Preţuri Mazda CX-3 în România: cel mai mic SUV al japonezilor pleacă de la 15.300 de euro

Publicat miercuri, 06.05.2015 14:17 de Bogdan Mirică

Mazda debutează oficial în segmentul SUV-urilor mici din România cu lansarea noului CX-3. Cel mai mic SUV din gama Mazda pleacă de la 15.290 de euro.

Segmentul SUV-urilor mici devine din ce în ce mai aglomerat şi pe piaţa din România. Mazda şi-a anunţat oficial prezenţa odată cu disponibilitatea noului CX-3 în showroom-uri. Modelul a fost lansat oficial în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles, în toamna anului trecut, iar acum este disponibil pentru precomandă şi la noi în ţară.

Mazda CX-3: detalii şi imagini oficiale

Preţurile celui mai mic SUV Mazda pornesc de la 15.290 de euro cu TVA inclus. Pentru această sumă clienţii au acces la motorizarea pe benzină de 2.0 litri şi 120 de cai putere, asistată de o transmisie manuală cu şase trepte şi tracţiune doar pe puntea faţă. Noul Mazda CX-3 se va adresa publicului din România în compania a cinci niveluri de echipare: Emotion, Challenge Attraction, Revolution şi Revolution Top.

Nivelul standard, Emotion, va fi unul destul de generos şi va include sistem Start-Stop, aer condiţionat, computer de bord, conexiune USB, comenzi audio pe volan, oglinzi şi geamuri electrice, buton de pornire pentru motor, sistem de asistenţă la plecarea din rampă, monitorizarea presiunii în pneuri şi controlul stabilităţii dinamice (DSC).

MOTOR PUTERE
CUPLU

Preţuri noul Mazda CX-3

Manuală 6 trepte
4X2 
Automată 6 trepte
4X2 
Manuală 6 trepte
4X4
Automată 6 trepte
4X4 
ECHIPARE Emotion
2.0 SkyActiv-G 120 CP
204 Nm
15.290
ECHIPARE Challenge
2.0 SkyActiv-G
120 CP
204 Nm
17.990
1.5 SkyActiv-D 105 CP
270 Nm 
19.790
ECHIPARE Attraction
2.0 SkyActiv-G
120 CP
204 Nm
19.790 21.590
1.5 SkyActiv-D 105 CP
270 Nm
21.590
ECHIPARE Revolution
2.0 SkyActiv-G 120 CP
204 Nm
20.590 22.390 20.400
2.0 SkyActiv-G 150 CP
204 Nm 
22.990 24.790
1.5 SkyActiv-D 105 CP
270 Nm
22.390 24.190 25.990
Echipare Revolution Top
2.0 SkyActiv-G 150 CP
204 Nm 
24.990 26.790
1.5 SkyActiv-D 105 CP
270Nm 
26.190 27.990


Dacă viitorii clienţi îşi vor dori ceva mai multe dotări, următorul nivel de echipare va fi ceva mai piperat, cu 2700 de euro mai mult, în aceeaşi versiune pe benzină. Diferenţa devine şi mai mare dacă vorbim despre nivelul intermediar Attraction, care ajunge la 19.790 de euro.

Pentru cei care îşi vor dori un diesel, Mazda CX-3 porneşte de la 19.790 de euro cu TVA, preţ valabil pentru versiunea de 105 cai putere, cu tracţiune faţă şi cutie manuală cu şase rapoarte. Din fericire, acesta este oferit cu al doilea nivel de echipare, Challenge.

Noul Mazda CX-3 va avea de înfruntat o concurenţă puternică, dintre care amintim doar proaspăt lansatul Suzuki Vitara, pionierul segmentului Nissan Juke, best-seller-ul segmentului Renault Captur, dar şi Peugeot 2008, Opel Mokka sau Jeep Renegade. Crossover-ul japonezilor va sosi în showroom-urile din România începând cu luna iunie.

