Porsche Boxster Spyder, dedicaţie pentru puriştii Porsche: fără climă şi radio, dar cu 3.8 litri, 375 CP şi cutie manuală
Porsche revine la rădăcini prin lansarea noului Boxster Spyder: o caroserie inspirată din istorie, un sac de cai putere, performanţe de vârf şi elemente de confort ignorate. Totul pentru fanii adevăraţi.
Anul 2015 începe intens pentru Porsche, care anunţă noutăţi interesante în gama modelelor sale cu motor central. După ce la Geneva am putut asista la debutul mondial al lui Cayman GT4, cea mai puternică versiune din gama celui mai accesibil coupe al mărcii din Stuttgart, Salonul de la New York ne face cunoştinţă cu noul Boxster Spyder, un model care atrage atât prin forma caroseriei, cât şi prin motorizare. Astfel, dacă la nivel de design vorbim de un model care împrumută formele legendarului 718 Spyder, model lansat de Porsche cu fast în anii '60, inima lui Boxster Spyder este acelaşi motor cu şase cilindri în linie de 3.8 litri regăsit pe Cayman GT4: 375 CP la 6700 rpm şi cuplu maxim de 420 Nm.
Cel mai rapid Boxster din toate timpurile
Cu aceste cifre în cartea tehnică, noul Boxster Spyder devine cea mai puternică versiune din istoria modelului german. Acceleraţia 0-100 km/h are loc în 4.5 secunde (cu o jumătate de secundă mai rapid decât precedenta versiune de top, Boxster GTS), în timp ce viteza maximă ajunge la 290 km/h. Evident că aceste performanţe aveau nevoie de modificări tehnice pe măsură, astfel că noul Boxster Spyder împrumută pachetul de frâne de pe fratele mai mare 911 Carrera şi are o gardă la sol coborâtă cu doi centimetri.
Cel mai interesant aspect legat de noul model este însă lipsa sistemului de climatizare şi a radioului din dotarea standard. Chiar dacă pentru clienţii premium ar putea părea o abominaţie, Porsche explică acest lucru prin faptul că modelul a fost conceput pentru performanţe de top, iar aceste sisteme de confort ar fi reprezentat un plus nedorit la capitolul masă proprie. Evident, clienţii care doresc pachet audio şi climă pot să le comande cu ajutorul listei de opţionale.
Pentru purişti
Pentru a sublinia şi mai bine caracterul pur sportiv al noului Boxste Spyder, Porsche a montat la interior scaune scoică şi un volan cu diametrul de doar 36 de centimetri, dimensiune asemănătoare celei a volanului maşinilor din raliuri. Mai mult, modelul german se decapotează exclusiv manual şi poate fi comandat doar cu transmisie manuală, o dedicaţie directă făcută puriştilor Porsche.
Toata stima pt Porsche si pt lansarea acestei versiuni - asta da masina de vis !! Ca o paranteza, in anii 95-96 cand s-a anuntat crearea unui "mic" Porsche, presa germana, preluata si de cea romaneasca - destul de subtire pe atunci -, anunta ingrijorata ca modelul ar putea sa nu fie un produs de succes, dupa experientele mai putin reusite din trecut ale unor marci precum Porsche sau Ferrari care au scos pe piata modele mai simple si mai accesibile, dar care nu au fost prea apreciate, in ciuda accesibilitatii lor. Porsche a transmis atunci celor ingrijorati sa stea linistiti ca Boxster va fi un Porsche "pur si dur". Intre timp, Boxster a fost si este un mega-succes, iar acum, dupa aproximativ 20 ani a venit si asteptatul "pur si dur". Sper doar ca puristii anilor '90 au imbatranit suficient de putin pentru a nu-si fi pierdut interesul pentru o astfel de masina obraznica si suficient de mult pentru a strange banii necesari achizitiei si distractiei cu ea.