Primele imagini și detalii tehnice pentru Mini Cooper SE: primul Mini electric are motor de 184 de cai putere și autonomie de 235 de kilometri
Mini a publicat primele imagini și informații tehnice cu Cooper SE. Primul model electric al mărcii britanice oferă un motor de 184 de cai putere și o baterie cu autonomie de 235 de kilometri.
La capătul unei ample campanii de teasing în această vară, Mini a prezentat marți primele imagini și informații tehnice pentru Cooper SE. Primul model electric al constructorului britanic oferă performanțe asemănătoare cu cele ale unui Cooper S, iar aceasta este și explicația pentru numele ales de Mini.
De altfel, dimensiunile, designul și interiorul sunt împrumutate în mare parte de la Cooper SE, însă britanicii au aplicat o serie de elemente distinctive.
De exemplu, noul Mini Cooper SE include un logo Mini Electric în relief, iar versiuni galbene ale acestui indicator apar pe inserțiile laterale ale semnalizatoarelor, pe hayon și pe grila radiatorului.
Conturul hexagonal tradițional din zona centrală a părții frontale este în continuare prezent, dar este închis pentru că modelul nu necesită răcire.
În standard, Mini Cooper SE este echipat cu faruri LED și jante de 16 inch, iar opțional clienții pot alege și jante de 17 inch din aliaj ușor cu design asimetric în versiunea Mini Electric Corona Spoke. Difuzorul spate are de asemenea un design distinctiv pentru a reduce rezistența aerodinamică.
La interior, Cooper SE are aceleași dotări ca și Cooper S, cu un panou de instrumente digital cu ecran color de 5.5 inch care afișează modul de rulare și informații cu privire la nivelul de încărcare a bateriei. În plus, în timpul încărcării, pe ecran este afișată și gradul de încărcare al acumulatorului, iar apariția culorii roșii semnfică o eroare în procedura de încărcare.
De asemenea, echiparea standard include și un ecran cu diagonală de 6.5 inch poziționat central ccu sistem de navigație și compatibilitate cu sistemul Apple CarPlay. În schimb, la fel ca și în cazul celorlalte modele, Mini Cooper SE nu este compatibil cu sistemul Android Auto. Echiparea standard a noului MINI Cooper SE include sistem de aer condiţionat cu două zone, cu ventilare separată şi control al temperaturii pentru conducător şi pasagerul din faţă.
Motor electric de 184 CP
Mini Cooper SE este echipat cu un motor electric poziționat central care oferă 135 kW, echivalentul a 184 de cai putere, în timp ce cuplul este de 270 Nm. Transferul puterii către roţile faţă se face prin intermediul transmisiei cu configuraţie într-o singură treaptă şi diferenţial integrat. Astfel, accelerația de la 0 la 60 km/h are loc în 3.9 secunde, iar cea de la 0 la 100 km/h are loc în 7.3 secunde, în timp ce viteza maximă este de 150 km/h.
Conform legislației europene care a intrat în vigoare din 1 iulie, Cooper SE este echipat standard cu un sistem de avertizare acustică pentru pietoni.
Modelul beneficiază de un sistem de control dinamic al stabilității împreună cu un sistem de control al patinării pentru a permite livrarea spontană a puterii oferită de motorul electric. Șoferul are la dispoziție patru moduri de condus: modul Sport diferă de modul Mid printr-o direcție mai puțin asistată și o reacție spontană a sistemului de propulsie. În plus, setările specifice modului Mid sunt active și în modurile Green și Green+, în cadrul cărora sistemul de propulsie este setat pentru eficiența maximă cu scopul de a crește autonomia.
La fel ca BMW i3, Mini Cooper SE permite folosirea unei singure pedale pentru accelerație și frână, însă acesta este primul model electric al Grupului BMW la care șoferul are posibilitatea de a selecta gradul de recuperare a energiei în momentele de frânare.
Standard, gradul de recuperare este setat pentru un nivel ridicat, însă dacă șoferul are un stil de condus mai dinamic poate opta pentru a recuperare mai redusă a energiei.
Autonomie de 235 de kilometri
Mini Cooper SE este echipat cu o baterie Li-Ion cu o capacitate brută de 32.6 kWh, în timp ce capacitatea netă este de 28.9 kWh, iar autonomia oficială ajunge la 235-270 de kilometri. Autonomia a fost calculată conform standardului WLTP, însă Mini menționează o valoare a autonomiei corelată cu vechiul sistem NEDC pentru a oferi o comparație cu modele electrice deja existente pe piață.
Mini Cooper SE poate fi încărcat de la stații de încărcare rapidă DC (curent continuu) și poate "trage" până la 50 kW, caz în care o încărcare până la 80% necesită doar 35 de minute. Alternativ, modelul poate fi încărcat la stații AC (curent alternativ) cu ajutorul unui charger cu putere maximă de 11 kW, caz în care încărcarea până la 80% durează două ore și jumătate. Nu în ultimul rând, bateria poate fi încărcată și la o priză normală sau wallbox. De altfel, cablul de încărcare are conectori specifici atât pentru Type 2, car și pentru CCS Combo.
Mini menționează că producția noului Cooper SE va începe la sfârșitul anului 2019, în timp ce livrările vor demara în primăvara anului viitor. Comenzile pentru primul Mini electric pot fi însă plasate începând de astăzi. Pe piața din Germania, Mini Cooper SE are un preț de pornire de 32.500 de euro, care include TVA-ul de 19%, similar cu cel din România.
Via Mini
Pozitiv: mă așteptam să fie ceva mai ieftin ca BMW-ul i3s (42,2 kWh Brutus :-)), dar nu cu aproape 10.000 €. Clar că fibra de carbon e totuși lipsă la apel, de unde și cele patru zecimi în plus ca să prindă suta. Targetul lui de clienți *lifestyle* rămâne însă același -- unul mai puțin hi-tech-hipsteresc decît al i3-ului. D-aia se va vinde probabil binișor spre bine la prețul ăsta mai apropiat de al Peugeot-ului e-208 decât d-al e-Corsei, în ciuda concurenței cu natalitate-n creștere continuă :-)