Un clasic se reinventează: Subaru Impreza WRX STI primește un facelift prezentat în SUA
Subaru duce la Salonul Auto de la Detroit un facelift aplicat actualelor WRX și WRX STI, variantele de performanță ale lui Impreza. Nu există schimbări la nivel de performanțe.
Considerată de generații întregi de pasionați o mașină de vis pentru orice iubitor al zonei compactelor ultrasportive, Impreza WRX STI a intrat în ultimii ani într-un con de umbră în Europa, cota sa de piață scăzând constant după ce mărcile premium și apoi cele de volum au lansat Hot Hatch-uri din ce în ce mai performante și mai accesibile. Subaru mizează însă în continuare pe piața din SUA, acolo unde marca japoneză trece printr-o perioadă excelentă din punctul de vedere al vânzărilor.
Ei bine, SUA este piața care va vedea pentru prima dată la față noul WRX STI facelift, pe care Subaru l-a prezentat într-o galerie foto oficială astăzi, cu promisiunea că mașina va fi expusă în premieră mondială la Salonul Auto de la Detroit, care va avea loc la mijlocul acestei luni.
Confuzia dintre generații
De fapt, cei de la Subaru par ușor dezorientați când vine vorba de programarea lansărilor versiunii "normale" a lui Impreza și a celor sportive. Asta pentru că Impreza a trecut deja la o generație nouă acum aproape un an, însă facelift-urile din imaginile alăturate sunt aplicate generației anterioare. Altfel spus, pentru un WRX STI de generație nouă va trebui să mai așteptăm doi-trei ani.
Revenind la mașina în sine, se cuvine să precizăm faptul că Impreza este oferit în SUA în două versiuni sportive, WRX și WRX STI, care oferă motoare și niveluri diferite de putere, deci performanțe care cresc progresiv de la una la alta.
Schimbările estetice și interioare
Ei bine, noile WRX și WRX STI primesc o față ușor modificată față de cea veche, disponibilă deocamdată implicit în România, iar farurile full-LED și jantele de 19 inch care apar în premieră în gama STI reprezintă noutățile majore. La interior, display-ul central crește în dimensiuni, însă nu se apropie de cel disponibil pe deja lansatul Impreza "normal" de generație nouă, în timp ce lista de adăugiri suplimentare include scaune Recaro cu reglaj electric în opt zone, cu materiale îmbunătățite calitativ și cu o cotieră spate care include acum suporturi pentru pahare.
Apare în plus un pachet de performanță care poate fi comandat opțional pe WRX și vine standard pe varianta WRX STI. Acesta include, pe lângă scaunele Recaro deja menționate, frâne modificate și etriere vopsite în roșu, eliminând în același timp posibilitatea de a avea plafon panoramic opțional, element care ar fi dăunat performanțelor prin greutatea sa ridicată.
Alte modificări notabile se referă la pachetul de suspensii și la diferențialul central recalibrat. În plus, varianta WRX STI vine cu un sistem de frânare Brembo care poate fi indentificat prin etrierele sale galbene care găzduiesc 6 pistoane pe față și două pe spate.
Motorizări identice
Nicio noutate la nivel de propulsie. Versiunea WRX beneficiază de un motor Boxer turbo de 2.0 litri care oferă 272 de cai putere, în timp ce versiunea superioară WRX STI vine sub capotă cu un motor Boxer turbo de 2.5 litri care dezvoltă 309 CP. Pe varianta WRX, Subaru oferă opțional în SUA o cutie automată CVT setată pentru a scoate performanțe ridicate. Evident, ambele versiuni beneficiază în continuare de aportul sistemului de tracțiune integrală Symmetrical All Wheel Drive, caracteristic mărcii japoneze.
Cam putini caluti dintr-un motor turbo de 2,5 litri Un S60 Polestar il zboara la liniutza.