Mazda CX3 vs. CONCURENŢA DIRECTĂ

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Mazda CX-3
2.0 SkyActiv-G 4X2 Emotion 
120 5.9 9 15.290
Suzuki Vitara
1.6i 4x2 Cool
120 5.3 11.5 14.100
Nissan Juke
1.2 DIG-T 4x2 Accenta
115 5.6 10.8 17.490
Peugeot 2008
1.6 VTi Active 4x2
120 5.9 9.5 16.052
Opel Mokka
1.6i start-stop Selection 2WD 
120 6.5 12.3 16.940
Jeep Renegade
1.6 E.torQ 110 CP 4x2 
110 6 11.8 22.200
Mini Countryman
1.6 Cooper 4x2 
122 5.9 10.4 24.118
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

Via Mazda

  • Andy, miercuri, 06.05.2015 14:40

    Ca design exterior bate toata concurenta. La interior desi merge pe cartea materialelor mai bune in comparatie cu suratele de volum (Renegade si Countryman sunt premium deci apar in tabel doar de amorul artei) are mici neajunsuri precum monitorul care seamana cu o tableta veche si care iese aiurea din bord (stiu..si Mercedes sau Audi practica asa ceva insa in RO atrage hotii - asta o stiu pe pielea mea din pacate si nu dintr-o zona marginasa a capitalei...deci atentie la geamuri sparte...) si frana de mana care e inca una clasica (desi multi producatori de volum au inlocuit-o de acum o generatie cu un buton). Per totat e o oferta interesanta insa cred ca HR-V-ul (care va avea materiale mai bune iar in varianta de top va avea la fel piele cusuta pe bord) va fi superior (probabil ca va sari insa de 30.000 in varianta de top - Honda e mai scumpa ca marca). Pentru cine doreste si iesiri in afara asfaltului Renegade e cu doua clase peste restul si are avantajul unui brand premium. Marele neajuns e pretul: 35.000 de euro in varianta de top...

  • =)), miercuri, 06.05.2015 14:46

    Are interior de Mazda 2

  • Obbie, miercuri, 06.05.2015 14:56

    @Andy: Poate confunzi Renegade-ul cu alta masina (GLA sau ceva de genu), fiindca nu-i deloc premium. Si-a luat o vecina si e execrabil la interior, atat ca materiale, dar si ca design, un fel de Captur. Chiar s-a suparat femeia cand am intrebat-o daca l-a castigat la vreun concurs/promotie, ca eu nu as fi dat banii pe asemenea uratenie. Countryman, da, e altceva, dar si pretul pt ceva cu dotari/motorizari medii se duce sus de tot. Cred ca cel mai puternic concurent al CX-3-lui e momentan Juke, o masina cu mult appeal si care beneficieaza mereu de preturi bune (datorita discounturilor oferite de Nissan Romania). p.s.: argumentul cu "monitorul care atrage hotii" e chiar pueril. Cel putin in Bucuresti, 1 din 10 masini au asa ceva (fie ca-s bmw, audi, mercedes, mazda, renault, samd) si, indiferent de cartier, nu se incumeta nimeni sa le sparga geamurile (s-au mai "cultivat" si hotii incat sa-si dea seama ca nu au unde vinde asa ceva).

  • Andy, miercuri, 06.05.2015 15:25

    Nu te baza pe cat de cultivati sau nu sunt hotii din Bucuresti sau Romania. Pentru destui impresia e ca cineva si-a uitat GPS-ul inauntru drept pentru care te trezesti cu geamul spart si cu bordul julit...Fiecare risca pe pielea lui. Eu unul sunt patit in trecut...

  • tavone85, miercuri, 06.05.2015 15:38

    cred ca este o greseala la pretul de 20400 euro 4x4 automata echip Revolution. Este mai ieftina decat cea 4x2 manuala in aceeasi echipare.

  • Andy, miercuri, 06.05.2015 15:39

    Jeep e un brand premium oricat de mult ai nega. Nu compara cu GLA care e din clasa compacta. In clasa mica si producatorii premium folosesc materiale mai ieftine si tari in comparatie cu cele de la clasa compacta in sus. Asta e una. A doua e ca in general americanii/japonezii/coreeni folosesc materiale de o calitate sub producatorii comparativi din Europa (de exemplu daca compari volum-volum sau premium-premium). Asta nu inseamna ca diferentele sunt astronomice iar ca plus au preturi un pic mai bune. Iar sa compari Captur-ul care e o masina de oras din toate punctele de vedere inclusiv a faptului ca ofera doar 4x2 cu Renegade e trasa de par. Captur-ul se opreste undeva la 20.000 de euro in timp ce Renegade sare de 35.000 asta in conditiile in care e made in Italy pentru Europa si nu are taxe vamale ca cele americane get beget. 15.000 de euro inseamna inca o masina aproape pentru ca nu e vorba de 10-20% diferenta (ca intre unele modele Jeep si Mercedes, Audi, BMW etc) ci de 75%! Insa noi avem o tendinta de a compara mere cu pere ce-mi aminteste de o alta discutie cu un user care compara Duster-ul full cu Qashqai-ul full (diferentele de pret erau chiar mai dramatice in cazul ala de peste 100% la momentul respectiv...). Toate sunt masini insa conteaza ce-ti ofera. Dai considerabil mai mult (>40%) ai mai mult. Ai diferente de maxim 10-20%...atunci e o problema si fiecare potential cumparator trebuie sa testeze bine viitoarele optiuni.

