina buna PUNKT........nu cred ca vezi la japonezi supe din astea lungite....