Pe când sub sigla Dacia? Renault Kwid primește două versiuni-concept agresive: Kwid Climber și Kwid Racer
Renault Kwid, crossoverul de dimensiunea lui Fiat Panda pe care Renault îl construiește în India pe platforma utilizată de Dacia în Europa, este declinat în două versiuni-prototip care demonstrează potențialul de dezvoltare al acestui model.
Renault Kwid, crossoverul de segment mini pe care marca franceză îl dezvoltă și vinde în India pe platforma flexibilă pe care este construită gama Dacia, este un succes major până acum pe piața din Asia. Cu 80.000 de comenzi după doar 4 luni de prezență în showroom-uri, Kwid a reușit să confirme și să depășească cele mai optimiste așteptări ale producătorului francez. Iar urmarea acestor rezultate se vede astăzi la Salonul Auto de la New Delhi, acolo unde Renault a prezentat două concepte bazate pe acest crossover: Kwid Racer și Kwid Climber.
Crossoverul indian de dimensiuni apropiate cu cele ale lui Fiat Panda primește astfel două potențiale versiuni dedicate pe de o parte circuitului, pe de altă parte rulării în teren accidentat.
Renault Kwid Climber
Varianta dedicată off-road-ului iese în evidență prin prezența masivă subliniată de garda la sol ridicată și de apendicele estetice și practice demne de un SUV sau off-roader, așa cum sunt scuturile față-spate și spoilerele redesenate. Kwid Climber primește și un set de anvelope de profil care încalță un set de jante special construite pentru acest concept.
În cazul în care va ieși pe piață într-o versiune apropiată de cea prezentată la New Delhi, Kwid Climber va fi un rival direct de la distanță al lui Fiat Panda 4x4. Totuși, Renault nu a oferit nicio informație legată de un potențial sistem de tracțiune integrală pe acest model.
Renault Kwid Racer
Conceptul sportiv construit pe baza lui Kwid se încadrează într-un peisaj diferit față de Kwid Climber, Renault urmărind astfel să demonstreze capacitatea de transformare pe care o are cel mai mic crossover din portofoliul mărcii franceze. Kwid Racer este încălțat cu jante de 19 inch, are o gardă la sol foarte coborâtă, este tapetat cu artificii aerodinamice, iar spoilerele și blocurile optice sunt agresive și subliniază potențialul estetic al acestui model. Kwid Racer este ajutat și de combinația de culori utilizată de Renault: un amestec interesant de negru, albastru electric și roșu.
La interior, Kwid Racer asortează materiale premium precum pielea Alcantara, aluminiul și fibra de carbon cu un roll-cage care elimină locurile din spate și-i oferă conceptului un look radical.
Odată cu prezentarea celor două prototipuri, Renault a anunțat faptul că Kwid va putea fi comandat în India împreună cu un nou motor SCe de un litru (prezent în Europa pe Twingo în versiunea de 70 CP) și cu transmisia automată robotizată Easy-R care-și va face apariția și pe gama Dacia în cursul anului 2016.
Vine Kwid în Europa?
Renault nu a anunțat dacă cele două show car-uri vor avea o dezvoltare ulterioară în producția de serie, dar probabil că reacțiile publicului și ale presei vor cântări serios în decizia ulterioară pe care o va lua marca franceză. De asemenea, Renault nu suflă niciun cuvânt legat de eventuala transplantare a lui Kwid în Europa, acolo unde modelul ar putea să fie vândut sub sigla Dacia.
interesant modelul Racer.....daca asa ceva ar nimeri in Europa sug sigla Dacia si la un pret de maxim 10-11k euro cred ca ar fi un hit......