Noul Mercedes-Benz GLE poate fi comandat și în România: SUV-ul producătorului german pleacă de la 65.200 de euro
Mercedes-Benz a publicat lista de prețuri pentru noul GLE. În România, SUV-ul producătorului german poate fi comandat fie cu un motor diesel de 245 CP, fie cu unul pe benzină de 367 CP. Cel mai accesibil GLE pleacă de la 65.153 de euro.
Mercedes-Benz a prezentat noua generație GLE cu ocazia Salonului Auto de la Paris, eveniment care și-a deschis porțile la începutul lunii octombrie. Acum, producătorul german a publicat lista de prețuri pentru noul GLE.
Pe piața din România, SUV-ul producătorul german va fi oferit alături de două motorizări, iar prețul de pornire este de 65.153 de euro cu TVA.
Din punct de vedere estetic, noul GLE mizează pe un design care are la bază "interacțiunea dintre emoție și inteligență". Grila frontală a fost restilizată, iar capota a primit și mai multe nervuri. În partea din spate, nemții au modificat aspectul stopurilor și pe cel al spoilerului.
Noul GLE promite un ampatament mai mare cu 80 de mm comparativ cu versiunea pe care o înlocuiește, iar acest lucru se traduce prin și mai mult spațiu pentru pasageri. Conform oficialilor Mercedes-Benz, noul GLE va putea fi comandat și într-o versiune cu 7 locuri. Accesul pe cel de-al treilea rând de scaune poate fi făcut extrem de ușor mulțumită funcției Easy Entry. Volumul portbagajului a crescut la 825 de litri (+135 de litri față de vechiul GLE), iar prin rabtarea scaunelor din spate, valoarea ajunge la 2.055 de litri. Totodată, lățimea gurii de încărcarea a crescut și ea cu 72 de mm.
Pentru început, Mercedes-Benz oferă doar două motorizări pentru noul GLE. Clienții care preferă motoarele diesel pot miza pe versiunea GLE 300 d 4Matic echipată cu unitatea de 2.0 litri diesel de 245 de cai putere și 500 Nm. Resursele motorului sunt gestionate de o cutie automată cu 9 trepte și de un sistem de tracțiune integrală 4Matic. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 7.2 secunde, iar viteza maximă se oprește la 225 km/h. Conform oficialilor Mercedes-Benz, consumul mediu mixt pentru varianta GLE 300 d 4Matic este de 6.1 litri/100 de kilometri.
Cea de-a doua motorizare oferită în acest moment este "ascunsă" sub indivativul GLE 450 4Matic. Versiunea integrează un motor pe benzină de 3.0 litri cu șase cilindri care produce 367 de cai putere și 500 Nm. Mulțumită EQ Boost, sistemul primește, pentru perioade scurte, încă 22 CP și 250 Nm. Tot EQ Boost este responsabil și pentru "hrănirea" sistemului electric de 48V. Motorul pe benzină este cuplat la o cutie automată cu 9 trepte și la un sistem de tracțiune integrală. În aceste condiții, Mercedes-Benz anunță că versiunea GLE 450 4Matic are un consum mediu mixt cuprins între 8.3 și 9.6 litri/100 de kilometri, în timp ce emisiile de CO2 variază între 190 și 220 g/km.
MOTORIZĂRI |
PREȚ (euro, TVA inclus) |
||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | |
3.0 450 4Matic |
Benzină 367 CP |
Aut9,4x4 | 70.829 |
2.0 300d 4Matic |
Diesel 245 CP |
Aut9,4x4 | 65.153 |
Standard, noul Mercedes-Benz GLE dispune de următoarele dotări: jante de aliaj de 18 inch, tapițerie Artico, ornamente interioare din aluminiu, oglinzi exterioare încălzite și rabatabile electric, scaune față încălzite, sistemul de infotainment Connect 20 Mid, afișaj central cu ecran de 12.3 inch, navigație, asistent pentru unghi mort, asistent activ pentru menținerea benzii de rulare, asistent activ la parcare, Collision Prevention Assist Plus, sistem de climatizare pe două zone și volan îmbrăcat în Nappa.
Pentru versiunea cu 7 locuri, clienții vor avea de scos din buzunar încă 4.700 de euro, în timp ce pachetul AMG de exterior costă încă 3.630 de euro. Pentru plafonul panoramic, nemții cer 1.900 de euro, iar sistemul de încălzire auxiliară este comercializat pentru 1.450 de euro.
Tot pe lista de opționale, clienții vor găsi scaunele multicontur (2.190 de euro), sistemul audio Harmann Kardon (1.010 euro), sistemul Distronic Plus (1.070 de euro), Head-up Display-ul de generație nouă (1.180 de euro) sau pachetul Airmatic (2.040 de euro).
Noul Mercedes-Benz GLE vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE | PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Mercedes-Benz GLE 2.0 diesel, 300 d |
245 | 6.1 | 7.2 | 65.153 |
Audi Q7 3.0 diesel, 45 TDI |
231 | 6.5 | 7.1 | 60.839 |
BMW X5 3.0 diesel, 30d |
265 | 6.0 | 6.5 | 68.842 |
Volvo XC90 2.0 diesel, D5, Kinetic |
225 | 5.8 | 7.8 | 54.664 |
Land Rover Discovery 3.0 diesel SE |
258 | 7.2 | 8.1 | 57.000 |
Range Rover Sport 3.0 diesel TDV6 |
258 | 6.9 | 7.6 | 65.400 |
Volkswagen Touareg 3.0 diesel Elegance |
231 | 6.6 | 7.5 | 54.045 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
comparativ cu vechiul model , acesta mi se pare ca arata mult mai bine, poate si pentru ca m-am obisnuit cu design-ul modelului inlocuit. e interesant ca mercedes alege sa ofere pe un asa model mare doar un diesel mic in 4 cilindri la lansare. acest fapt il face sa fie cu multe mii de euro mai ieftin decat X5, concurentul direct, care insa are doar motoare cu 6 linie ca versiuni " de baza ", cel putin deocamdata. si cu toate ca e mic, acest motor ofera performante mai mult decat decente marelui GLE. pliada de dotari suplimentare ma face sa ma intreb cat ar costa insa acest mic diesel in varianta full. oare ar trece de 100k?