Peugeot RCZ-R: 260 de cai pentru cel mai puternic model din istoria mărcii franceze

Publicat miercuri, 12.09.2012 18:06 de Mircea Meșter

Deşi este oficial un concept, RCZ-R vine la Paris să ne arate tuturor cum va arăta versiunea de performanţă a coupe-ului RCZ. Modificările care vor fi operate pe viitorul model de serie vor fi minore.

12 septembrie a fost o zi aglomerată în birourile Peugeot. După prezentările conceptului crossover Peugeot 2008, a prototipului supercar Peugeot Onyx şi după oficializarea fotografiilor cu Peugeot RCZ facelift, avem o a patra premieră foarte importantă care va avea loc la Salonul de la Paris: RCZ-R, un concept de pre-producţie care anunţă viitoarea versiune de performanţă a coupe-ului compact francez.

Noul Peugeot RCZ-R nu este doar o maşină foarte puternică, ci ceva mai mult decât atât: va deveni, în a doua jumătate a anului 2013, când va fi lansată pe piaţă, cea mai puternică maşină produsă verodată de constructorul din Sochaux. Cu 260 de cai putere storşi din motorul THP de 1.6 litri turbo care reprezintă coloana vertebrală a motoarelor pe benzină în cadrul grupului PSA Peugeot-Citroen, noul model va intra direct în cărţile de istorie ale mărcii franceze. 

Pe lângă motorul cu 60 de cai mai puternic decât cea mai tare variantă există în acest moment în gama RCZ, versiunea de performanţă a modelului francez vine cu un şasiu modificat pentru un comportament şi mai sportiv decât până acum. Pe lângă asta, clienţii care vor pune mâna pe un exemplar RCZ-R vor avea la dispoziţie în standard un sistem de frâne mai performant, jante mai mari şi, aşa cum am anunţat mai devreme astăzi, un diferenţial Torsen cu alunecare limitată care îşi propune să îmbunătăţească la maximum comportamentul pe viraje şi să limiteze fenomenul torque steer, foarte des întâlnit pe modelele cu motoare puternice şi tracţiune faţă.

La nivel estetic, RCZ-R Concept împrumută liniile de design ale faceliftului lui RCZ şi culorile exterioare ale excepţionalului Onyx Concept, pe care Peugeot îl va expune de asemenea la standul propriu de la Paris. Nu avem în acest moment detalii despre îmbunătăţirile de la interior, însă ne aşteptăm ca materiale precum pielea fină, aluminiu sau fibra de carbon - clasice în ceea ce priveşte compactele sportive - să nu lipsească din arsenalul oferit de RCZ-R în versiunea de serie.

via Peugeot

  • RCZ, miercuri, 12.09.2012 19:12

    Frumos.

  • ierceze, joi, 13.09.2012 00:31

    o gura de aer printre atatea cutii gri cu 4 roti

  • lol, joi, 13.09.2012 11:09

    Superb design-ul pacat ca cei 260cp sunt livrati catre puntea fata. O masina asa frumoasa merita o tractiune integrala sau spate.

  • 1, joi, 13.09.2012 11:41

    Peugeot si un brats de oua!

  • @1, joi, 13.09.2012 12:16

    bai da am pufnit in ris de comentul tau :)))))))... privitor la parere la sigur esti un adept care plinge dupa BMW (modele nemtesti) iar in rest e doar kkt... Pacat ca mai sint asa persoane cu astfel de pareri.

  • Vasilica, joi, 13.09.2012 14:51

    Da si eu sunt anti astia masina germana e masina germana si masina japoneza e masina japoneza dar comparatia BMW cu PSA nu isi are rostu BMW e la ani lumina departare iar motorul este livrat de BMW nu erau in stare sa faca PSA o asemenea bijuterie

  • antonny, joi, 13.09.2012 15:56

    automarket ce nu va convine de stergeti mesajul .......daca eu vreau sa spun ca opel astra opc e jaf pe langa acest RCZ .....

  • ztele, joi, 13.09.2012 18:10

    @Vasilica: Motorul este facut de PSA :))

  • Vasilica, vineri, 14.09.2012 11:03

    @ztele Da sigur in proportie de 100% facut de PSA :)))))) http://en.wikipedia.org/wiki/Prince_engine

  • @vasilica, vineri, 14.09.2012 17:57

    inteligentule, motorul e facut 50%-50% cu bmw....si cel mai important, are tehnologie high pressure injection de la HDI-uri aplicata pe motoarele astea pe benzina THP...de aici si rafinamentul si elasticitatea lor...asemeni hdi-urilor...iar perfectiunea a venit de la bmw, care au atatia ani de experienta cu motoarele pe benzina....