Preţuri Seat Leon în România: start de la 14.176 euro
Seat a anunţat preţurile noii generaţii Leon în România. Versiunea de bază pleacă de la 14.176 euro cu TVA inclus. În raport cu generaţia precedentă, avem o scădere de 1.000 euro. În plus, Leon este acum mai ieftin decât Volkswagen Golf.
Seat Leon pleacă de la 14.176 euro cu TVA inclus pe piaţa din România. Preţul este valabil pentru versiunea 1.2 TSI de 86 CP şi nivelul de echipare Reference. În comparaţie cu fratele său de platformă, Volkswagen Golf, echipat cu aceeaşi motorizare, Leon III este mai ieftin cu peste 1.000 de euro. De asemenea, noul Leon este mai ieftin decât generaţia precedentă cu 1.090 euro, pe când o versiune comparabilă a noii generaţii la nivel de putere cu cea a versiunii de bază a celui mai ieftin Leon II este cu 300 de euro mai ieftină. În orice caz, noul Leon este mai accesibil în raport cu predecesorul său.
PLATFORMĂ NOUĂ, TEHNOLOGII NOI
Noua generaţie a lui Leon împarte platforma modulară MQB a concernului Volkswagen cu noile Audi A3, Volkswagen Golf şi Skoda Octavia. Aceasta îi oferă mai mult spaţiu şi o masă redusă, alături de costuri reduse prin reducerea numărului de repere care trebuie dezvoltate odată cu un nou model. Leon este primul model din segmentul compact care are blocuri optice full-led. În vreme ce majoritatea versiunilor vor fi echipate cu o punte spate semi-rigidă, pe motorizările superioare vom regăsi o suspensie spate tip multi-link.
Lista echipamentelor include un nou ecran tactil de 5 inch, un sistem multimedia revizuit cu funcţie Easy Connect, bluetooth şi USB. Pentru versiunile superioare, Seat va instala un ecran LCD tactil de 5.8 inch, cu sistem Media Plus, conectivitate pentru iPod, grafică 3D pentru navigaţie, control vocal şi radioul DAB Digital.
Noul LEON versus generaţia precedentă
Am comparat versiunea precedentă a lui Seat Leon 1.2 TSI 105 CP cu noua generaţie pentru a observa diferenţele dintre acestea. Trecând peste design şi îmbunătăţirile tehnologice, noul Leon este cu 90 kilograme mai uşor decât generaţia precedentă – valoare valabilă la nivel de gamă. Un Seat Leon 1.2 TSI aparţinând celei de-a doua generaţii are o masă de 1.275 kilograme şi prezintă un rezervor de 55 litri. Noul Leon 1.2 TSI are o masă de 1.188 kilograme şi are un rezervor de carburant mai mic, de 50 litri. Însă, portbagajul a crescut de la 341 litri la 381 litri, odată cu ampatamentul, de la 2.578 la 2.636.
Noul Leon este mai scurt, dar cu un ampatament mai mare, mai lat şi mai înalt, dar mai uşor şi mai spaţios. Rezervorul de carburant are o capacitate redusă cu cinci litri, dar consumul mediu a scăzut, deci autonomia ar trebui să fie îmbunătăţită. Motorizarea 1.2 TSI a vechiului Leon dezvolta 105 CP la 5.000 rpm şi 175 Nm la 1.550 rpm. Aceasta îi asigura un sprint 0-100 km/h în 10.9 secunde şi o viteză maximă de 187 km/h. În cazul noului Leon, specificaţiile propulsorului au rămas identice, dar timpul 0-100 km/h a scăzut cu 0.8 secunde, iar viteza maximă a crescut cu 4 km/h. Consumul mediu a scăzut la 5.2 litri la sută, cu 0.5 litri la sută mai puţin faţă de predecesorul său.
SEAT LEON vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Seat Leon 1.2 TSI Reference |
86 | 5.2 | 11.9 | 14.176 |
Toyota Auris 1.33L Dual VVT-i Terra |
99 | 5.5 | 12.6 | 15.971 |
Volkswagen Golf 1.2 TSI 85 CP Trendline BMT |
85 | 4.9 | 11.9 | 15.436 |
Kia Cee'd 1.4 CVVT Best |
100 | 6.0 | 12.8 | 14.856 |
Renault Megane 1.6 16v Authentique |
110 | 6.8 | 11.5 | 14.200 |
Ford Focus 1.0 EcoBoost 100 CP Trend |
100 | 4.8 | 12.5 | 17.100 |
Hyundai i30 1.4 MPi 100 CP Clasic |
100 | 6.0 | 12.8 | 16.173 |
Opel Astra 1.4 100 CP Essentia |
100 | 5.5 | 13.9 | 15.850 |
Citroen C4 1.4 VTi 95 CP Attraction |
95 | 6.1 | 11.9 | 15.455 |
Peugeot 308 1.4 VTi 98 CP Access |
95 | 6.5 | 12.7 | 16.956 |
Mazda3 1.6 CE |
105 | 6.4 | 12.2 | 16.630 |
Honda Civic 1.4 Comfort |
100 | 5.4 | 13.4 | 17.968 |
Mitsubishi Lancer Sportback - 1.6 117 CP Invite |
117 | 5.9 | 11.1 | 16.902 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Via Seat
nu merita