Şeful Seat: "Trebuie să dublăm vânzările ca să supravieţuim"

Publicat luni, 25.03.2013 16:05 de Sebastian Toma

James Muir, şeful mărcii Seat, a declarat că marca trebuie să-şi dubleze vânzările pentru a obţine venituri sustenabile pe termen lung.

James Muir, şeful Seat, a anunţat că marca iberică trebuie să-şi dubleze vânzările pentru a îndeplini pragul minim de sustenabilitate. Mai mult decât atât, marca spaniolă trebuie să realizeze aproape un milion de unităţi vândute pe an pentru a fi sustenabilă pe termen lung, spune Muir. În 2012, Seat a vândut aproximativ 320.000 unităţi, aproape o treime faţă de cât estimează şeful mărcii că ar fi suficiente pentru rezultate sustenabile pe termen lung, atât ca marcă în sine, cât şi ca parte integrantă a concernului Volkswagen.

Una dintre soluţiile pentru creşterea vânzărilor mărcii Seat este lansarea de noi modele, capabile să readucă publicul european în showroom-urile sale. Spaniolii au făcut deja primii paşi în această direcţie odată cu lansarea noilor Toledo şi Leon, însă au de gând să pluseze cu un SUV. James Muir, şeful Seat, a declarat că membrii comitetului executiv al Volkswagen Group au acceptat propunerea de lansare a unui model de teren, o premieră în gama brandului din Martorell, cu toate că au prezentat în trecut un concept care urma această idee - Tribu. Muir a ţinut să precizeze că SUV-ul va fi unul compact, de talia actualelor Nissan Qashqai şi Volkswagen Tiguan.

Seat Leon pleacă de la 14.176 euro cu TVA inclus pe piaţa din România. Preţul este valabil pentru versiunea 1.2 TSI de 86 CP şi nivelul de echipare Reference. În comparaţie cu fratele său de platformă, Volkswagen Golf, echipat cu aceeaşi motorizare, Leon III este mai ieftin cu peste 1.000 de euro. De asemenea, noul Leon este mai ieftin decât generaţia precedentă cu 1.090 euro, pe când o versiune comparabilă a noii generaţii la nivel de putere cu cea a versiunii de bază a celui mai ieftin Leon II este cu 300 de euro mai ieftină.

Via Autocar

  • SS, luni, 25.03.2013 16:29

    O marca inutila. Eu le doresc falimentul. Si nu e dispret. E ceva mai mult in genul "daca un cal sufera, trebuie impuscat in cap" .

  • ala, luni, 25.03.2013 16:45

    Sa speram ca si cu PSA, Renault se va intampla acelasi lucru faliment= distrugere totala.

  • Andy, luni, 25.03.2013 17:07

    @ala Diferenta e ca PSA si Renault sunt printre primele firme din istoria auto in timp ce SEAT e o firma care a aparut in anii 50 si au produs o buna parte din istoria lor modele FIAT sub licenta. Seat s-a vrut un fel Alfa al grupului VAG insa nu au reusit. Joaca cam in aceeasi gama cu Skoda si un om normal o sa prefere o Skoda in locul unui Seat in majoritatea cazurilor. Ori Seat ori Skoda asta e intrebarea, tinand cont ca ambele sunt de volum entry-level. Sau pot transforma Seat in marca low-cost .

  • un oarecare, luni, 25.03.2013 17:19

    @SS o marca inutila?poti sa realizezi ce jigniri faci fara sa-ti dai seama?tu nu esti un inutil ca nu ai realizat nimik in viata ta?o marca cu istorie si cu zeci de ani de munca! Seat toledo mai frumos ca Skoda rapid Seat leon mai frumos ca golf 7

  • brck, luni, 25.03.2013 17:50

    Istoria se mai si face,problema e ca in ultima vreme nu s a mai facut,nu cred ca are legatura cu brandul in sine ca si continut istoric ci cu faptul ca grupul Vag a investit foarte putin in el.2 titluri in Wtcc nu e suficient,preferam sa vad un Seat Ibiza sau Leon in Wrc decat Vw polo.

  • bvean, luni, 25.03.2013 18:44

    @SS - sper sa ajungi acel cal impuscat in cap sau in fund - unde ai singurul neuron care zburda aiurea

  • bbb, luni, 25.03.2013 19:09

    mare pierdere nu este...ar face o multime de lume fericita daca ar disparea cu tot cu jegurile lor de carute

  • cristi, luni, 25.03.2013 19:51

    seat face masini f frumoase si f bune(mult mai bune ca skoda). de ce sa iti cumperi un golf daca ai aceeasi masina la un pret mai bun si arata mai bine, adica leon? si un om normal la cap cumpara seat in loc de skoda. versus-ul toledo-rapid nu are rost, toledo fiind mai ieftin si mai frumos ca rapidul. dar na, mentalitate de melteni

  • LUCCI, luni, 25.03.2013 22:15

    Sa scoata noul Leon la 12000 cu AC, 4 usi, servo, ABS/ESP, inchidere centralizata si 1.6 TDI si se va vinde ca painea calda.Simplu!

