Tot ce trebuie să știi despre Alfa Romeo Giulia: cât consumă dieselul, ce suspensie are și care sunt dotările standard
Alfa Romeo a publicat detalii complete despre noul Giulia. Sedanul vine cu două motoare diesel de generație nouă și cu cel mai bun sistem de frânare din segment.
Se spune că lucrurile bune se lasă întotdeauna așteptate, însă de asta ne vom convinge abia când vom testa noul Alfa Romeo Giulia. Până atunci, măcar am scăpat de așteptare, pentru că italienii au publicat detalii complete despre berlina lor de segment mediu. În plus, comenzile s-au deschis deja pe marile piețe din Europa.
Cunoscând apetitul continentalilor pentru motoarele diesel, Alfa Romeo are două propuneri, ambele bazate pe un motor cu o arhitectură nouă, din aluminiu, parte din generația Multijet II. Agregatul cu patru cilindri, de 2.2 litri, promite vibrații reduse, un turbo lag minim și o economie de carburant.
Două motoare diesel
Clienții vor avea la dispoziție o versiune de bază, cu 150 de cai putere la 4000 de rotații și un cuplu motor de 380 Nm, disponibil de la 1500 rpm. În cazul versiunilor echipate cu transmisia automată cu opt trepte, cuplul este ceva mai mare, ajungând la 450 Nm. Cu asemenea resurse, Giulia va putea atinge 100 de km/h în 8.2, respectiv 8.4 secunde (cutie automată) și se va opri la 220 de km/h.
Cei care își doresc ceva mai multe resurse pot opta pentru versiunea de 180 de cai putere a motorului de 2.2 litri. El oferă aceleași valori de cuplu: 380 Nm pentru cutia manuală și 450 pentru cea automată. Sprintul 0-100 se realizează în 7.2, respectiv 7.1 secunde (cutia automată), iar viteza maximă se oprește la 230 de km/h.
În cazul ambelor versiuni, Alfa Romeo promite valori similare de eficiență: consumul va avea o medie de 4.2 litri/100 de km, iar emisiile nu vor depăși 109 g/km.
Sistem de frânare inovativ
Toate versiunile noului Alfa Romeo Giulia vor beneficia de un sistem de frânare inovativ, denumit Integrated Brake System, care integrează sistemul de control al stabilității și tradiționala servofrână. Acest nou sistem permite eliminarea vibrațiilor din pedală și garantează o oprire de la 100 de km/h în doar 38.5 metri, cea mai scurtă distanță din segment.
Șasiul beneficiază de o suspensie Alfa Link, cu o conexiune multi-link pe puntea spate, gata să asigure o ținută de drum excelentă. Lista de dotări standard va include și două sisteme de siguranță foarte importante: avertizare la coliziunea frontală și sistem autonom de frânare. Acesta din urmă poate opri mașina de la o viteză de maxim 65 km/h.
Interiorul va fi echipat cu un sistem de navigație Connect 3D Nav Infotainment, cu dimensiuni de 6.5 (în standard) sau 8.8 inch, controlat de un buton rotativ pe consola centrală. Sistemul va folosi recunoaștere vocală și suportă conectivitate cu mai multe tipuri de telefoane mobile. Nu lipsesc hărțile 3D.
"Tot ce trebuie sa stii".. dar nu spuneti nimic despre motorizarile pe benzina....