  • Kap, miercuri, 06.05.2015 15:43

    Captur (16.400 EUR Expression TCe 120) de ce nu e-n listă?

  • Scorpionul.negru, miercuri, 06.05.2015 16:50

    Superba masina. Singurul lucru care nu imi place la el sunt ceasurile de bord. As fi preferat ceva clasic cu ceasuri nu monitoare.

  • hazard, miercuri, 06.05.2015 21:33

    Dacia Duster 1.2 tce 4x2 125cp 205Nm ????

  • mda, joi, 07.05.2015 07:22

    Nu-mi place terminatia la partea din spate; stalpul C innegrit si al 3-lea geam lateral o cocoseaza aiurea. Daca tot vroiau sa faca un "plafon plutitor" trebuiau sa innegreasca si stalpul A (frontal). In rest, masina e ok. Stilul Mazda ma atrage in continuare, dar Mazda 6 ramane cea mai frumoasa masina de la ei.

  • Intrebare, joi, 07.05.2015 08:00

    Tunelul de transmisie e foarte inalt. Pasagerul din mijloc pe bancheta spate cum isi tine picioarele? In barbie?

  • Matrioska, joi, 07.05.2015 09:35

    Mda, se metine trendul din ultimii ani: iei o masina din clasa mica, o inalti si cocosezi si ii pui un pret dublu. E o vorba: mama p...lor e mereu gravida. Se aplicade minune si in acest caz.

  • Ivanoff, joi, 07.05.2015 12:11

    Un model foarte interesant, care cred eu va fii foarte atractiv in acest segment. E un pret mare 25k euro pt un astfel de SUV de clasa mica ( avand in vedere ca foloseste o platforma de subcompacta ), eu la banii astia m-as reorienta catre Mazda 6 cu dotari medii . Dar avand in vedere ca CX-3 la acest moment mentine cel mai ridicat nivel de calitate din segment, pai atunci raportul pret/calitate este unul corect. Spre Exemplu Renegade in varianta de varf ajunge la 30 -35 k euro , iar materialele sunt foarte slabe. MINI Countryman la fel, sare de 35 , iar calitatea materialelor este sub CX-3 din punctul asta de vedere. Motorizarile mi se par foarte potente pentru gabaritul ei. De exemplu 2.0 150 CP , e mai mult decat suficient pt masa masinii. Iar aici va scoate un raport greutate/putere asemanator cu un Passat 1.8 TSI 180 CP. La acceleratie Mazda CX-3 va rupe concurenta, asa cum Mazda 2 rupe motoare turbo de aceeasi putere si cu cilindree mai mica.

  • Gabi, joi, 07.05.2015 13:15

    Probleme de lansare Mazda CX-3 : 1 - preturi mari in Romania comparativ cu alte tari din estul europei, de exemplu Cehia, Slovacia, Slovenia. In Cehia preturile pleaca de la 13800 (mai putin cu 1500 fata de RO) pana la 25260 (mai putin cu 2730 fata de RO); 2 - nu gasim versiuni inferioare de echipare 4X4 (Challenge sau Attraction, macar). Prima versiune de echipare 4X4 (Revolution) costa 23000. De exemplu, noul Suzuki Vitara are versiuni 4X4 incepand de la 15800 euro. Personal, nu cred ca CX-3 se va vinde bine in RO (de altfel toate modelele Mazda), din motivele de mai sus, iar dealerii din RO nu prea au invatat sa faca discounturi, in special la lansarea unui model. Pacat de masini deoarece sunt superbe !

  • kim_vl, vineri, 08.05.2015 01:46

    Superba masina, dar la pretul asta tot la noul Vitara imi sta gandul.

  • kim_vl, vineri, 08.05.2015 02:04

    Garda la sol de 160 m ???

  • kim_vl, vineri, 08.05.2015 02:04

    rectificare Garda la sol de 160 mm ???

  • Luci, vineri, 08.05.2015 13:35

    Prefer: Mitsubishi ASX Invite 1,8 diesel M/T 4X4 150 CP -21700 E, in loc de: Mazda CX-3 Revolution 2,0 benzina M/T 4X4 150 CP-23000 E.

  • kim_vl, duminică, 10.05.2015 18:41

    @Luci Si totusi ASX e in segmentul superior.