Şeful Hyundai America de Nord: "Am trecut de stadiul de maşină ieftină"

Publicat joi, 12.01.2012 10:30 de Sebastian Toma

John Krafcik, şeful diviziei americane a mărcii Hyundai, a declarat în cadrul unui interviu că marca pe care o conduce a trecut de stadiul de "maşină iefină" şi a devenit un jucător important al pieţei auto.

John Krafcik, CEO-ul diviziei americane a Hyundai, a declarat că marca sud-coreeană a devenit un jucător important al industriei auto. Schimbarea a fost prezentată plastic de directorul diviziei americane Hyundai printr-un joc de cuvinte: "dintr-o marcă value am devenit o marcă valoroasă". Noua identitate a mărcii Hyundai este simţită atât prin atributele noilor modele, cât şi prin preţul acestora. Pe piaţa din SUA, oficialul a declarat că majoritatea clienţilor erau dispuşi în 2011 să plătească 96% din preţul de listă al unui model, spre deosebire de 2009, când doar 86% au dorit să plătească preţul întreg. Valoarea tranzacţiilor a crescut cu 14% din 2009, dar reputaţia Hyundai pentru calitate/preţ a devenit mai puternică.

În apărarea mărcii, Krafcik a explicat că marca sud-coreeană nu a crescut peste noapte, Hyundai având nevoie de 25 de ani pentru a atinge o cotă de 5.1 procente pe piaţa americană. Vânzările Hyundai pe piaţa din SUA au crescut cu 20 procente în 2011 faţă de anul anterior, atingând 645.691 de unităţi. Elantra a remarcat o creştere a vânzărilor de 41 procente faţă de anul anterior, iar vânzările lui Sonata au crescut cu 15 procente. Per ansamblu, piaţa auto din SUA a crescut cu 10 procente în 2011 faţă de anul anterior, deci Hyundai a înregistrat o creştere remarcabilă.

Motivaţia din spatele reuşitelor Hyundai vine direct de la strategia de dezvoltare a modelelor, spune Krafcik. În trecut, modelele Hyundai erau dezvoltate pentru a atinge standardul industriei şi ajungeau pe piaţă cu un dezavantaj faţă de rivalii lor la momentul lansării. Între timp, Hyundai a decis să dezvolte produse care să depăşească normele industriei, moment în care situaţia s-a schimbat favorabil pentru constructorul din Coreea de Sud.

Via | AutomotiveNews (înreg.)

  • ScorpyonVAG, joi, 12.01.2012 11:35
    @

    Mi-am dat seama inaintea lui :)) V-am zis eu in urma cu mai mult de 1 an, ca Hyundai si Kia vor urca foarte sus.

  • t, joi, 12.01.2012 11:38

    no shit. de 2 ani de zile au anuntat miscarea asta de urcare in segment a produselor lor. totusi tre sa confirme cu noile produse ca merita pretul pretins.

  • ScorpyonVAG, joi, 12.01.2012 14:23
    @

    Sincer, i40-ul nu merita acel pret. Mult prea mare.

  • ccp, joi, 12.01.2012 15:25
    am cu ce!!!... oare?

    oho cu preturile ati trecut demult de stadiul masinii ieftine...aveti grija sa nu dati in bot

  • Razica, joi, 12.01.2012 16:46
    i40

    si mie mi se pare mare pretul lui i40. prea aproape de passat si de mondeo, iar in continuare mazda 6 d.p.d.v propriu arata cel mai bine, sunt curios kia optima cum arata in realitate, dar vad ca importatorul roman nu o aduce.

  • lorinczi.thomas, joi, 12.01.2012 17:18
    @Razica

    Acelasi importator roman, nu a adus in Romania si Kia Magentis facelift, predecesorul Kiei Optima.

  • suporter, vineri, 13.01.2012 09:38
    optima

    Dupa gusturile mele Optima arata mai bine decat Elantra.Nu stiu de ce nu o aduc si in Europa.Chiar in unele teste comparative americanii ii dau punctaj mai mare decat Elantrei.Chiar as fi curios cum se misca cu motorul 2.0 de 274 cp.

  • lorinczi.thomas, vineri, 13.01.2012 11:30
    @suporter

    1. Optima a fost adus si in Europa! Cel putin in Austria, www.kia.at. 2. Este normal ca Optima sa fie mai buna decat Elantra, pentru ca Medie > Compacta P.S daca nu stiati, elantra este sedanul lui I30 in Europa!

  • suporter, vineri, 13.01.2012 11:44
    upsss sorry

    era vb despre Sonata in comparatia cu Optima dar nu stiu ce ce mi-a vnt sa scriu Elantra, care este si la noi...