Prețuri Ford Fiesta Active în România: start de la 15.650 de euro pentru rivalul lui Dacia Sandero Stepway

Publicat miercuri, 16.05.2018 11:15 de Daniel Popescu

Ford Fiesta Active, versiunea cu garda la sol mai mare a noii generații Fiesta, este disponibilă pe piața din România pentru prețuri care încep de la 15.650 de euro pentru varianta cu motor pe benzină de 85 de cai putere.

La aproape un an de la lansarea pe piața din România a noii generații Ford Fiesta, constructorul american a anunțat prețurile și pentru versiunea Active.

Aceasta se remarcă în special printr-o gardă la sol de 152 de mm, cu 18 mm mai mare comparativ cu versiunea clasică, dar și prin diverse elemente suplimentare de protecție specifice mai degrabă SUV-urilor.

În România, Fiesta Active poate fi comandată împreună cu motorul pe benzină EcoBoost de 1.0 litri disponibil în versiuni de 85 CP, 100 CP, 125 CP și 140 CP, cu mențiunea că cel de 100 CP este singurul care poate fi cumpărat împreună cu o cutie de viteze automată cu 6 trepte. Între timp, fanii diesel au la dispoziție unitatea TDCi de 1.5 litri disponibilă în versiuni de 85 CP și 120 CP.

Dacă varianta tradițională a lui Fiesta este disponibilă cu nivelurile de echipare Trend și Titanium, Fiesta Active are iese în evidență și prin faptul că are nivelurile de echipare Active 1 și Active 2.

Printre dotările standard existente pe Active 1 se numără aer condiționat manual, moduri de condus selective, sistem de detectare pentru pietoni, sistem de avertizare pentru depășirea benzii, asistență pentru frânarea de urgență, geamuri față electrice, suspensie pentru drum accidentat, jante din aliaj de 17 inch cu design specific sau sistem multimedia touch Sync 3 cu diagonală de 6.5 inch cu 2 porturi USB și 6 difuzoare.

Indiferent de motorizarea aleasă, nivelul de echipare Active 2 costă cu 1.000 de euro mai mult decât Active 1 și include, pe lângă dotările disponibile pe Active 1, elemente precum limitator de viteză adaptiv, faruri și stopuri LED, ștergătoare cu senzori de ploaie, jante din aliaj de 17 inch Absolute Black cu design specific, lumini ambientale de interior sau culoare exterioară Frozen White.

MOTORIZĂRI
(Date tehnice complete AICI)
NIVEL DE ECHIPARE
(euro, TVA inclus)
Motor Putere
(CP)
Transmisie Active 1 Active 2
1.0 EcoBoost Benzină
85 CP
Man6 15.650 16.650
1.0 EcoBoost Benzină
100 CP
Man6
Aut6
16.300
17.550
17.300
18.550
1.0 EcoBoost Benzină
125 CP
Man6 16.800 17.800
1.0 EcoBoost Benzină
140 CP
Man6 + SS 17.300 18.300
1.5 TDCi Diesel
85 CP
Man6
Man6 + SS
17.050
17.300
18.050
18.300
1.5 TDCi Diesel
120 CP
Man6 18.300 19.300

Pe piața din România există în prezent puține modele subcompacte care beneficiază de versiuni cu gardă la sol mai mare. Cel mai important rival este Dacia Sandero Stepway, care se bucură de succes pe piețele mature din Vestul Europei, acolo unde acoperă circa 75% dintre numărul total de comenzi pentru Sandero. De asemenea, un alt rival pe piața locală este și Hyundai i20 Active, care este disponibil în România doar cu motor pe benzină. 

NOUL FORD FIESTA ACTIVE vs. principalii concurenți

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
FORD Fiesta Active
1.0 EcoBoost Active 1
85 4.2 12.6 16.300
DACIA Sandero Stepway
0.9 TCe Prestige
90 5.1 11.1 11.200
Hyundai i20 Active
1.0 T-GDI
100 4.8 10.9 16.864
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 
  • Tibi, miercuri, 16.05.2018 12:16

    Rival pentru Sandero Stepway? Poate pentru i20 Active sau Cross Polo. Pentru Sandero Stepway ar fi un eventual Ka+ Active.

  • Kirotractor, miercuri, 16.05.2018 13:41

    @Tibi: Adevărat grăiești - chiar dacă și Ka+ Active va fi mai scump ca Sandero Stepway, la echipare comparabilă. Cu riscul să mă repet, dar și să fiu asimilat unui anti-fanboy Ford (deși nu-s - poate doar anti-oribilul Ecosport :-)) cei 15,8 cm gardă la sol reprezintă probabil cea mai mică valoare din segmentul hatch-urilor cocoțate (Stepway are 20,7 cm), dar pe unele pseudo-șosele sînt oricum preferabili celor 13,4 cm ai versiunii normale. Plus că ținuta de drum rămîne comparabilă, adică una remarcabilă (inclusiv după testele deja efectuate cu Fiesta Active) - spre deosebire de cea aproape catastrofică a Stepway-ului (v. site-ul spaniol km77 cu celebrele teste ale elanului = Maniobra de esquiva.) Nici nu arată rău așa *crossoverizată*, dar acum pe bune: cîți români credeți c-o vor prefera unui Duster 4x4?! Sau chiar unei Vitara Allgrip? (că ambele costă cam la fel.)

  • Kirotractor, miercuri, 16.05.2018 13:57

    Erată: Are 15,2 cm gardă la sol (btw, Sandero *normal* = 16,3 cm, iar i20 Active - 17cm.) Alt detaliu deloc neglijabil: ambele sînt mai ușoare ca Fiesta Active.

  • Liviu, miercuri, 16.05.2018 14:32

    @ Kirotractor Ce bine zici de Ecosport. Nu am mai vazut un design atat de hidos si invechit de la inceputul anilor 2000.

  • ingerulol, miercuri, 16.05.2018 22:44

    Arata ca un bursuc pe steroizi ! Chiar nu-mi place . Asta ca sa nu zici ca la 15000 cumperi Suzuki Vitara in echipare decenta 1.6 sau 1.4 T mai de baza (asta pentru cine nu e fan Dacia - Dusterul nou la 15000 are si DCT) . Ford o cam forteaza cu preturile alea umflate special ca sa-i faca loc in grila lui KA+ care e cam supraapreciat la cei 9999Eur fara aer conditionat in 2018. Doar zic .