Toyota Aygo promite un consum de 4.1 litri/100 de km cu noul motor de un litru
Toyota anunţă introducerea unei noi motorizări în gama celei de-a doua generaţii Aygo. Modelul japonez va primi un propulsor cu trei cilindri, de un litru, intens revizuit.
La începutul acestei luni, Toyota anunţa revizuiri importante pentru două dintre motoarele sale pe benzină: unitatea de 1.3 litri cu ciclu Atkinson folosit pentru modelele hibride şi agregatul cu trei cilindri şi o capacitate de un litru.
Toyota a prezentat două motorizări noi, de 1.0 şi 1.3 litri
Acesta din urmă va ajunge şi sub capota noii generaţii Aygo, prezentată în premieră mondială în cadrul Salonului Auto de la Geneva.
Toyota Aygo - modelul mini japonez completează a doua generaţie de tripleţi
Potrivit constructorului japonez, noua unitate de un litru garantează o eficienţă termică maximă, de 37%, care împreună cu alte soluţii de eficientizare, cum ar fi sistemul start-stop, poate reduce consumul de carburant cu până la 30%, comparativ cu versiunile actuale.
Motorul cu trei cilindri va oferi viitorilor clienţi de Aygo o putere totală de 69 de cai şi un consum mediu de combustibil estimat la numai 4.1 litri/100 de kilometri. Unitatea va fi mai uşoară decât precedenta şi va presupune o reducere a fricţiunii mulţumită inovaţiilor aduse de inginerii japonezi.
Propulsorul cu trei cilindri şi o capacitate de un litru va fi introdus treptat şi pe alte modele din cadrul grupului. Aşa se face că împreună cu celălalt motor pe benzină revizuit, unitatea de 1.3 litri, Toyota promite cel puţini 14 variaţiuni de propulsie până în 2015.
dupa ideea hibrizilor, japii au "furat" si ideea de motoare mici. Ar fi trebuit ca rasa alba sa-si fi inregistrat ca marca denumirea de 1.0L si 1.3L heil!