  • LauCalin, luni, 25.03.2013 22:33

    Şeful Seat: "Trebuie să dublăm vânzările ca să supravieţuim" E bine ca sunt constienti. Poate fi un inceput in a lua niste masuri in acest sens. Problema acestei marci nu este la partea tehnica sau la design, problema este ca lipseste in continuare acel spirit "Auto emocion", adica ii lipseste identitatea.

  • :)), luni, 25.03.2013 23:23

    Uh, dar ce-i aici? De unde atata agresivitate ? Cum se face ca jandarmul LauCalin priveste cu atata pasivitate si ingaduita asemenea trivialitati din partea fanilor VAG ?

  • @LauCalin, luni, 25.03.2013 23:37

    Unde ti-e "inalta moralitate" acum?

  • ws, luni, 25.03.2013 23:38

    ha,mie seat nu-mi spune nimic,doar ca acu vreo 3 ani cind am schimbat utilajul am intrat si pe la seat...mama ,mama ce preturi aveau fata de concurenta...e usor sa spui ca dublezi vinzarile ...sa vad si cum

  • LauCalin, marţi, 26.03.2013 00:33

    @@LauCalin, @:)) : ha?

  • Mafia, marţi, 26.03.2013 01:15

    Mda ....... Dar seful Seat ar trebui sa mai adauge ceva la acest titlu ,si anume . Daca vor sa dubleze vanzarile ca sa supravietuiasca ,nu se gandesc ca trebuie sa mai dubleze ceva ? .............ati ghicit ''fiabilitatea '' ,trebuie si ea dublata bineinteles . Ca sa fi '' numer uno '' la vanzari trebuie sa fi bun la toate capitolele si sa nu te lasi pe mana la altii . Fiindca la ce ar mai fi bun un Seat cand ,tot un VW este ,iar lumea va alege evident un VW decat un Seat cu motorizarile grupului. Ca sa fi bun iti trebuie experienta si sa lucrezi de unul singur creand motoare '' proprietare '' nu ale altora ,gen Grupul Toyota ,care mai detine inca cateva divizii exp :Lexus,Scion , ba chiar si 16 % din actiunile Subaru ,iar la hybrizi sunt '' asi '' .....Asa ca ? Sa urmeze exemplul.

  • Donatelo, marţi, 26.03.2013 08:02

    Seat = Kitsch

  • dan, marţi, 26.03.2013 09:05

    Daca vor sa dubleze vanzarile, ar trebui sa renunte la a mai readapta platforme cu japca, gen Exeo care e un vechi A4 reciclat sau noul Toledo care e de fapt un Rapid cu alte faruri si alt volan. Cu asemenea decizii nefericite, nu au cum sa se ridice. Iar calitatea a scazut enorm de mult, par acum mult mai low-cost decat Skoda, desi preturile sunt aberrant de mari de cele mai multe ori.

  • Calingura, marţi, 26.03.2013 11:21

    Eu nu am nimic cu Seat in mod special dar cine compara Seat cu Skoda si are impresia ca Seat oferta calitate mai buna cred ca nu si-a actualizat dioptriile. Dar chiar si daca eu as fi un gica-contra cu capsa pusa pe spanioli un lucru spus si mai sus de Dan este destul sa ma faca sa plasez marca jos de tot: Exeo este tehnic si vizual un A4 de acum 1-2 generatii la pret de Passat. Si ce e gresit cu asta? Pai iphone se poate vinde scump pentru ca pana de curand chiar era in varf. Chiar daca nu merita toti banii puteau sa faca marketing agresiv pentru ca aveau o baza. Pe cand Seat loveste tocmai in cei care ar fi vrut sa fie si economi si fitosi. Doar ca nu poti fi smecher cand faci sacrificii sa cumperi un Exeo despre care toti stiu ca este o cioara vopsita. Macar Octavia sau Passatul sunt ceea ce pretind si nu pretind mai mult decat sunt.

  • sorin, marţi, 26.03.2013 14:16

    o sa vanda, sa stea linistiti. au modele frumoase.

  • craciun, marţi, 26.03.2013 15:15

    Intamplator sau nu ma aflu in patria seatului si observ unele lucruri si anume ca:in europa se produce scump si foarte scump.un angajat seat nu poate fi comparat cu unul de la dacia.aici se munceste putin si lent si se castiga mult(se munceste 11 luni pe an si se iau 14 salarii)sa nu mai amintesc si alte drepturi.....eu pe viitor nu vad bine marca seat.

  • cris, sâmbătă, 08.06.2013 22:40

    putin si lent, dar cu cap si eficient, nu ca la noi. de acolo si banii teanc...