Un nou sedan compact se lansează în România. Noul Fiat Tipo pleacă de la 12.200 de euro, dar vine cu o promoție de lansare
Fiat mizează pe un nou sedan compact care-i ia locul lui Linea pe piață. Noul Fiat Tipo se luptă pe piață cu Renault Fluence, Peugeot 301, Skoda Rapid și Hyundai Elantra.
După ce a fost prezentat în premieră mondială anul trecut în Turcia, Fiat Tipo se lansează în această lună și în România, una dintre piețele iubitoare de berline pe care Fiat are speranțe majore în ceea ce privește potențialul de vânzări. Noul sedan de segment compact duce mai departe moștenirea lui Linea, plusând însă cu o serie de elemente tehnologice opționale care îl aliniază la standardele anului 2016.
Berlina compactă Fiat are în vizor rivali precum Peugeot 301, Citroen C-Elysee, Renault Fluence, Hyundai Elantra, Skoda Rapid sau Seat Toledo, dar încearcă să rupă și din felia de piață a lui Dacia Logan printr-o politică de prețuri care se anunță interesantă încă de la început.
Astfel, versiunea de motorizare de bază a noului Fiat Tipo, 1.4 de 95 CP, are un preț de listă de 12.200 de euro cu TVA inclus, însă în momentul lansării clienții au la dispoziție o ofertă temporară care scade prețul de achiziție la 10.990 de euro.
Trei motorizări, doar cutii manuale
Fiat Tipo este oferit în România în 3 versiuni de motorizare. Dacă baza este "benzina" 1.4 de 95 CP, oferta de motoare diesel Multijet începe cu 1.3 Multijet 95 CP și se termină la 25 de cai putere mai sus cu 1.6 Multijet de 120 CP, cel mai scump și puternic motor din ofertă. În oferta Tipo nu există deocamdată cutii automate, singura alegere fiind o transmisie manuală cu 6 rapoarte.
La nivel de echipări, există 4 soluții: baza se numește Tipo, urmată de Pop (+1200 de euro), Easy (+1000 de euro) și Lounge (+1100 de euro). În momentul lansării, Tipo este disponibil și într-o versiune de echipare specială denumită Opening Edition.
Fiat Tipo, echipare de bază: Aer condiționat manual; Închidere centralizată cu telecomandă; Geamuri electrice față; Oglinzi laterale reglabile manual; Volan reglabil pe înălțime; Radio MP3 Player cu port USB; Servodirecție electrică; Sistem Follow Me Home; Faruri reglabile; Roata de rezervă de dimensiuni normale; ABS, EBD, ESP, BAS; Airbag șofer+pasager (Seatbelt reminder Șofer); Lumini de zi; Senzor de presiune în pneuri; Carcase negre pentru oglinzi; Bare de protecție în culoarea caroseriei; Jante de oțel 15 inch; Deschidere portbagaj din interior; Frâne față disc, frâne spate tamburi.
În echiparea de lansare Opening Edition, bazată pe nivelul al doilea (Pop), clienții vor regăsi elemente adiționale precum: Oglinzi laterale electrice; Conexiune Bluetooth; Comenzi audio pe volan; Deschidere portbagaj prin apăsare logo Fiat; Scaun șofer reglabil pe înălțime; Banchetă rabatabilă 60/40; Parasolar șofer și pasager cu oglindă; Aurbag-uri laterale și cortină; Frâne spate disc; Carcase oglinzi în culoarea caroseriei; Faruri de ceață; Cotieră față; Senzori de parcare; Jante aliaj 16 inch; Geamuri electrice spate; Inserții cromate; Calandru cromat.
Între opțiunile disponibile contracost pe toate nivelurile de echipare se numără Navigația Touchscreen de 5 inch (1100 de euro), Jante din aliaj de 17 inch (750 de euro), Vopseaua metalizată (500 de euro), Sistem Start-Stop (500 de euro), Aerul condiționat automat (440 de euro), Cameră de marșarier (170 de euro), Scaun șofer cu reglaj lombar (170 de euro), Scaune față încălzite (185 de euro), Seatbelt Reminder pasager (50 de euro).
MOTOR | PUTERE CUPLU |
PREȚ (Euro cu TVA) | OFERTĂ LANSARE (Euro cu TVA |
ECHIPARE TIPO | |||
1.4 | 95 CP 127 Nm |
12.211 | 10.990 |
1.3 Mjet | 95 CP 200 Nm |
14.945 | 13.451 |
1.6 Mjet | 120 CP 320 Nm |
- | - |
ECHIPARE POP | |||
1.4 | 95 CP 127 Nm |
13.445 | 12.101 |
1.3 Mjet | 95 CP 200 Nm |
16.166 | 14.550 |
1.6 Mjet | 120 CP 320 Nm |
17.444 | 15.700 |
ECHIPARE OPENING EDITION | |||
1.4 | 95 CP 127 Nm |
13.889 | 12.500 |
1.3 Mjet | 95 CP 200 Nm |
16.611 | 14.950 |
1.6 Mjet | 120 CP 320 Nm |
17.889 | 16.100 |
ECHIPARE EASY | |||
1.4 | 95 CP 127 Nm |
14.444 | 13.000 |
1.3 Mjet | 95 CP 200 Nm |
17.166 | 15.449 |
1.6 Mjet | 120 CP 320 Nm |
18.444 | 16.600 |
ECHIPARE LOUNGE | |||
1.4 | 95 CP 127 Nm |
15.556 | 14.000 |
1.3 Mjet | 95 CP 200 Nm |
18.277 | 16.450 |
1.6 Mjet | 120 CP 320 Nm |
19.555 | 17.599 |
Noul Fiat Tipo este produs la fabrica pe care constructorul italian o deține în Bursa (Turcia). În cursul anului 2016, familia de caroserii ale lui Tipo se va îmbogăți cu o versiune hatchback (înlocuitorul lui Bravo) și una break (înlocuitorul lui Croma).
Un model interesant, poate singurul alaturi de Rapid in clasa respectiva in momentul de fata. Ceea ce nu inteleg este insa de ce italienii se zgarcesc la ecranul bicisnic cu grafica slaba de 2010 in 2016...Majoritatea telefoanelor mid si toate high sunt peste ecranul respectiv ca marime si rezolutie...Daca mareau pretul cu 2-300 de euro puteau oferi ceva macar mai de 2014... Pretul e bun insa. Linea a fost fiabila insa destule au venit cu defecte de fabricatie (aer conditionat cu durata de functionare de doar cateva saptamani si imbinari defectuase ale bordului), defecte remediate pe gratis in garantie, insa nu fara urmari...ca deh...mecanicii romani sunt cam neglijenti. Poate s-au mai scolit turcii intre timp sa realizeze un produs final mai cizelat.