Start furat: producția lui Jaguar I-Pace a început la uzina Magna Steyr

Publicat luni, 19.06.2017 10:23 de Cornel Șocariciu

Deși nu am făcut cunoștință cu versiunea de producție a lui I-Pace Concept, Jaguar a și demarat procesul de asamblare pentru modelul electric. Debutul internațional are loc la Frankfurt.

Jaguar începe să simtă gustul succesului în zona SUV. După ce ne-am delectat cu F-Pace, am făcut cunoștință cu conceptul I-Pace. Gândit ca un model separat, electricul producătorului britanic va fi expus în premieră internațională în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt din septembrie.

Dar Jaguar a furat puțin startul și a început producția versiunii de serie I-Pace. Modelul este asamblat în cadrul uzinei Magna Steyr din Austria.

Conform informațiilor sosite din afară, Jaguar I-Pace va ajunge în showroom-uri la scurt timp după debutul de la Frankfurt. În SUA, fanii lui I-Pace vor avea de așteptat până la jumătatea anului viitor.

După cum probabil știți, Jaguar I-Pace are la bază o arhitectură nouă, gândită special pentru vehiculele electrice. În locul propulsorului convențional, Jaguar va folosi două motoare electrice, câte unul pentru fiecare axă, iar puterea generată va fi de circa 400 CP. Energia va fi stocată într-un set de baterii de 90 kWh, iar producătorul susține că autonomia ar urma să treacă de 350 de kilometri.

Jaguar estimează că prețul lui I-Pace va fi cu circa 10 - 15% mai mare comparativ cu F-Pace.

Via | Motor1

  • mm, luni, 19.06.2017 10:45

    de laudat, se pare ca dictatura tata prieste, deciziile se iau rapid si fara prea multe sedinte ale consiliilor de administratie iar jaguar nu numai ca se afla pe un trend ascendent dar chiar au curajul sa mizeze pe nise fara tatonari si zecimi de masura

  • mishazaitev, luni, 19.06.2017 11:05

    Tot respectul pentru specialistii austrieci ... Lasand la o parte masinile fabricate sub brandul Steyr in perioada interbelica si in anii imediat urmatori celui de-al doilea razboi mondial, zecile de modele celebre fabricate la Graz sau la a caror dezvoltare au participat inginerii de la aceasta uzina, spun totul despre traditia formidabila si profesionalismul celor care lucreaza acolo, calitati confirmate inca odata de alegerea celor de la Jaguar!

  • vianu, luni, 19.06.2017 11:06

    da, sunt baieti destepti...nu se pierd intr-o supa nesfarsita dar condimentata din plin cu tz-shpe conceptcaruri si declaratii sforaitoare despre ce se va face si, la sfarsit, lansarea unor facelifturi inpopotzonate ce observ e, probabila, noua strategie a unora dintre constructori: modelele de serie sunt, cu foarte mici detalii, identice cu studiile de design prezentate la diverse evenimente. Incepand cu citroen si renault au bifat in aceeasi idee toyota, mazda si se pare ca acelasi lucru in va face mercedes si acum Jaguar. vin vremuri interesante...

  • vianu, luni, 19.06.2017 11:11

    @misha si cand te gandesti ca Austria e de 3 ori mai mica ca suprafata si populatie ca Romania

  • mishazaitev, luni, 19.06.2017 16:35

    @vianu Da... Doar ca brandul Steyr dateaza de pe vremea cand Austria era de multe ori mai mare decat Romania, fiind un cogeamitea imperiu.... Traditiile nu se pierd niciodata. Raportat la ceea ce a reprezentat Romania pe harta Europei, chiar as zice ca nu am evoluat foarte rau in ceea ce priveste industrializarea. Cat despre industria auto, har Domnului, exceptand furaciunea de la ARO pentru care vad ca nu se mai sesizeaza nimeni, aceasta este una dintre ramurile industriei romanesti care au avut cel mai putin de suferit... Se putea mult mai rau,Spre deosebire de Polonia sau Serbia, tari care au incetat sa mai produca brandurile nationale, macar Dacia merge mai departe. Daca la asta mai punem venirea celor de la Ford la Craiova si intreaga industrie de piese si subansamble care s-a dezvoltat pe orizontala, cred ca se poate trage concluzia ca, in acest domeniu Romania nu sta chiar cel mai rau.