Opel Corsavan, varianta utilitară a modelului german, a fost prezentată oficial

Publicat vineri, 16.01.2015 15:15 de Bogdan Mirică

Opel extinde gama noii generaţii Corsa cu derivatul dedicat utilizărilor comerciale. Este vorba despre Corsavan, modelul care abandonează bancheta spate în favoarea unei capacităţi de încărcare generoase.

Opel a dezvăluit astăzi în cadrul salonului destinat vehiculelor comerciale uşoare de la Bruxelles, noua generaţie a modelului Corsavan. Bazat pe varianta cu trei uşi a noii generaţii Corsa, dezvăluită în septembrie la Paris, noul Corsavan beneficiază de panouri din tablă în locul geamurilor laterale spate.

Modificările importante apar la interior, unde modelul german renunţă la bancheta spate în favoarea unui portbagaj mai mare. Portbagaj care a fost transformat în suprafaţă de încărcare. Comparativ cu vechea generaţie, noul Corsa Van dispune de o capacitate de încărcare mai mare cu 21 de kilograme, adică un total de 571 de kilograme. Volumul de încărcare ajunge şi el la 920 de litri.

Opel a pregătit Corsavan pentru transportul micilor întreprinzători cu o podea solidă şi plată, panouri laterale, elemente de prindere, o plasă de susţinere şi chiar o husă pentru acoperirea încărcăturii.

Suprafaţa de încărcare a noului Corsavan a fost căptuşită cu mai multe panouri de protecţie.

Noul Opel Corsavan este oferit alături de două motorizări: o unitate pe benzină de 1.4 litri şi 70 de cai putere şi un diesel de 1.3 litri şi 95 de cai putere. Acesta din urmă a fost regândit şi dezvoltă acum 190 de Nm. Emisiile sunt de numai 88 g/km, iar consumul atinge o valoare record de 3.3 litri/100 de kilometri graţie şi funcţiei start-stop.

Fiind o maşină care se presupune că trebuie să parcurgă multe mii de kilometri, Opel a umblat şi la intervalul reviziilor. Corsavan va trebui să schimbe cele necesare la doi ani sau 60.000 de kilometri. Va exista însă şi o revizie intermediară la 30.000 de kilometri.

Noul Opel Corsavan va ajunge pe piaţa din Europa în primul sfert al acestui an. Potrivit constructorului german, noua generaţie ar trebui să se descurce bine pe pieţele din Portugalia, Spania şi Marea Britanie, acolo unde şi vechiul model a făcut carieră.

  • Andi, vineri, 16.01.2015 15:23

    Numai bun pt distributia de gumite! Cu stil! :)

  • Suleyman Cunoscatoru, vineri, 16.01.2015 16:00

    Si cine cumpara cusca asta ? E ineficienta, scumpa si nu este practica. Prefer oricand un Dokker VAN, Roomster sau altceva.

  • vianu, luni, 19.01.2015 09:30

    @suleyman ai si n-ai dreptate. O tartipleasnita de asta de mici dimensiuni e potrivita oraselor superaglomerate in centrul carora esti nevoit sa ajungi cu marfa cu valoare adaugata mare. S-au poate ca ai o firma de servicii s-au poate de interventii si iti trebuie ceva scule. Un Dokker e cam maricel un Roomster idem. deci depinde....mie imi place modelul.

  • misha_zaitev, luni, 19.01.2015 09:57

    @Suleymam Da, Vianu are dreptate. Orasele europene au in zonele vechi stradute inguste chiar si pentru un Doker. Tocmai de asta Piagio vinde extrem de bine "minibasculante". Imagineaza-ti in aprozare de 4/4 deschis in centrul unei mari capitale, care trebuie aprovizionat zilnic (asa e acolo) si in care nici macar nu incape toata marfa care ar incapea intr-un Doker. Sau un mic meserias care are totusi nevoie de o masina fara geamuri care sa-i permita sa-si care sculele si materialele. Fii sigur ca daca nu ar exista cerinte acest gen de miniutilitare nu ar exista.