Până la Tesla Model 3 te mănâncă rivalii: după BMW i3, și VW e-Golf va primi în acest an o autonomie de 300 de kilometri
Versiunea electrică a celei mai vândute mașini europene va primi în 2016 un facelift care îi crește autonomia electrică de la 190 la 300 de kilometri.
La sfârșitul lunii martie, Tesla anunța faptul că Model 3, următoarea mașină de serie a mărcii americane, le va oferi clienților o autonomie de circa 350 de kilometri în momentul în care va ieși pe piață, adică cel mai devreme la finalul lui 2017. Dacă la acea vreme 350 de kilometri pentru o electrică cu preț relativ accesibil era o valoare foarte bună, astăzi, la doar două luni distanță, două modele electrice de top arată că se apropie amenințător de autonomia teoretică anunțată de Model 3 încă din a doua jumătate a lui 2016.
Primul a fost BMW i3, care va sări în această vară de la 190 la 300 de kilometri autonomie după un update al pachetului de baterii. Al doilea este Volkswagen e-Golf, pentru care oficialii Volkswagen tocmai au anunțat un facelift pentru luna decembrie, atunci când modelul electric al nemților va sări, la fel ca i3, de la 190 la 300 de kilometri autonomie.
CITEȘTE ȘI: Test de două săptămăni cu Volkswagen e-Golf prin București și împrejurimi
Noua versiune a lui Volkswagen e-Golf, care va fi produsă în continuare pe linia de fabricație din Wolfsburg pe care este construit și Golf-ul "normal", va oferi odată cu actualizarea tehnică și un consum mediu mai bun decât actualul, anunțat la 12.7 kWh/100 km. Secretul autonomiei ridicate stă în creșterea densității energetice a bateriei, iar inginerul-șef al proiectului electric Volkswagen susține că timpii de încărcare vor rămâne nemodificați datorită faptului că viitoarea baterie cu o capacitate totală de 35.8 kWh va putea înmagazina mai multă energie în același segment de timp. Bateria actuală a lui e-Golf are o capacitate de 24.2 kWh.
Modificarea bateriei le va permite inginerilor Volkswagen să crească performanțele modelului lor electric, pentru că o accelerație mai rapidă pe distanța 0-100 km/h nu va afecta autonomia cum o făcea până acum. Astfel, e-Golf facelift va ajunge de la 0 la 100 km/h în 9.2 secunde (actual 10.4 secunde), iar viteza maximă atinsă de electrica germană va sări la 150 de kilometri pe oră (actual 140 km/h).
Logic !