Pe urmele lui BMW X4 și Porsche Macan: Mercedes lansează oficial noul GLC Coupe
Mercedes a dezvăluit oficial noul GLC Coupe, fratele mai mic al actualului GLE Coupe. Modelul va rivaliza cu BMW X4 și va fi disponibil chiar și într-o versiune hibridă.
După ce am asistat la o serie numeroasă de imagini teaser și clipuri video spion, Mercedes a dezvăluit oficial noul GLC Coupe, arma sa împotriva unor modele ca BMW X4, Jaguar F-Pace și Porsche Macan. Anticipată de un concept cu același nume, versiunea de serie a fost prezentată oficial cu ocazia Salonului Auto de la New York.
Așa cum era de așteptat, în termeni estetici nu avem prea multe surprize. GLC Coupe copiază rețeta estetică a fratelui GLE Coupe. Asta înseamnă o linie a acoperișului ceva mai plonjată spre posterior și un hayon înălțat. Comparat cu GLC, modelul din care derivă, varianta coupe are o lungime de 4730 de mm și o lățime de 1600 mm, ceea ce înseamnă că este cu 74 de mm mai lung și cu 39 de mm mai scund decât fratele său.
Din fericire, ambele au aceeași lungime a ampatamentului: 2870 mm. Asta înseamnă că spațiul la nivelul umerilor și al picioarelor a rămas la fel ca în cazul lui GLC. La nivelul capului s-ar putea ca lucrurile să se schimbe, întrucât linia plafonului a fost coborâtă. Nici capacitatea portbagajului nu mai este aceeași, fiind mai mică acum cu 59 de litri. Ea ajunge totuși la 491 de litri în condiții normale și la 1205 litri dacă rabatăm bancheta.
Lansat în cadrul Salonului de la New York, GLC Coupe a fost prezentat alături de două versiuni pe benzină, singurele care urmează a fi disponibile pe piața din SUA. Este vorba despre unitatea de 2.0 litri turbo de 241 de cai putere a versiunii GLC 300 4Matic Coupe și de un nou membru al gamei AMG: unitatea V6 biturbo de 3.0 litri și 362 de cai putere, recunoscută după indicativul GLC 43 AMG 4Matic Coupe. Ambele versiuni de motorizare sunt acompaniate de o cutie automată cu nouă rapoarte 9G-Tronic, alături de care versiunea AMG ajunge la 100 de km/h în doar 5 secunde.
Pe piața din Europa, publicul va primi și o serie de motorizări diesel. Includem aici dieselul cu patru cilindri de 2.0 litri, oferit cu 170 și 204 cai putere, pe versiunile GLC 220d și GLC 250d. Opțiunile pe benzină vor fi îmbogățite și cu ceva mai modestul motor de 2.0 litri și 211 cai putere de pe versiunea GLC 250 4Matic. Nu va lipsi nici versiunea hibridă GLC 350e 4Matic, care combină un motor de 2.0 litri cu unul electric pentru a obține 320 de cai putere. Gama ar putea fi completată în viitor de un GLC 63 AMG, cu 510 cai putere.
Indiferent de motorizare, clienții vor avea de ales între două tipuri de suspensie: Dynamic Body Control și Air Body Control, ambele oferind amortizoare cu ajustare variabilă. Nu va lipsi nici sistemul Dynamic Select, care oferă cinci moduri diferite de rulare: Eco, Comfort, Sport, Sport+ și Individual. Tot el asigură și o direcție mult mai precisă decât cea a GLC-ului.
Dacă pe piața din Statele Unite noul GLC Coupe este așteptat la începutul anului 2017, pe piața din Europa el va sosi ceva mai devreme. Probabil în toamna acestui an.
Exteriorul parca arata mai bine decat GLE Coupe. Interiorul este cel de C Klasse. Sper din tot sufletul sa gaseasca Mercedes o solutie mai atractiva pentru pozitionarea display-ului decat cea curenta.