Porsche va schimba motoarele tuturor exemplarelor 911 GT3 rechemate

Publicat marţi, 18.03.2014 17:19 de Sebastian Toma

Porsche a anunţat că a decis să schimbe motoarele celor 785 de unităţi 911 GT3 implicate în rechemarea în service anunţată luna trecută.

Porsche 911 GT3, una dintre cele mai performante versiuni ale modelului german, va trece printr-o campanie de rechemare în service, aplicată generaţiei 991. Această campanie vizează înlocuirea motoarelor pentru cele 785 unităţi construite până acum. Germanii vor să evite orice risc potenţial, după ce au analizat rămăşiţele a două unităţi 911 GT3 care au luat foc în luna februarie. Ca măsură de protecţie, Porsche a oprit livrările de 911 GT3 luna trecută şi a rugat proprietarii modelelor care ar putea să fie afectate să nu le mai conducă până când nu vor avea o soluţie pentru reparaţia problemei.

Porsche 911 GT3: primele imagini oficiale cu versiunea radicală de şosea a modelului german

Acesta este interiorul celui mai extrem 911 standard care are şi drept de circulaţie pe drumurile publice.

Cei de la Porsche au descoperit cauza problemei, sub forma unei biele care era prinsă necorespunzător. Aceasta putea să crape blocul motor, provocând o scurgere de ulei, ceea ce ar fi dus la un incendiu în momentul în care lichidul atingea evacuarea încinsă. Nick Twork, reprezentantul Porsche care a făcut acest anunţ, nu a specificat cât timp va fi necesar pentru producţia respectivelor propulsoare, dar a anunţat că schimbul motorului se va face într-o zi lucrătoare, deci proprietarii nu vor avea de aşteptat foarte mult din momentul în care sunt invitaţi la service.

Porsche opreşte temporar livrările pentru modelul 911 GT3

Motorizarea cu şase cilindri a lui Porsche 911 GT3 are o cilindree de 3.8 litri şi livrează 475 CP şi 438 Nm. În standard, modelul este echipat cu o transmisie PDK cu şapte trepte şi două ambreiaje, capabilă să decupleze motorul de la transmisie atunci când sunt apăsate ambele padele de pe volan, funcţie unică pentru cutia PDK a acestui model. În plus, este primul model Porsche oferit cu direcţie activă pentru roţile din spate. Pe piaţa din Germania, modelul costă 137.000 de euro cu TVA inclus.

Via Autoguide.com

  • mihnea, marţi, 18.03.2014 17:35

    Porsche, welcome to VAG!

  • @ mihnea, marţi, 18.03.2014 19:01

    Porsche si VW au fost impreuna de la inceputurile ambelor marci . Ferdinand Porsche a proiectat primul VW ( Kafer ), primul Porsche dezvoltat de Ferry Porsche (356) avea multe componente comune cu VW Kafer iar in prezent familia Porsche/Piech detine 54 % din actiunile VW Group ( care din 2012 detine 100 % din Porsche AG, constructorul de masini sport Porsche ) si are prima optiune pentru a cumpara cele 17 % din actiunile VW Group detinute de Qatar atunci cand statul arab se va decide sa-si vanda actiunile in cadrul VW Group .

  • mihnea, joi, 20.03.2014 07:43

    Asa este, dar eu ma refeream strict la faptul ca Porsche face acum parte din grupul VW, ceea ce inainte nu se intampla. Avea conducere, finantare si viziuni separate. Acum, insa, iata ca incep sa apara serii intregi de motoare Porsche ce trebuiesc schimbate, ca urmare a reducerii costurilor, probabil. Eu m-as astepta de la o masina, oricare ar fi ea, cu atat mai mult de la Porsche, sa nu imi puna viata in pericol imediat ce pornesc motorul. Porsche "a rugat proprietarii modelelor care ar putea să fie afectate să nu le mai conducă până când nu vor avea o soluţie", ceea ce mie mi se pare extrem de grav. Macar au economisit 3 Euro pe materiale cand au facut motorul!