Smart FourJoy concept, modelul care prezintă noua direcţie de design a mărcii
Smart vine la Frankfurt cu conceptul FourJoy. Modelul prevesteşte viitorul limbaj de design al mărcii deţinute de Daimler şi va inspira viitoarele ForTwo şi ForFour.
Smart se pregăteşte să-şi revoluţioneze gama, iar schimbarea va include şi o modificare a limbajului de design. Până la lansarea noilor modele dezvoltate împreună cu partenerii de alianţă de la Renault-Nissan, Smart va aduce la Salonul Auto de la Frankfurt un concept care va prezenta viitorul său limbaj de design. Conceptul respectiv se numeşte Smart FourJoy şi reprezintă viitorul estetic al mărcii specializate în citadine. Pe lângă liniile inspirate din conceptul For-us, conceptul ForJoy aduce o serie de noutăţi estetice pentru marca Smart.
Spre deosebire de conceptele anterioare, modelul cu patru locuri prefigurează atât design-ul viitorului ForTwo, cât şi design-ul următorului ForFour. Grila faţă are un design tip "plasă" şi incorporează o siglă Smart restilizată. Calandrul nou este flancat de un set de blocuri optice cu LED-uri, care prezintă un design impunător, total neaşteptat pentru marca devenită celebră pentru citadinele sale. Inovaţiile estetice aduse părţii frontale se termină aici, bara de protecţie, capota şi aripile faţă având un aspect apropiat de ceea ce am văzut până acum la Smart.
Când privim profilul modelului şi trecem de faptul că acesta nu are nici montant B, nici portiere, remarcăm jantele din aliaj de dimensiuni mari şi aspectul cromat al celulei pasagerilor. Interiorul prezintă patru locuri, care au un format futurist. Pedalele sunt din aluminiu, bordul este schimbat complet, iar volanul prezintă şi el un design atractiv. Bineînţeles, vorbim doar despre un concept, multe din elementele estetice prezente pe acesta nefiind destinate producţiei de serie în această formă, dar ne aşteptăm ca partea frontală să ajungă, într-o formă sau alta, pe viitoarele modele de serie de la Smart.
Via Smart
are stil