Opel scoate de la naftalină brandul sportiv GSi: Opel Insignia GSi are motor de 260 de cai putere și este mai rapid decât actualul Insignia OPC
Opel relansează brandul GSi dedicat versiunilor sportive prin noul Insignia GSi, care este echipat cu un motor turbo de 2.0 litri și 260 de cai putere. Noul model este mai rapid decât actualul Opel Insignia OPC.
La scurt timp după ce a trecut în proprietatea Grupului PSA Peugeot Citroen, Opel anunță o primă schimbare importantă în numele modelelor.
Producătorul german a relansat miercuri brandul GSi (Grand Sport Injection), care a fost utilizat în trecut pentru versiunile sportive ale modelelor, prin prezentarea primelor informații despre noul Opel Insignia GSi, model care urmează să fie lansat în fața publicului cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt din luna septembrie.
Opel Insignia GSi: date esențiale
● spre deosebire Insignia, noul Insignia GSi beneficiază de prize de aer cromate de mari dimensiuni în partea din față și de un spoiler spate cu design atractiv;
● modelul este echipat cu pneuri Michelin Pilot Sport 4 S și jante de 20 inch;
● în standard, Insignia GSi vine cu tracțiune integrală cu vectorizarea cuplului, element despre care Opel afirmă că este unic în segment. Diferențialul spate a fost înlocuit cu două ambreiaje care pot accelera în mod independent fiecare pneu;
● în standard, Insignia GSi are un șasiu FlexRide care adaptează amortizoarele și direcția în fracțiuni de secundă;
● șoferul poate alege între 4 moduri de condus: Standard, Tour, Sport sau Competition, iar ultimul dintre ele este ativat prin intermediului butonului ESP. O apăsare dublă permite șoferilor să aibă un control mai bun al direcției și să anuleze controlul tracțiuni, elemente importante pentru performanțe pe circuit. De altfel, Opel afirmă că Insignia GSi este mai rapid pe Nurburgring decât Insignia OPC, chiar dacă ultimul are un motor V6 turbo de 2.8 litri;
● la interior, Insignia GSi este echipat cu scaune sport tapițate cu piele cu suport lateral îmbunătățit cu certificare AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.). Acestea beneficiază de ventilație, încălzire, masaj și suporturi laterale reglabile. Scaunele de pe spate au tetiere integrate;
● clienții au posibilitatea de a alege între două combinații de piele, însă ambele sunt decorate cu sigla GSi; volanul este de asemenea îmbrăcat în piele;
● modelul este propulsat de un motor turbo de 2.0 litri și 260 de cai putere care oferă un cuplu de 400 Nm. Consumul mixt este de 8.6 litri/100 km, iar cutia de viteze este automată și are 8 trepte. Șoferul are însă posibilitatea de a schimba treptele de viteze prin intermediul padelelor montate pe volan atunci când rulează în mod Standard sau Sport;
● comenzile pentru noul Insignia GSi va putea fi comandat în Europa începând din luna octombrie.
În trecut, Opel a oferit versiuni GSi pentru modele precum Manta B GSi, Kadett E GSi, Astra F GSi sau Corsa D GSi. Acest brand a fost utilizat înainte de actualul OPC (Opel Performance Center), disponibil în prezent pe Insignia OPC, Astra J OPC sau Corsa E OPC.
Via Motor1, Mark Adams
Interesanta stirea, insa ma uit ca in aceeasi zi a fost anuntat la americani noul Buick Regal GS, varul modelului european. Se pare ca modelul american a renuntat la motorul de 2.0 260 cp turbo pe care l-a avut pana acum si mizeaza pe un V6 de 3.6 l de 310 cp care va oferi mai multa performanta. Oarecum mi se pare ciudata miscarea GM pentru ca e clar ca foarte multe modele au in momentul de fata doar motorizari turbo cand vine vorba de benzina: Sonic, Cruze, Equinox, Encore, Cascada sau si turbo si aspirate: Traverse, Camaro, Envision.