Toyota a lansat în România noul Prius Plug-in Hybrid cu un preţ de 43.900 de euro
Toyota a lansat astăzi în România noul Prius Plug-in Hybrid, versiunea ce poate fi alimentată la priză a popularului model hibrid. Maşina garantează o autonomie pur electrică de 25 de kilometri şi o încărcare în doar 90 de minute.
Toyota a lansat astăzi oficial în România noul Prius Plug-in Hybrid. Modelul a fost introdus în cadrul unui eveniment desfăşurat în Bucureşti şi a avut în prim plan cea mai versatilă soluţie de propulsie alternativă a japonezilor.
Totalizând peste 2.6 milioane de unităţi Prius vândute la nivel mondial, Toyota deschide astăzi o nouă pagină în evoluţia modelelor sale hibride.
Versiunea Prius Plug-in este cu 20 de mm mai lungă decât un Prius standard şi cântăreşte doar cu 55 de kilograme mai mult decât acesta, totalizând 1425 de kilograme. Masa setului de baterii a fost şi ea redusă cu 38 de kilograme, însumând acum doar 80 de kilograme.
Spaţiul pentru pasageri nu a fost afectat, în interior fiind loc pentru cinci persoane. Portbagajul păstrează şi el o capacitate generoasă, de 445 litri. Cu bancheta rabatată, acesta poate ajunge la 1120 de litri.
Consum de 2.1 litri/100 km
Sub capotă se ascunde un ansamblu hibrid, botezat Hybrid Synergy Drive (HSD), ce oferă o putere totală de 136 de cai şi permite un consum de carburant de numai 2.1 litri/100 de km în ciclu combinat. Emisiile au şi ele o valoare record de numai 49 g/km.
Aceste cifre sunt posibile graţie sistemului ce permite o rulare exclusiv electrică pentru 25 de kilometri, până la o viteză maximă de 85 km/h. După epuizarea bateriei, maşina va asigura un consum mediu de 3.7 litri/100 de km şi emisii de 85 g/km. Ansamblul hibrid beneficiază de un set de baterii ce poate fi încărcat de la orice priză de uz casnic. Alimentarea completă durează doar 90 de minute, adică fix cât un meci de fotal.
Preţul pentru România
Preţul fixat pentru ţara noastră este de 35.403 euro fără TVA şi de 43.900 de euro cu TVA inclus. În România, noul Prius Plug-in Hybrid beneficiază de taxă de primă înmatriculare 0 şi de un impozit auto redus cu până la 95% în Bucureşti.
Odată cu lansarea modelului în România, Enel a inaugurat şi prima sa priză electrică pentru automobile de acest tip, în curtea sediului Toyota din Şoseaua Pipera Tunari, nr.1.
la banii astia pot inlocuii linistiti sigla de toyota cu cea de lexus... nu este o masina care poate justifica pretul foarte bine, mai ales la noi in tara, daca primeai de la stat 10.000 euro prima, era mai plauzibil. Asa alegi orice masina de clasa medie, focus, jeta, octavia si de restul de banii, probabil in jur de 24.000 euro...pui in jur de 18.000 de litri de benzina...cam 360 de plinuri de 50 de litri... daca esti ecologist inrait, atunci da, asta este masina pentru tine.