Renault a deschis o nouă fabrică în Algeria unde produce modelul Symbol, fratele lui Logan 2, cu piese din România
Grupul Renault a deschis prima sa uzină în Algeria, a doua cea mai mare piaţă auto din Africa. În cadrul noii uzine, unde lucrează angajaţi care au trecut prin stagii de pregătire şi la Mioveni, este produs modelul Renault Symbol, fratele cu alt design al lui Dacia Logan, asamblat cu piese din România.
Renault a inaugurat o fabrică în Algeria pentru a profita de creşterea rapidă a pieţei din Africa de Nord. Uzina cea nouă este responsabilă de producţia lui Renault Symbol, berlina care împarte platforma cu Dacia Logan 2 şi este fabricată în paralel şi în România, după cum este şi cazul pieselor pe care le folosesc algerienii. Noua facilitate de producţie a celor de la Renault este localizată în oraşul Oran şi este prima a constructorului francez în Algeria după ce ţara respectivă şi-a obţinut independenţa faţă de Franţa în 1962. Cei de la Renault au investit 50 de milioane de euro şi deţin 49% din fabrică.
Noul Renault Symbol este produs şi la Mioveni şi este vândut doar în Turcia şi Algeria
Fabrica Renault din Algeria are aproape 350 de salariaţi, toţi antrenaţi la diverse uzine ale alianţei Renault-Nissan, inclusiv uzina Dacia din Mioveni. În prezent, fabrica produce modelul Symbol sub marca Renault din kituri SKD (parţial complete, unele componente fiind fabricate local) provenite din uzina de la Mioveni şi vândute doar în Algeria. Treptat, Renault va muta din producţia lui Renault Symbol de la Mioveni la cea din Oran, exclusiv pentru piaţa din acea ţară. În tot acest timp, Dacia va furniza în continuare modelul Logan pe piaţa din Algeria, explică reprezentanţii Direcţiei de Comunicare Renault România. În plus, fabrica Dacia din Mioveni va produce în continuare modelul Renault Symbol pentru piaţa din Turcia.
Modelul Symbol reprezintă versiunea Renault a celei de-a doua generaţii Dacia Logan şi va fi prima maşină oferită vreodată în Algeria echipată cu sistem de navigaţie cu GPS. Cei de la Renault sunt lideri de piaţă în Algeria, unde au o cotă de 25.5 procente. Piaţa respectivă este a zecea în clasamentul global al vânzărilor mărcii Renault, care îşi realizează aproape jumătate din vânzările anuale pe pieţe din afara Bătrânului Continent. Acest lucru le-a permis francezilor să se distanţeze de rivalii de la PSA Peugeot-Citroen, care au avut o strategie mai concentrată pe Europa şi au fost mai vulnerabili în faţa crizei economice globale şi a efectelor acesteia pe piaţa europeană.
Renault Symbol se înnoieşte: schimbări estetice adânci şi liste bogate de dotări
Renault are deja două fabrici în Maroc şi mizează pe noua facilitate din Algeria pentru a profita de pieţele în creştere din Africa de Nord, cu toate că se va concentra pe producţia destinată pieţei interne în prima fază de funcţionare. Vânzările de automobile noi pe pieţele importante din Nordul Africii au totalizat 759.000 de unităţi în 2012, potrivit datelor IHS Automotive, dar sunt aşteptată să atingă 880.000 de unităţi în 2015. Francezii spun că piaţa din Algeria poate să ajungă să depăşească 500.000 de unităţi pe an, după ce a realizat 425.000 de unităţi în 2013. În primele nouă luni ale anului curent, au fost vândute 265.000 de maşini noi în Algeria, maniferstând o scădere faţă de anul trecut, dar francezii sunt tot încrezători în viitorul pieţei auto algeriene.
Renault va produce Dacia Sandero şi Sandero Stepway în Maroc
Algeria este o ţară în care 70% sau chiar mai multe dintre maşinile aflate în circulaţie sunt mai vechi de 10 ani, iar rata de deţinere a autovehiculelor este de 100 de maşini la 1.000 de locuitori, de cinci ori mai mică decât în Europa de Vest. Piaţa din Algeria este a doua ca mărime din Africa şi are un potenţial ridicat de creştere în viitor, oficialii Renault anunţând că vârsta medie a vehiculelor din ţara respectivă fiind de 16 ani. Iniţiativa deschiderii unei fabrici Renault în Algeria a fost anunţată în 2012.
Via AutomotiveNews(înreg.) | Renault
sa fiu sincer, dacia face masini din ce in ce mai bune si din ce in ce mai placute ochiului, si interior si exterior. acum cateva zile m-am urcat intr-un logan in taxi ... am ramas impresionat de calitatea perceputa la interior. pe de alta parte nu m-am mai urcat intr-un logan de vreo 2-3 ani, dar o tineam minte muuult mai plastica pe interior, iar acuma nu mi s-a mai parut asa ... am ramas foarte placut impresionat!